Jump to content

GTA Online


DizzY
 Share

Recommended Posts

Kommer de uppdragen inte förrän senare?

Jag vet inte, kunde börja med dom vid level 6 eller vad det var, fast det verkar vara olika för folk hur man kan starta vissa grejer, läste att vissa kunde starta upp Survival mode redan efter någon level medan jag tex inte fått låsa upp det än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och VaXXoR är online. Jag kör gärna! :)

Det är något kefft med min mick men jag fattar som sagt det mesta, ordnar den tills nästa session.

Fet farming! Ganska mysigt att sitta och lyssna på er.

Yeah! Resulterade i drygt 600k och level 20, blåste allt på nya vapen, ny lägenhet med garage, nya bilar och nya kläder. Livin' large.

Redigerad av Jazz
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Survival låser man upp vid rank 15. Saken är den att du kan fortfarande joina t.ex survival eller uppdrag som har högre rank än dig så länge den som hostar har nått upp till den ranken. Alltså kan du redan från start lira survival om du joinar någon som är minst rank 15 och har lagt upp en survival.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är något kefft med min mick men jag fattar som sagt det mesta, ordnar den tills nästa session.

Fet farming! Ganska mysigt att sitta och lyssna på er.

Yeah! Resulterade i drygt 600k och level 20, blåste allt på nya vapen, ny lägenhet med garage, nya bilar och nya kläder. Livin' large.

Vad fan farmar du för att få 600k?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan farmar du för att få 600k?

Vicke, Vaxxor... Merkky????? ... ingen riktigt koll på vilka alla är, lirar ett uppdrag som ger 18k per runda och tar i genomsnitt strax under två minuter att utföra.

Brukar rulla på ganska bra, sjukt svårt att inte kunna kommunicera med de andra dock.... :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk är som galna i de uppdragen. Jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja sitta och farma sig igenom GTAO.

Jag vill nog inte farma mig igenom alla levlar, men grejen är att GTA Online är designat som ett rejält grindfest MMO. Samtidigt som det är kul att levla upp och att den utmaningen finns så är det rätt tråkigt och irriterande att man inte bara kan köra free mode som man vill som i GTA IV. Snor du en bil så får du Alltid polisen efter dig, och du kan inte springa och plocka upp en RPG om du bara vill leka lite med dina vänner, utan du måste först bli rank 100. Rätt drygt. Därför farmar jag gärna XP såhär i början för att ha en karaktär som har allt, och sen kan man ha 4 andra karaktärer som man faktiskt rankar upp normalt.

Trots att jag gillar att man har sin egen bil så gillar jag verkligen inte att man blir wanted så fort polisen ser en i en stulen bil. Spelet heter ju för tusan Grand Theft Auto.

Hoppas de lägger in lite inställningar till private freemode som gör att man kan stänga av polisen och friendly fire t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Good times med Kiedis och dahojds ikväll. Ni skulle ha varit där, grabbar!

Verkligen!

Var alltid fullt när jag accepta mission invites :(

Skumt, för det var typ bara vi 3 som spelade hela tiden :P

Verkligen skumt! Ett tag var det hur många sajtare som helst på invitelistan och ingen kom med i uppdragen.

Trodde du skulle följa med på Deathmatchen jag körde oss till, sen försvann du, förklara dig! ;)

Och hur fan delar man med sig av pengarna efter rån? har blåst både dahojds och Green_Goblin ikväll :P

Jag går in på select sen inventory, cash, from last job och sen väljer jag i det här fallet 50%, sen då? borde det inte komma upp en ruta om att man delat?

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde du skulle följa med på Deathmatchen jag körde oss till, sen försvann du, förklara dig! ;)

Och hur fan delar man med sig av pengarna efter rån? har blåst både dahojds och Green_Goblin ikväll :P

Jag går in på select sen inventory, cash, from last job och sen väljer jag i det här fallet 50%, sen då? borde det inte komma upp en ruta om att man delat?

Jag förstod ingenting. Du körde mig dit, sen går du av och in i blåa cirkeln. "Jag väntar på invite" tänker jag då men en sådan fick jag inte. :P

Du måste ner längst ner och trycka "Accept" efter att du tilldelat % av cashen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan tänka mig farma 60 000 några gånger, jag skulle gärna komma upp till den nivån att jag kan köpa en vettig bil med försäkring och garage samt en bra lägenhet och lite vapen, men när väl den nivån är uppnådd ser jag inget nöje i att spela samma uppdrag för att kunna köpa en jättedyr, fullt moddad bil eller fyra tanks.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var inne och lirade nästan hela kvällen igår men märkte inte att ni grabbar lirade.

Patch 1.0.3 till PS3 nerfade tydligen några uppdrag också. Bl.a ett som man kan få rätt så tidigt från Gerald (?) där man först ska hämta knark åt honom och sen spränga några gangbangers bilar. Innan patchen fick man $9000 men efter patchen fick man $3000 eller $5000 (kommer inte ihåg vilket av dem det var). R* lär nerfa både "Rooftop rumble" och "Mixed up with coke" ganska snart eftersom de ger så stor utdelning på så kort tid.

Själv håller jag för stunden på att försöka vinna race i sportklassen i hopp om att jag ska kunna toktrimma min lilla Futo. Om man inte känner för att farma är race ett bra alternativ eftersom utdelningen är rätt stort om du vinner mot ett gäng spelare. Plockade hem runt $9000 per gång när jag vann under gårdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...