Jump to content

Battlefield 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Jag fattar inte riktigt varför elitspelare inte kör hardcore. Jag gör nästan inget annat, vad är det roliga i att spela normalläget där alla går omkring med neonskyltar på huvudet? Helt annat spelsätt om man inte kan sätta upp en MG på balkongen och skjuta på allt som rör sig lyser.

Deras största argument är att det krävs mer för att döda folk. Man måste sikta ordentligt för att komma vinnande ur en strid.

I HC bestämts det ofta av vem som får in de första träffarna, eftersom det inte krävs speciellt många för att döda.

Vad som förundrar mig mest är varför det inte finns ett competitive-läge, likt det i COD, där elitspelare har fått satt avtryck på vilka regler som ska gälla.

Jag kan tänka mig att det blir en blandning: 100% HP, ingen 3D-spotting, inget sikte om man är utanför ADS (Finns det i normal mode?), kanske en HUD för att visa hur många skott och granater man har kvar, osv, osv.

Borde detta egentligen inte gå att justera i serverinställningarna? Konstigt att det inte blivit populärare i sådana fall att ändra sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad ADS är men vad gäller HUD i HC är det några saker som är underliga. Man kan inte byta till cockpitvy om man är helikopterskytt, trots att det inte är tredjepersonsvy utanför fordonet. Man kan inte se vilket firing mode man har (semiautomat, enskott, helautomat) trots att det är nåt som är väldigt tydligt på ett riktigt vapen. Man kan inte se hur många AT/claymoreminor man har, trots att det inte är svårt att titta ner i ryggsäcken och se en eller sex stycken.

Sen har jag länge stört mig på att man får se % liv på personen som dödat en, men ingenting om hur mycket liv fordonet han sitter i har kvar. Fast det är ju inte nåt som har med hardcore att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad ADS är men vad gäller HUD i HC är det några saker som är underliga. Man kan inte byta till cockpitvy om man är helikopterskytt, trots att det inte är tredjepersonsvy utanför fordonet. Man kan inte se vilket firing mode man har (semiautomat, enskott, helautomat) trots att det är nåt som är väldigt tydligt på ett riktigt vapen. Man kan inte se hur många AT/claymoreminor man har, trots att det inte är svårt att titta ner i ryggsäcken och se en eller sex stycken.

Sen har jag länge stört mig på att man får se % liv på personen som dödat en, men ingenting om hur mycket liv fordonet han sitter i har kvar. Fast det är ju inte nåt som har med hardcore att göra.

Aim Down the Sight.

Ja, det var precis det där med claymore och sådant som jag menade när jag nämnde granater.

Angeående att vara gunner i helikoptern så antar jag att det är tänkt som att man tittar på en skärm som visar hur man siktar och så vidare. Att skifta över till cockpitvy har man ju inte mycket för, för då ser man ju inte var man själv siktar.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aim Down the Sight.

Ja, det var precis det där med claymore och sådant som jag menade när jag nämnde granater.

Angeående att vara gunner i helikoptern så antar jag att det är tänkt som att man tittar på en skärm som visar hur man siktar och så vidare. Att skifta över till cockpitvy har man ju inte mycket för, för då ser man ju inte var man själv siktar.

Klart det är användbart. Free view är ju a och o när man är HC-pilot i både plan och helikopter, varför skulle en skytt inte ha användning för free view för att leta upp den fiendehelikopter som svävar omkring i närheten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart det är användbart. Free view är ju a och o när man är HC-pilot i både plan och helikopter, varför skulle en skytt inte ha användning för free view för att leta upp den fiendehelikopter som svävar omkring i närheten?

Jo, det är ju visserligen sant, men det känns som att det inte hade hjälpt så otroligt mycket. Det enda håll man kan kika åt från cockpit som man inte kan se som gunner är ju uppåt, och ditåt kan man ändå inte sikta sen.

Det känns som att enda nyttan för det skulle vara om man kommunicerar med piloten och säger att man ser en helikopter över sig. Men, det man missar om gunnern kikar i cockpit view är ju vad som händer under helikoptern, eftersom båda i helikoptern har samma begränsningar.

Nja då tycker jag ändå att det är bättre att gunnern håller koll nedanför så håller piloten koll uppåt, på så sätt kan man tillsammans genom samarbeta täcka av alla vinklar som är möjliga att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är ju visserligen sant, men det känns som att det inte hade hjälpt så otroligt mycket. Det enda håll man kan kika åt från cockpit som man inte kan se som gunner är ju uppåt, och ditåt kan man ändå inte sikta sen.

Det känns som att enda nyttan för det skulle vara om man kommunicerar med piloten och säger att man ser en helikopter över sig. Men, det man missar om gunnern kikar i cockpit view är ju vad som händer under helikoptern, eftersom båda i helikoptern har samma begränsningar.

Nja då tycker jag ändå att det är bättre att gunnern håller koll nedanför så håller piloten koll uppåt, på så sätt kan man tillsammans genom samarbeta täcka av alla vinklar som är möjliga att se.

Men piloten har ju fullt upp med att styra undan låsningar, raketer och allt annat som kommer i en såpass stressad situation att en freeview är användbar. Då har piloten inte tid eller knappar nog att börja leta omkring sig, så om gunnern sköter det så skulle man nog ha bättre förutsättningar. Jag vet inte hur det funkar på PC men på PS3 måste man hålla in en knapp under tiden man tittar sig omkring så man kan inte styra samtidgt. Bara stiga eller sjunka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men piloten har ju fullt upp med att styra undan låsningar, raketer och allt annat som kommer i en såpass stressad situation att en freeview är användbar. Då har piloten inte tid eller knappar nog att börja leta omkring sig, så om gunnern sköter det så skulle man nog ha bättre förutsättningar. Jag vet inte hur det funkar på PC men på PS3 måste man hålla in en knapp under tiden man tittar sig omkring så man kan inte styra samtidgt. Bara stiga eller sjunka.

På PC håller man in höger musknapp. Så jag tror att man kan stiga, sjunka och rotera samtidigt som man tittar som omkring.

Men jag är inte säker, för det slog mig helt plötsligt att jag aldrig använt freeview när jag flugit helikopter i och med att alla helikoptrar ändå kan vända sig rätt snabbt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt okej comeback, lirade 15 matcher, vann 12. :D

Inte riktigt min förtjänst i början då jag var rätt ringrostig. Men sedan kom jag igång och kunde hjälpa Kebab och hans polare lite mer.

Kvällens höjdpunkt, när vi först lirade Rush i ena laget och vann på 7 minuter. Med oss tre i spetsen, jag gick 15 - 0! :mf_doof:

(Ja Ante, det blev 15 - 0. Att jag dog när spelet fade:ade ut räknades inte! Proof!)

Matchen efter blev vi tre balanserade till skräplaget. Men gjorde nästan samma grej! Det tog lite längre tid, 10 minuter, klart godkänt ändå.

Två matcher innan allt det där så dundrade vi igenom en Rush på strax över fem minuter. Men då hann inte jag vara så delaktig, mer än att jag lyckades komma ifatt grabbarna grus och plantade sista stationen eller vad det var. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt okej comeback, lirade 15 matcher, vann 12. biggrin_1182204_0.gif

Inte riktigt min förtjänst i början då jag var rätt ringrostig. Men sedan kom jag igång och kunde hjälpa Kebab och hans polare lite mer.

Kvällens höjdpunkt, när vi först lirade Rush i ena laget och vann på 7 minuter. Med oss tre i spetsen, jag gick 15 - 0! mf_doof_1186830_0.gif

(Ja Ante, det blev 15 - 0. Att jag dog när spelet fade:ade ut räknades inte! Proof!)

Matchen efter blev vi tre balanserade till skräplaget. Men gjorde nästan samma grej! Det tog lite längre tid, 10 minuter, klart godkänt ändå.

Två matcher innan allt det där så dundrade vi igenom en Rush på strax över fem minuter. Men då hann inte jag vara så delaktig, mer än att jag lyckades komma ifatt grabbarna grus och plantade sista stationen eller vad det var. tongue_1181744_0.gif

bra jobbat hejar på dig

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte riktigt varför elitspelare inte kör hardcore. Jag gör nästan inget annat, vad är det roliga i att spela normalläget där alla går omkring med neonskyltar på huvudet? Helt annat spelsätt om man inte kan sätta upp en MG på balkongen och skjuta på allt som rör sig lyser.

TTKn blir lägre, vilket betyder att vilken apa som helst som kan sikta det minsta åt rätt håll kan döda elitspelare. Med längre TTK så kan man snabbare se vem som är bättre och vem som är sämre, i och med prioriteringar, snabbhet att sikta headshots, det blir lättare att överleva och flanka i en situation där det finns en bottleneck som hade mer eller mindre gjort vilket rush game som helst att bli en klocka innan ett lag förlorar för de kan inte göra något, osv.

Hardcore är mer som COD. Hjärndött utan några taktiker, kan lika gärna bara sätta sig med en USAS i ett hörn och hålla ned knappen för top score i kills.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hardcore är mer som COD. Hjärndött utan några taktiker, kan lika gärna bara sätta sig med en USAS i ett hörn och hålla ned knappen för top score i kills.

Jag skulle säga tvärtom, inte för att man kan panga utan vidare, utan för att man dör så lätt. Det blir verkligare på så sätt att folk varken har neonskyltar eller att man när som helst väljer att springa ut mitt i en eldstrid och gömma sig i ett hörn tills man lever. COD verkar gå ut på att få så många KPM som möjligt, medan HC-rush verkligen går ut på att välja sina strider och rycka fram i de lägen man anser är strategiska.

Att ha världens bästa läge på någon i Normal och ändå inte lyckas döda efter 1.2 sekunders skottsalva G53, bara för att den andre har M60 och råkar få headshot, är inte något roligt spel enligt mig.

Roligaste och mest engagerande matchen jag spelat, tror jag, var en 4vs4-DM med snipers only, no-MAV på hardcore. Varenda rörelse var tvungen att väljas strategiskt och den som stack ut huvudet eller försökte korsa gatan vid fel tillfälle dog omedelbart. Mer såna spel!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle säga tvärtom, inte för att man kan panga utan vidare, utan för att man dör så lätt. Det blir verkligare på så sätt att folk varken har neonskyltar eller att man när som helst väljer att springa ut mitt i en eldstrid och gömma sig i ett hörn tills man lever. COD verkar gå ut på att få så många KPM som möjligt, medan HC-rush verkligen går ut på att välja sina strider och rycka fram i de lägen man anser är strategiska.

Att ha världens bästa läge på någon i Normal och ändå inte lyckas döda efter 1.2 sekunders skottsalva G53, bara för att den andre har M60 och råkar få headshot, är inte något roligt spel enligt mig.

Roligaste och mest engagerande matchen jag spelat, tror jag, var en 4vs4-DM med snipers only, no-MAV på hardcore. Varenda rörelse var tvungen att väljas strategiskt och den som stack ut huvudet eller försökte korsa gatan vid fel tillfälle dog omedelbart. Mer såna spel!

Det är precis det som är det återkommande problemet i HC, och varför bra människor inte spelar det. Det handlar inte om vem som är bättre, kan en specifik map bättre eller liknande, det handlar om vem som råkar titta fel i en millisekund, då en rank 1 singel pappa på 32 vintrar från Tahiti som aldrig har rört en dator förut kan döda någon som Threatty.

Men, föredrar du det så är ju det helt okej också. Jag personligen gillar det inte övermycket, men det är okej. Hardcore finns av en anledning, för att spelas. So, all the more power to you.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag gillar med HC är att man inte kan 3d-spotta. Att man har en pil över sig i några sekunder medan man flyttar position känns inte speciellt balanserat

Att man däremot kan se folk på kartan som har blivit spottade känns aningen bättre, dels för att man faktiskt måste ta tid att flytta ögonen en kort stund från resten av skärmen, och dels för att lagkamrater faktiskt skulle kunna beskriva att någon springer runt husknuten där du är nu.

Sedan skulle det inte göra mig något om man tog 100% liv från normal och förde in i HC, för då krävs det även skytteteknik för att kunna döda någon. Inte bara att håva ut tre kulor i någons fot.

Att inte kunna kolla tredjeperson när man kör fordon gillar jag, det krävs lite mer när man flyger jet för att hitta motståndarna då. Eftersom man ser mindre av himlen från flygplanet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lirade några göttiga rundor.

Håvade in vinst efter vinst, och på sista matchen var det Conquest Assault på Talah Market. Vi dominerade totalt och det attackerande laget lyckades inte cappa någon flagga, knappt ens ta sig ut ur spawn.

Med bara några få tickets kvar så går Battlelog offline. <_<

Tack, för att ni snabbt och smidigt konverterade ett W till L.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lirade några göttiga rundor.

Håvade in vinst efter vinst, och på sista matchen var det Conquest Assault på Talah Market. Vi dominerade totalt och det attackerande laget lyckades inte cappa någon flagga, knappt ens ta sig ut ur spawn.

Med bara några få tickets kvar så går Battlelog offline. <_<

Tack, för att ni snabbt och smidigt konverterade ett W till L.

När battelog går offline brukar man inte kunna få tillbaka sina XP man har skrapat ihop? Vet när jag har blivit DC från servern eller om mitt nät slutat funkat så har jag fått tillbaka XPen men förlorar alla ribbons samt killsen för ett vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...