Jump to content

Battlefield 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Lyckades precis låsa upp Rambo Dogtag'en :D

Det var inte roligt att försöka få 5 st Multikills men körde man fegt så gick det fort. (Spawn beacon c4 throwing på Noshar canals TDM) :P

Dom har även smygbuffat Foregrip har jag hört lite ord om, och jag märkte att den hjälpte mig en hel del. Litet tips till er alla :)

Första skottet är lite mer recoil, mindre än förut. Och sedan är det bara köra på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska va ärlig så gillade jag faktist BC2 mer än BF3 men är inte direkt van med BF BC2 ännu 59/150 KD det var lite svårare än BF3 för den delen med. Gillar främst vapnens ljud och tycker det är lite mer lättare att döda nån än i BF3 så 49kr för BC2 var rätt så bra deal!

BC2 har ett par saker som sopar banan med BF3.

1. Ljudet, ljusår bättre i BC2. I alla kategorier. Man kunde höra folk gå omkring mycket bättre med rätt headset. Man kan stå och bara skjuta i luften för de flesta vapen låter så jävla underbart!

2. Banorna. Är få banor man ogillar i BC2 (för min del är det ingen som jag minns som ogillades.) Sen kan man på många banor lyckas Flanka riktigt jävla ordentligt, och det gör spelet mycket mer intressant.

3. Balanseringen. I BC2 hade alla klasser sin funktion.

I BF3 "måste" du köra Assault. För dom gynnar laget så mycket mer än alla andra klasser. Du dödar snabbast på alla längder. Du kan ressa folk och vinna tillbaka tickets, i oändliga mängder. Du har kan utöver det Heala dig själv samt andra. Det enda dom inte är bäst på är att spränga fordon. Men vänta snart får väl dom Underslung Fatman också. (Miniatombombskastare från Fallout för den som inte vet :P)

Känns lite som att de andra hamnat i underkant? Myes.

Så vad har egentligen Battlefield 3 över BC2 förutom att det just är nytt? Grafiken är väl bättre Men att klaga på BC2 grafiken ska man inte göra.

Om BC2 bara var lika fyllt med folk som det var för ett par år sen.. Hoppas på ett mäktigt Bad company 3!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BC2 har ett par saker som sopar banan med BF3.

1. Ljudet, ljusår bättre i BC2. I alla kategorier. Man kunde höra folk gå omkring mycket bättre med rätt headset. Man kan stå och bara skjuta i luften för de flesta vapen låter så jävla underbart!

2. Banorna. Är få banor man ogillar i BC2 (för min del är det ingen som jag minns som ogillades.) Sen kan man på många banor lyckas Flanka riktigt jävla ordentligt, och det gör spelet mycket mer intressant.

3. Balanseringen. I BC2 hade alla klasser sin funktion.

I BF3 "måste" du köra Assault. För dom gynnar laget så mycket mer än alla andra klasser. Du dödar snabbast på alla längder. Du kan ressa folk och vinna tillbaka tickets, i oändliga mängder. Du har kan utöver det Heala dig själv samt andra. Det enda dom inte är bäst på är att spränga fordon. Men vänta snart får väl dom Underslung Fatman också. (Miniatombombskastare från Fallout för den som inte vet :P)

Känns lite som att de andra hamnat i underkant? Myes.

Så vad har egentligen Battlefield 3 över BC2 förutom att det just är nytt? Grafiken är väl bättre Men att klaga på BC2 grafiken ska man inte göra.

Om BC2 bara var lika fyllt med folk som det var för ett par år sen.. Hoppas på ett mäktigt Bad company 3!

Mja älskar verkligen ljudet på vapnen som fan. Slog även till mot Vietnam få servrar uppe vad jag såg så satt o lirade på en och samma server nu kanske 2-3h. Kollade senast idag på BFBC2 såg en jäkla massa servrar med folk på. Älskar även att dem har infört radion i Vietnam som dem hade på Battlefeld Vietnam.

Älskar även belöningsystemet istället som BF3 har med kills så behöver du poäng istället för unlocks till dina vapen.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en polare köpte varsin kopia av BC2 för 50kr st.

My god.. How I missed you!

Så jävla underbart, och det finns konstant fulla servrar uppe :'D

M249 SAW.. Har saknat dessa bra välbalanserade LMG's som bara fasen!

Blir nog inget Vietnamköp för min del, känns inte riktigt värt det.

(Origin säljer BC2 för 50kr, Du får alla maps förutom Vietnam då. Värt det utan dess like)

Tack så mycket för att du fick mig att slå till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en polare köpte varsin kopia av BC2 för 50kr st.

My god.. How I missed you!

Så jävla underbart, och det finns konstant fulla servrar uppe :'D

M249 SAW.. Har saknat dessa bra välbalanserade LMG's som bara fasen!

Blir nog inget Vietnamköp för min del, känns inte riktigt värt det.

(Origin säljer BC2 för 50kr, Du får alla maps förutom Vietnam då. Värt det utan dess like)

Tack så mycket för att du fick mig att slå till!

Nemas problemas! Satt o pratade i klanen om BC2 sen såg jag spel för 50kr så gick genom listan såg BFBC2 har alltid haft planer på att skaffa det så började även kolla efter andra priser på det så var inte direkt stor skillnad så jag slog till direkt. Sen igår tänkte jag eh vafan köper Vietnam med på samma gång.

Ångrar inte en sekund av att jag slängde ut nästan 180kr för BC och Vietnam :) Om du vill ta nåt game framöver så lägg till mig Rakanoth02

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så eh, jag tänkte testa SCAR-L en gång för att se om den var något att ha.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/en/battlereport/show/54404335/1/237952412/

Jag sprang ensam till A och cappade den, att cappa den tog säkert 3½ - 4½ eftersom det hela tiden kom nya motståndare. Alla mina kills kom under den stunden, för när jag var klar vid A så hade resten av mitt lag tagit alla andra flaggor och vi vann strax efter. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolio, har ni sett de nya videorna på End Game? Ctf ska bli kul, jag har saknar det lite grann. Det ger strategimöjligheter.

Air superiority kan bli jättekul eller bara pannkaka, för risken är att man aldrig får spela mer än en halvminut innan man antingen krockar eller får 20 låsningar på sig. Jag flyger alltid med radar i plan men här får man nog gå över till Stealth.

Hoppas de återställer Stingers nu, det börjar bli löjligt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas fan att man kan stegra på motorcykeln!

LevelCap sa att han såg en hoj som hjulade i första videon man fick se. Men jag kollade på den videon två - tre gånger efteråt utan att se den sekvensen han menade.

Angående Air Superiority så verkar det vara rätt populärt i 1943. Å andra sidan så kan man inte låsa någon i 1943 och manövrerna i BF3 är aningen mer utvecklade än de i 1943.

Så för en nybörjare tror jag det kan vara svårare att få kills i BF3s variant än i 1943.

Så länge de ser till att AA på skeppen inte kan skjuta in mot mitten av banan där alla jets kommer vara, och att man inte kan hoppa ur flygplanet och stå på marken och skjuta Igla/Stinger så tror jag det kommer bli kul.

Men jag tror också du har rätt, det kommer finnas stunder då man känner sig frustrerad för att man aldrig hinner flare:a tillräckligt ofta för att man är konstant låst av flera jets som jagar en.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni sett den här videon än? :D

Fan, längtan efter att snön ska smälta bort så man kan plocka fram hojen igen blir knappast mindre i takt med att det släpps fler dirtbike trailers. :(

Jag hoppas fan att man kan stegra på motorcykeln!

Filmen kommer från den här artikeln, och där står det att man hjular när man använder boost på cykeln. :D

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...