Jump to content

Battlefield 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Verkar nice! Hoppas på att det här kommer bli det ultimata kartpaketet, för trots att de stora banorna är jävligt snygga och stundtals roliga så är det ju faktiskt Bazaar och Seine Crossing som håller bäst i längden. Får intrycket av att de här banorna kommer vara i den kalibern.

Synd att man inte får fler nya vapen, har ju snart kommit upp i 500 kills med de flesta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar nice! Hoppas på att det här kommer bli det ultimata kartpaketet, för trots att de stora banorna är jävligt snygga och stundtals roliga så är det ju faktiskt Bazaar och Seine Crossing som håller bäst i längden. Får intrycket av att de här banorna kommer vara i den kalibern.

Synd att man inte får fler nya vapen, har ju snart kommit upp i 500 kills med de flesta!

Blir det inga fler vapen ens med den sista expansionen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar hur han snipar piloten och sedan går rakt över till skytten och får honom också :D

Hur gjorde han granatfraggen med snipern? Var det såsom animationen visade? Det är väl inte möjligt? Hur gjorde han för övrigt animationerna, finns det nåt cinematic replay-läge på PC?

Skjuter du någon som precis är på väg att kasta en granat blir granaten "din" och kan då få kills med den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar hur han snipar piloten och sedan går rakt över till skytten och får honom också :D

Hur gjorde han granatfraggen med snipern? Var det såsom animationen visade? Det är väl inte möjligt? Hur gjorde han för övrigt animationerna, finns det nåt cinematic replay-läge på PC?

Jag har för mig att jag svarat på det här tidigare, men:

Han använde 3DS Max för att skapa alla objekt i filmen, fordonen, kontrollpanelen och karaktärerna. Sedan använde han en blandning av Sony Vegas och Adobe After Effects för att skapa bakgrund och effekter runt objekten.

Ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir det inga fler vapen ens med den sista expansionen?

Tveksamt! Det har varit lite tjafs om det på senare tid, i och med att DICE ändrade beskrivningen av vad de kommande DLC-paketen skulle innehålla.

Såhär såg det ut när Premium kom:

battlefield-3-battlelog-image-3-months-old_1241327_0.jpg

Såhär ser det ut nu:

battlefield-3-battlelog-image-new-one_1241327_1.jpg

Som du ser så har de plockat bort texterna om nya vapen under både Aftermath och Endgame. Vidare har de tidigare lovat att det i samband med AK-expansionen skulle komma fordonsuppgraderingar till fem av de gamla fordonen (t-90, Havoc etc), vilket de senare smög undan. Det här var info som vi fick i samband med att vi köpte Premium, och egentligen har EA/DICE begått avtalsbrott i och med att de har ändrat uppgifterna, men tydligen så har de bakat in någon klausul som tillåter dem att hålla på såhär. Där får man för att bara bockar i sitt user agreement och går vidare... :rolleyes:

Gillar hur han snipar piloten och sedan går rakt över till skytten och får honom också :D

Hur gjorde han granatfraggen med snipern? Var det såsom animationen visade? Det är väl inte möjligt? Hur gjorde han för övrigt animationerna, finns det nåt cinematic replay-läge på PC?

Nä, ifall du skjuter en person som är påväg att kasta en granat så tappar han den på marken. Ifall hans kamrater omkommer när den sprängs så är det du som får killen. Detta är ganska vanligt nu för tiden, men när Threatty gjorde den där videon så hade det precis blivit implementerat i en patch vilket gjorde att ingen hade sett det innan och alla blev fett blown away. Jag också. ^_^

Han har köpt animationerna (soldaterna har inte alls med Battlefield att göra) och snitsat in dem i videon på ett sätt som kan ses här:

Han lägger ner helt sjuka mängder tid på sina videos. Det här är offtopic, men jag rekommenderar er alla att se denna, som är gjord i Bad Company 2:

Edit: Men vafan, den här tråden brukar ju aldrig vara såhär populär...

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(...)Vidare har de tidigare lovat att det i samband med AK-expansionen skulle komma fordonsuppgraderingar till fem av de gamla fordonen (t-90, Havoc etc), vilket de senare smög undan. Det här var info som vi fick i samband med att vi köpte Premium, och egentligen har EA/DICE begått avtalsbrott i och med att de har ändrat uppgifterna, men tydligen så har de bakat in någon klausul som tillåter dem att hålla på såhär. Där får man för att bara bockar i sitt user agreement och går vidare... :rolleyes:

Se där, jag undrade vad som hände med tvåsitsiga jets, bl.a. Är det ingen idé att hoppas på att de släpper fordonsuppgraderingarna i någon av de två expansioner som är kvar tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se där, jag undrade vad som hände med tvåsitsiga jets, bl.a. Är det ingen idé att hoppas på att de släpper fordonsuppgraderingarna i någon av de två expansioner som är kvar tror du?

Ja, det är bara att hoppas. Men de prioriterar säkert något annat...

Nå, angående Aftermath.

Dinosaurier, någon?

Haha... Jag lyckas inte greppa hur många som faktiskt är seriösa när de snackar dinosaurier. Jag är då inte ett dugg intresserad. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se där, jag undrade vad som hände med tvåsitsiga jets, bl.a. Är det ingen idé att hoppas på att de släpper fordonsuppgraderingarna i någon av de två expansioner som är kvar tror du?

Det tror jag verkligen inte! Främst för att de skulle bli tvungna att släppa dom till alla spelare. Tex vill man ju ha tvåsitsiga jets i AK. Men de kan ju knappast kräva att man köper nästa expansion för att spela AK.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde till slut slag i saken och blev Premiumspelare jag också. Var ju bara en tidsfråga iofs.

Bästa kartan och fordonet? Bästa uppdraget/trofén? :)

Jag har svårt att uppskatta tank destroyer-klassen. De är inte alls lika stadiga när man kör eller skjuter, vilket gör att jag missar många skott. Gillar verkligen Death Valley (mörkerbanan), men det är inte så många andra som gör och därför är den sällan med i servrarnas kartrotation... :( På den banan är det roligt att gasa runt i fyrhjuling eller jeep med C4 eller minor nära till hands. Annars är vanlig MBT det säkraste kortet tycker jag. Bäst spel upplever jag att det blir på Bandar Desert, men den är lite för öppen för min smak.

Ska man flyga så är det Alborz Mountains (vinterbanan) som gäller, eftersom man kan gömma sig bakom bergen och över molnen vilket ger luftstriden en helt ny dimension. Och så är den ju så jävla vacker också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...