Jump to content

Leveransen är inne!


gta_johan
 Share

Recommended Posts

Spelen är åldersgränssatta av ESRB, vilket är amerkanskt. Spelen i europa åldersätts av pegi. Om du kollar på gta v så ser du skillnaden på loggan nere i vänstra hörnet mellan den europeiska utgåvan och den amerikanska. Varför säljer eran affär amerikanska lådor i sverige?

PEGI sätter inte åldersgränser på första releaser utav spel längre utan det är ESRB som gör detta :)

Redigerad av gta_johan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fantastiskt, alltihop. Dels varför gta_johan bestämmer sig för att skapa en tråd utan särskilt syfte eller någon som helst sanningsbakgrund, men också det detektivarbete som bevisar hans mytomani.

Men, jag är inte den som är den utan gta_johan får en chans till att förklara läget innan tråden stängs. Aaaaaaand... GO! ;)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gällande PS3-namnet som du såg på reddit så är det ett påhittat från min sida, jag har och kommer aldrig att heta SilentRebel2 utan vill du spela med mig så ska du lägga till chillen2 :rolleyes: . Jag hoppas det här bringar lite klarhet i det hela men har du fler frågor så får du gärna ställa dom också.

Lustigt, så det är bara en slump att användaren SilentRebel2 faktiskt har joinat Social Club-gruppen Breaking Bank precis som han blev tillfrågad?

Äsch, det får räcka så. Nu ska jag bege mig iväg så jag kommer inte komma med mer frågor. Jag väntar däremot spänt på svaret jag kommer få på PM:et jag skickade på reddit.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Killen har varit medlem här sedan 2004 och har flera tusen inlägg, så därför borde ni veta mer om personen bakom nicket :P

Men åt andra sidan, spelar det nån roll? Mata inte trollet.

dåligt argument, jag har varit medlem länge jag med, troligen också ett bra antal inlägg här men jag tvivlar starkt på att någon här på sidan vet så mycket om mig för de? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Killen har varit medlem här sedan 2004 och har flera tusen inlägg, så därför borde ni veta mer om personen bakom nicket tongue_1181744_0.gif

Men åt andra sidan, spelar det nån roll? Mata inte trollet.

Fniss.. Grabben har varit medlem sen 2004 och har 93 inlägg skrivna. Vi har inte en jävla aning om vem denna mytoman är.

EXIF's ljuger inte, han kan bara skriva ett inlägg på svenska med ordet GTAsajten på reddit och allt är frid och fröjd. Att fjanta runt med att han inte måste bevisa något gör bara att han gräver ner sig djupare i sitt hål.

*edit*

http://steamcommunity.com/id/Dom/

Snubbens steamID. Amerikan. Case closed?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

dåligt argument, jag har varit medlem länge jag med, troligen också ett bra antal inlägg här men jag tvivlar starkt på att någon här på sidan vet så mycket om mig för de? :P

Jo kanske det, men menade att han måste ha trollat förut :P

Fniss.. Grabben har varit medlem sen 2004 och har 93 inlägg skrivna. Vi har inte en jävla aning om vem denna mytoman är.

EXIF's ljuger inte, han kan bara skriva ett inlägg på svenska med ordet GTAsajten på reddit och allt är frid och fröjd. Att fjanta runt med att han inte måste bevisa något gör bara att han gräver ner sig djupare i sitt hål.

*edit*

http://steamcommunity.com/id/Dom/

Snubbens steamID. Amerikan. Case closed?

Läs ovan.. ..

Redigerad av Ferno
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer en shocker:

On topic.

Någon som har någon aning om vad webhallen håller på med? Jag förhandsbokade mitt Collectors Edition dagen det annonserades och har sedan i ett mail fått bekräftat att jag bör vara säkrad ett exemplar, samt att det ska komma på releasedagen - men jag har inte fått något mail om att det är skickat och på mina beställningar står ordern fortfarande som Under Behandling. Om det inte är skickat idag har jag ytterst svårt att tro att jag får det på releasedagen, eftersom att spelet släpps på tisdag och posten inte kör på helgerna.

Skulle ju kännas rejält taskigt.

Har visserligen en kopia till Ps3 från Spelbutiken som blev behandlad tidigare idag, så jag hoppas att den är skickad (har dock inte fått något bekräftelsemail om det). Skiter det sig och jag inte har något spel i brevlådan på releasedagen så tvingas jag nog åka in till stan och köpa en kopia där. x)

Var ju det från webhallen jag hoppades mest på att få dock, eftersom att det är Collectors Edition. Argh. Oh well, jag får väl vänta och se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer en shocker:

On topic.

Någon som har någon aning om vad webhallen håller på med? Jag förhandsbokade mitt Collectors Edition dagen det annonserades och har sedan i ett mail fått bekräftat att jag bör vara säkrad ett exemplar, samt att det ska komma på releasedagen - men jag har inte fått något mail om att det är skickat och på mina beställningar står ordern fortfarande som Under Behandling. Om det inte är skickat idag har jag ytterst svårt att tro att jag får det på releasedagen, eftersom att spelet släpps på tisdag och posten inte kör på helgerna.

Skulle ju kännas rejält taskigt.

Har visserligen en kopia till Ps3 från Spelbutiken som blev behandlad tidigare idag, så jag hoppas att den är skickad (har dock inte fått något bekräftelsemail om det). Skiter det sig och jag inte har något spel i brevlådan på releasedagen så tvingas jag nog åka in till stan och köpa en kopia där. x)

Var ju det från webhallen jag hoppades mest på att få dock, eftersom att det är Collectors Edition. Argh. Oh well, jag får väl vänta och se.

Jag sitter i precis samma sits som dig fast hos Ginza (Webhallen hade slut på collectors edition när jag skulle boka, annars hade jag beställt där)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde Vanilla Edition från Spelbutiken och även då jag inte fått ett mail så står det på sidan att det är behandlat och jag har fått fakturan vilket man inte får fören de skickar. Men av erfarenhet så vet jag att det är 50/50 hurvidar jag får den på Måndag eller Tisdag då deras gratis frakt också är av den lägre preoriteten så det beror på hur mycket post som Posten får in.

Collector's Edition är alltid en osäkerhet då de ibland kommer någon dag senare till butikerna än vanliga versionen. Har hänt att jag har fått någon dag efter.

De brukar som regel skicka direkt efter de fått in spelet vilket är orsaken att spelföretagen skickar dem så sent nu, bara så de precis kommer fram till butikerna i tid. Men ibland har man oturen att en anal jävel har hand om ens beställning och bestämmer sig för att "här ska regler följas och inget skickas fören dagen innan".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställt från CDON, nix har inte fått nå mail om att något spel har skickas heller.

Samma här, har inte fått något mail häller från CDON. Trodde jag skulle få guiden i veckan också men hepp! Har aldrig hänt att jag inte fått ett spel på realese dagen från CDON (och det är många,dessutom dagen innan), men visst blir man nojjig när det gäller ett spel som GTAV! Har även fått spel på realese utan att fått ett mail, så försök håll dig lugn!:) Skulle jag inte få det på tisdag så är det inte hela världen, då är det bara att sätta sig i bilen och hämta det fysiskt :naughty: Och skål på er alla gtasajtare! :rolleyes:

Redigerad av Kingkill555
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...