Jump to content

Greatest game Villain of all time


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Alright, det här är nånting som inte diskuteras ofta, skurkar/bovar i spel. Det är alltid protagonisten som får den största uppmärksamheten, men varför inte bovar?

Vi har massvis med olika underbara bovar i bakgrunderna.

Så nu kommer frågan, vilken är eran favorit "villain" i spel ö.h.t? Och varför?

Min absoluta favorit måste vara Majora (skull kid) ifrån Majoras Mask.

200px-Skull_Kid_1237830_0.png

Finns många anledningar till varför jag verkligen älskar honom. (För er som inte spelat igenom Majoras Mask kan detta bli svårt att förstå, men i'll give it a go anyways)

1. Det går inte att förhandla med honom

Han är inte motiverad av hämnd, erövring, blod lust, girighet. Hans mål är simpelt, massivt mord-självmord. Han tänker döda allt levande på hela jorden, inräknat sig själv.

2. Han är en sadist

Med bara några dagar kvar innan han mördar alla inklusive sig själv, så plågar han folket i Termina genom psykologisk manipulation, förvandling och förbannelser. Han separerar ett älskande par, förstör själen av en pojkes pappa. Han hittar Link, och tar ifrån hans kropp. Han förgiftar vattnet och manipulerar vädret, detta dödar många.

Han vinner ingen material nytta av dessa manipulationer, han gör detta endast för det är roligt för honom.

3. Han är kompetent

Hans plan är perfekt, genom att fängsla skyddsjättarna över Termina innan han framkallar månen så gör han så att ingen har tid att stoppa honom.

Han gömmer sig även inte bakom några inkompetenta vakter i något stort slott, utan han sitter helt fri och inväntar dom 72 sista timmarna för Termina.

4. Han dominerar sinnet hos ett ensamt, skrämt barn under hela spelet

En av hans många fördärvade handlingar, evil for evils sake

Skull kid i grund och botten är inte ond alls, det var av en ren slump som han hittade Majora, och Majora hittade honom.

Det här är bara några saker jag verkligen älskar med "honom".

Nog talat om Majora, vilken är eran favorit?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

/thread

Var lite mer dryg tack.

Oerhört irriterande med en /thread. vi ska motivera varför vi tycker det, här skapar jag en tråd med ett nytt syfte än att diskutera nya spel och det första som händer är att det direkt slängs in en onödig och fittig kommentar.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Officer Tenpenny är väl rätt tuff antar jag. Vet inte om han är min absoluta favoritskurk, men jag gillar det faktum att han inte nödvändigtvis är en sån skurk som man redan från första början är ute efter att döda. Han kommer fram lite då och då och fuckar upp situationen för CJ, deal with it. (Sen har ju C.R.A.S.H. ett coolt soundtrack också.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt fall så är det nog Silver, antagonisten från spelet med samma namn

Han är ond och han har en plan. Han är villig att gå så långt att han ska slå sig ihop med en ond gud vid namn Apocalypse, och slår man sig ihop med en gud med det namnet så säger det allt.

Han är totalt hjärtlös och utan gränser. Han gör allt från att döda din (huvudkaraktärens) farfar framför dig till att döda sin egen fru för att enbart, innan hennes lik ens är kallt, beordra alla kvinnor som kan bära barn att ta sig till hans palats. De som vägrar släpas dit, alla som gör motstånd huggs ner på plats.

Han döpte sina barn till Glass och Fuge. Enough said.

Grymt spel för övrigt!

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...