Jump to content

Leveransen är inne!


gta_johan
 Share

Recommended Posts

Hej allesammans!

Till att börja med så vill jag säga : wow,vilken respons! Många positiva inlägg och vissa mindre positiva måste jag säga. Många tvivlar på bilden jag postade och det är väldigt tråkigt naturligtvis. Någon nämnde även att NTSC är märkt på fodralen och att vi här i Europa använder PAL och det är helt korrekt, vad personen tycks ha glömt tyvärr gällande regionsmärkningen så upphävdes den vid årsskiftet 2012/2013 då det skapade problem vid spelleveranser som försenades kraftigt till europa b la då utav Ninja Gaiden 3 som var den utlösande faktorn. Självfallet så får ni gärna kolla på exif viewer för bilden, den kommer dock inte att säga så mycket tyvärr utan ni måste helt enkelt lita på mina poster. :)

Vissa av er är även nyfikna på leveransdatumen och jag ska försöka mig på en analys då jag har en mångårig erfarenhet i just den här branschen. Till er som beställt från CDON så måste jag säga tyvärr, de brukar aldrig hålla på utsatta leveransdatum.Till er som valt Spelbutiken och Webhallen så vill jag utropa ett GRATTIS! Ert exemplar kommer att dimpa ner i brevlådan den 17:e september! Allt gott på er alla GTA-lovers så hörs vi! ^_^

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej allesammans!

Till att börja med så vill jag säga : wow,vilken respons! Många positiva inlägg och vissa mindre positiva måste jag säga. Många tvivlar på bilden jag postade och det är väldigt tråkigt naturligtvis. Någon nämnde även att NTSC är märkt på fodralen och att vi här i Europa använder PAL och det är helt korrekt, vad personen tycks ha glömt tyvärr gällande regionsmärkningen så upphävdes den vid årsskiftet 2012/2013 då det skapade problem vid spelleveranser som försenades kraftigt till europa b la då utav Ninja Gaiden 3 som var den utlösande faktorn. Självfallet så får ni gärna kolla på exif viewer för bilden, den kommer dock inte att säga så mycket tyvärr utan ni måste helt enkelt lita på mina poster. :)

Vissa av er är även nyfikna på leveransdatumen och jag ska försöka mig på en analys då jag har en mångårig erfarenhet i just den här branschen. Till er som beställt från CDON så måste jag säga tyvärr, de brukar aldrig hålla på utsatta leveransdatum.Till er som valt Spelbutiken och Webhallen så vill jag utropa ett GRATTIS! Ert exemplar kommer att dimpa ner i brevlådan den 17:e september! Allt gott på er alla GTA-lovers så hörs vi! ^_^

XrxMc_1251154_0.gif

-

Hej allesammans, vad innebär "Due by" på mitt kvitto från Spelbutiken?

k2gtVgV_1251154_1.jpg

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, nu är min Grand Theft Auto V Collectors Edition från Webhallen behandlad!

Lär nog kunna få den på tisdag då.

Spelbutiken har ibland skickat spelet så jag haft turen att få det dagen innan, och det vore ju inte helt fel att ha sån tur med GTA V inte.

Lite fuskigt skulle det nog kännas men jag skulle aldrig kunna hålla mig borta.

@gta_johan: Lägg ner. NTSC/PAL handlar ju om att det är olika färgenkodnings-system... den märkningen lär inte ändras oavsätt om regionskodning fasas ut, och sen vet jag att 360n fortfarande är regionslåst och inte spelar spel från andra sidan atlanten.

Sen behöver man fan inte ha "mångårig erfarenhet i just den här branschen" för att veta att diverse sidor skickar förhandsbokade varor så att de ska komma på releasedagen och vilka som är bra på det eller inte. Ibland har dock folk otur, och jag undrade bara eftersom att det inte var behandlat och jag inte fått någon bekräftelse på mail från Spelbutiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej allesammans!

Till att börja med så vill jag säga : wow,vilken respons! Många positiva inlägg och vissa mindre positiva måste jag säga. Många tvivlar på bilden jag postade och det är väldigt tråkigt naturligtvis. Någon nämnde även att NTSC är märkt på fodralen och att vi här i Europa använder PAL och det är helt korrekt, vad personen tycks ha glömt tyvärr gällande regionsmärkningen så upphävdes den vid årsskiftet 2012/2013 då det skapade problem vid spelleveranser som försenades kraftigt till europa b la då utav Ninja Gaiden 3 som var den utlösande faktorn. Självfallet så får ni gärna kolla på exif viewer för bilden, den kommer dock inte att säga så mycket tyvärr utan ni måste helt enkelt lita på mina poster. smile_1181703_0.gif

Vissa av er är även nyfikna på leveransdatumen och jag ska försöka mig på en analys då jag har en mångårig erfarenhet i just den här branschen. Till er som beställt från CDON så måste jag säga tyvärr, de brukar aldrig hålla på utsatta leveransdatum.Till er som valt Spelbutiken och Webhallen så vill jag utropa ett GRATTIS! Ert exemplar kommer att dimpa ner i brevlådan den 17:e september! Allt gott på er alla GTA-lovers så hörs vi! happy_1182248_0.gif

SEpCU_1248323_0.gif

Sluta försöka byta samtalsämne och säg att du ljög istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa av er är även nyfikna på leveransdatumen och jag ska försöka mig på en analys då jag har en mångårig erfarenhet i just den här branschen. Till er som beställt från CDON så måste jag säga tyvärr, de brukar aldrig hålla på utsatta leveransdatum.Till er som valt Spelbutiken och Webhallen så vill jag utropa ett GRATTIS! Ert exemplar kommer att dimpa ner i brevlådan den 17:e september! Allt gott på er alla GTA-lovers så hörs vi! ^_^

Jag har aldrig haft problem med CDON, alltid fått det jag förbeställt på dagen det ska släppas (GTA IV också)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God afton!

Får beklaga om jag har varit inaktiv i tråden men det har sitt skäl och det är just GTA V! Har spelat i ett par timmar och det är väldigt lovande måste jag säga :-) , Vill absolut inte spoila för mycket men kan exempelvis nämna att de tre karaktärerna har olika egenskaper som med Trevor så kan man exempelvis jaga , Mikael - köpa aktier, spela tennis. Jag tror att Rockstar har implenterat den här funktionen så att man skall vara aktiv med alla karaktärer och inte enbart spela som 1 under free-roamingen :). Nu ska jag ta upp handkontrollen och fortsätta runk.. avnjuta denna underbara skapelse. På kärt återseende bröder och systrar!

Redigerad av gta_johan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God afton!

Får beklaga om jag har varit inaktiv i tråden men det har sitt skäl och det är just GTA V! Har spelat i ett par timmar och det är väldigt lovande måste jag säga :-) , Vill absolut inte spoila för mycket men kan exempelvis nämna att de tre karaktärerna har olika egenskaper som med Trevor så kan man exempelvis jaga , Mikael - köpa aktier, spela tennis. Jag tror att Rockstar har implenterat den här funktionen så att man skall vara aktiv med alla karaktärer och inte enbart spela som 1 under free-roamingen smile_1181703_0.gif/>. Nu ska jag ta upp handkontrollen och fortsätta runk.. avnjuta denna underbara skapelse. På kärt återseende bröder och systrar!

smeZ3_1251178_1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

johan lägg ner nu för i helvete.

DC6p72N_1251180_0.jpg

är de här dina också?

Jag fattar inte den bilden, de ser ju ut som at antal Collector Editions, men vad jag har för mig så hade alla GameStop butiker 3st PS3, och 2 till Xbox sammanlagt 5 Collector's (antar att sam var för övriga butiker)

De ser ju ut som 13 Collector's i den här bilden,,,, ???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte den bilden, de ser ju ut som at antal Collector Editions, men vad jag har för mig så hade alla GameStop butiker 3st PS3, och 2 till Xbox sammanlagt 5 Collector's (antar att sam var för övriga butiker)

De ser ju ut som 13 Collector's i den här bilden,,,, ???

Det är annorlunda för olika butiker, och självklart också annorlunda i olika länder. Det där är inte i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom är det där bara reklamboxar, eller jag hoppas inte CE ser ut sådär!! men det lär dom inte göra, gamestop här hos mig har dom där boxarna staplade utanför sin butik som reklam iaf.

Ser ut att stå Collectors Edition på dem. Antar att det där är ytterkartongen.

Sen finns det ju en finare låda innuti!

actual_1369261754_1251193_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God afton!

Får beklaga om jag har varit inaktiv i tråden men det har sitt skäl och det är just GTA V! Har spelat i ett par timmar och det är väldigt lovande måste jag säga :-) , Vill absolut inte spoila för mycket men kan exempelvis nämna att de tre karaktärerna har olika egenskaper som med Trevor så kan man exempelvis jaga , Mikael - köpa aktier, spela tennis. Jag tror att Rockstar har implenterat den här funktionen så att man skall vara aktiv med alla karaktärer och inte enbart spela som 1 under free-roamingen smile_1181703_0.gif/>. Nu ska jag ta upp handkontrollen och fortsätta runk.. avnjuta denna underbara skapelse. På kärt återseende bröder och systrar!

Det mest komiska är att du inte svarar på någonting, du kör mer på blogg-inlägg där du kommer in och "gjort något" sen senast du var här.

Har du myttat så länge så du tror på det själv nu?mellow_1183292_0.gif

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...