Jump to content

GTA Online


DizzY
 Share

Recommended Posts

Och nu är min karaktär borta, fuck den här skiten.

Tydligen så finns det en möjlighet att den finns kvar. Kolla på Social Club i en webbläsare om du har kvar din karaktär där, isf finns den kvar på R*s servrar och är bara tillfälligt osynlig/tillgänglig i spelet pga problemet med Rockstars Cloudservrar. Skapa Inte en ny karaktär om du ser din karaktär på Social Club.

Även om du inte ser den där så finns det en liten möjlighet att informationen fortfarande finns på deras servrar, så man kan ju vänta för att se om den kommer tillbaka om någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även min karaktär är borta. Verkar inte heller finnas på Social Club trots att jag har ett banksaldo på 48k och stats som visar att jag har lirat flertalet race och DM. Blir så satans trött på den här skiten nu. "Vänta hit, avvakta dit". Nej, det är inte därför jag köpte spelet. När jag lägger ut 600kr på ett spel förväntar jag mig mycket mer än en halvfärdig produkt, speciellt från ett så pass stort företag som Rockstar. Att jag från första början köpte att onlinereleasen var två veckor efter att själva spelet släpptes var för att jag antog att man skulle slippa alla dessa problem men när de fortfarande finns kvar känner man en avsmak för spelet. Snacket om att dem kontinuerligt kommer tillägga nya features heeeeeeeelt gratis är bara skitsnack. Det är inga extra features utan det är saker som dem inte hann få in i spelet innan det var dags att skicka ut spelet till alla affärer.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som att 2-veckors-delayen innan onlineläget öppnades var rävspel av Rockstar för att förhindra att V:s recensioner påverkades av att Online inte fungerar som det ska. De visste att Online inte var klart, de visste att Social Club skulle strula och de visste att det skulle bli problem för många spelare.

Hur är det för Xbox-spelarna nu? Funderar på att börja men tänker inte göra det om det inte är stabilt...

Jag spelade några timmar i helgen och då fungerade det utan problem. Nu har jag lagt det på hyllan.

Även min karaktär är borta. Verkar inte heller finnas på Social Club trots att jag har ett banksaldo på 48k och stats som visar att jag har lirat flertalet race och DM. Blir så satans trött på den här skiten nu. "Vänta hit, avvakta dit". Nej, det är inte därför jag köpte spelet. När jag lägger ut 600kr på ett spel förväntar jag mig mycket mer än en halvfärdig produkt, speciellt från ett så pass stort företag som Rockstar. Att jag från första början köpte att onlinereleasen var två veckor efter att själva spelet släpptes var för att jag antog att man skulle slippa alla dessa problem men när de fortfarande finns kvar känner man en avsmak för spelet. Snacket om att dem kontinuerligt kommer tillägga nya features heeeeeeeelt gratis är bara skitsnack. Det är inga extra features utan det är saker som dem inte hann få in i spelet innan det var dags att skicka ut spelet till alla affärer.

Köpte du V för Online?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även min karaktär är borta. Verkar inte heller finnas på Social Club trots att jag har ett banksaldo på 48k och stats som visar att jag har lirat flertalet race och DM. Blir så satans trött på den här skiten nu. "Vänta hit, avvakta dit". Nej, det är inte därför jag köpte spelet. När jag lägger ut 600kr på ett spel förväntar jag mig mycket mer än en halvfärdig produkt, speciellt från ett så pass stort företag som Rockstar. Att jag från första början köpte att onlinereleasen var två veckor efter att själva spelet släpptes var för att jag antog att man skulle slippa alla dessa problem men när de fortfarande finns kvar känner man en avsmak för spelet. Snacket om att dem kontinuerligt kommer tillägga nya features heeeeeeeelt gratis är bara skitsnack. Det är inga extra features utan det är saker som dem inte hann få in i spelet innan det var dags att skicka ut spelet till alla affärer.

Bra rutet.

Smekmånadsfasen är över, jag förstår inte hur folk kan tolerera det här eller att folk faktiskt sympatiserar med Rockstar. Fanboy eller inte, lite vett måste man väl ändå ha i skallen.

Sen att det är sjukt dålig respons från Rockstar gör det ju inte heller bättre. De har ju inte ens koll själva om de försvunna karaktärerna kommer att komma tillbaka, och sen att de avråder alla från att skapa nya karaktärer sätter folk i ett slags limbo.

Årets fiasko, helt klart.

Sen, om man bortser från alla buggar, så tycker jag verkligen inte att GTA Online lever upp till all hype. Finns på tok för lite att göra och hela "bad sport"-systemet måste de allt ta sig en titt på.

Nä, nu väntar jag på Watch Dogs multiplayer istället.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tålamod är fiskarens bästa vän!

Seriöst grabbar, vänta ett tag så ska ni se att spelet fungerar. Rockstar har ju inte ens lagt till och öppnat allt än.....

Har lirat en del MP nu och jag har haft så jävla roligt varje gång!

Tålamodet börjar ju dock rinna ut. Ett par dagars strul hade jag haft förståelse för, jag menar..det kan ju inte vara värre än Diablo III och SimCity? Fel.

Och hur länge ska vi vänta? Vet Rockstar ens det själva? Så här länge ska man inte behöva vänta för att ett spel ska fungera.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon ger jag det ett försök att göra en ny karaktär. Någon som gjort en ny karaktär efter att ha förlorat en, har ni kvar denna? Är det safe att göra en ny?

Hann bara till rank 11 innan min försvann, så jag hann ju inte så långt direkt. Lika bra att börja om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon ger jag det ett försök att göra en ny karaktär. Någon som gjort en ny karaktär efter att ha förlorat en, har ni kvar denna? Är det safe att göra en ny?

Hann bara till rank 11 innan min försvann, så jag hann ju inte så långt direkt. Lika bra att börja om.

Bra att tänka på:

Note: When exiting GTA Online, please pause the game and choose to return to Single Player. This will trigger a save and ensure that progress since the last auto-save is recorded. If you purchase items and immediately power the console off or exit through console system menus, those items may not be saved.

Note: Please do NOT use the “Retry” button after receiving the message “Rockstar Cloud Servers are unavailable” as this may result in loss of character data. If you are trying to access GTA Online and Rockstar Cloud Servers are unavailable, please exit to GTAV Story Mode and try entering GTA Online again through the Pause menu in Story Mode. We will be issuing a title update that will fix this issue as soon as possible.

http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200435267-Loss-of-characters-rank-items-apartments-and-or-in-game-money-in-GTA-Online

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon ger jag det ett försök att göra en ny karaktär. Någon som gjort en ny karaktär efter att ha förlorat en, har ni kvar denna? Är det safe att göra en ny?

Hann bara till rank 11 innan min försvann, så jag hann ju inte så långt direkt. Lika bra att börja om.

Blev av med min rank 12 i förrgår och bestämde mig för att göra en ny karaktär igår. Den karaktären som jag skapade igår finns fortfarande kvar.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...