Jump to content

Vakter griper 12-åring


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Vad anser ni om detta om väktarna gör mot 12 åringen? Jag finner själv inga ord:

Här handfängslas 12-åring av vakt

Dessutom så las detta ärende ner är det just bara för dem är säkerhetsvakt och dem ser vakter/poliser mellan fingrarna?

Sen förstår jag inte han står där och skriker av smärta men ändå gör inte vakten nåt åt det? Såklart man försöker putta undan lite grann om det gör ont och om dem inte lyssnar. Sen hur skönt är det att ha ett knä ner tryckt i ryggraden.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen hur skönt är det att ha ett knä ner tryckt i ryggraden.

Tycker inte att det ser ut som att han har någon större vikt på knät, dessutom har han det på rumpan. I övrigt lugnt och sansat ingripande. Det finns många såna här videon, i detta fall kan jag faktiskt inte förstå vad det gnälls om så jävligt. Ungen lugnar ju inte ens ner sig på marken.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktig liten skitpalt som ska veta hut. Jag är lite tveksam till det faktum att väktaren drar fram batongen och att grabben får ligga på marken så länge, men med den där attityden kan han gott ha det. Att beakta är ju givetvis att videon helt är tagen ur kontext, för vad var det egentligen killen hade gjort som fick dem att hålla fast honom från första början? Det gör visserligen inte att jag ändrar min åsikt ändå, för en sådan liten tuffing ska man klämma åt vid alla lägen som går. :yes:

Den som menar att vakterna i videon är grisar avslöjar rätt mycket om sig själv, och är med stor sannolikhet lika WT som pojkens pappa(?), vilken var den som lade upp videon på youtube med den här beskrivningen:

Väktare Samuel Merzan, 25år från Solna och Stefan Stevanovic 32år från Hägersten... E det dom vi ska lita på håller oss säkra? Vem skyddar oss från dom? Åklagre lägger ner ärendet, tycker inte det behöver vidare utredning..... Eftersom folk tycker så sjuka saker har jag valt att ta bort kommentarer. Jag vet att folk tror att min som är dåligt uppfostrad osv osv, men helt ärligt. Vakter (av någon sm helst rang) har inte räätt att göra så här mot en 12åring.
:doh:
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt rätt. Snorungarna kan uppenbarligen inte sköta sig. Ungen gapar och skriker, hotar vakterna, och försöker sparka på en av dem. Att han lägger ner ungen på marken är endast för att få honom att vara stilla. Vad är det för snack om ett knä i ryggraden? Han har sitt ena knä på ungen rumpa vilket knappast gör speciellt ont.

Såfall såg jag fel för mig ser det ut som att han trycker ner knät i ryggraden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det rättfärdigas för att han är en snorunge?

Övervåld är alltid fel, men inte fan ska en respektlös liten skit bara kunna slänga ur sig den ena förolämpningen efter den andra och förvänta sig att komma undan? Han måste tas ner på jorden och inse att han inte är den coolast i Kungsan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Övervåld är alltid fel, men inte fan ska en respektlös liten skit bara kunna slänga ur sig den ena förolämpningen efter den andra och förvänta sig att komma undan? Han måste tas ner på jorden och inse att han inte är den coolast i Kungsan.

Renard du får ju även tänka på att han skrek till en viss del av att väktaren skulle lätta lite grann runt armen på han då han gapade om att han fick ont. Visst skrika jag ska döda dig är väl onödigt gjort också och börja hota väktaren istället för att ta det lugnt. Det är ju även lätt för oss att sitta och skriva en massa då vi inte har den riktiga inblicken över situationen

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Renard du får ju även tänka på att han skrek till en viss del av att väktaren skulle lätta lite grann runt armen på han då han gapade om att han fick ont. Visst skrika jag ska döda dig är väl onödigt gjort också och börja hota väktaren istället för att ta det lugnt.

Hade han bara tagit det lugnt från början och bett vakten lätta lite på trycket hade vakten med stor säkerhet gjort det. Finns som sagt en anledning till att han fick bära handfängsel och senare bli nerlagt på marken.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har svårt att ta ställning till det här pga att alla inblandade representerar folk jag ogillar. Å ena sidan har vi vakterna. Jag är, i allmänhet, inte ett stort fan av vakter och ordningsmän; de brukar ofta ha jobbig attityd, vara stöddiga och spela så jävla överlägsna bara för att de spatserar omkring i sina Securitas-uniformer. Usch. I det här fallet har vi två typiska mall-cops som leker poliser... Å andra sidan har vi ett gäng ouppfostrade, kaxiga ligister som mår gott av lite smisk. Om det var vanliga, ordentliga grabbar skulle det vara en sak - men nu kan jag inte bry mig mindre. They had it coming.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag länkade videon till min storebror, som jobbar som ordningsvakt, och en av hans kollegor kommenterade:

Ajajaj, nu vet man ju inte vad grabben har gjort. Men man borde vara lite smidigare kan tyckas. Man kan ju räkna med att få allmänheten emot sig när man bojor ett barn och kastar det i backen. Dessutom bör man vara JÄVLIGT restriktiv med att belägga en person under 15 med handfängsel. Jag är inte imponerad. Men är sällan det när jag ser dom röda tröjorna på youtube....

Jag själv, som inte är utbildad till någon form av ordningsman, vill inte kasta stenar och struntar i själva händelsen och oroar mig mer för pojkens intellekt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, inget övervåld där. Lite onödigt lidande för snorvalpen som dem håller honom,

men borde inte orsaka några bestående skador. När han kraffsade med foten bak på

benet på vakten var väl bara att han försökte lyfta upp sig för att lindra smärtan.

Sen såg vi ju inte hur han bar sig åt när dem lade handfängsel på honom,

men vi fick en liten sneak-peak efter hur han började skrika efter dem lade ner honom

på jorden, när inte smärtan av dem bakåtvridna armarna lugnade honom längre.

Allt skulle kunnat undvikas om han inte skulle ha trotsat ordningen från första början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...