Jump to content

Battlefield 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Det här är fan en raritet alltså.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/57816254/237952412/

(Kolla "Best weapon".)

Förstår inte riktigt vad som är så unikt. Visst brukar man få fler kills i andra vapen än Stinger, men betyder inte detta bara att du inte lyckades få särskilt mycket kills i andra vapen denna match? 6 Stingerkills skulle jag inte säga är särskilt mycket. Alls. Det tyder mest på att de var jäkligt dåliga på att undvika att bli träffade. :ermm:

Jag läste hela din post om AS förresten, och det finns många bra poänger. Min strategi är dock att köra Extinguisher, Maintenance och Heat Seekers. Kör man mycket under radarlinjen och är skicklig i undanmanövrar så dör man inte så mycket. Att få mycket kills görs bäst genom att hålla utkik efter folk som just flarat/jammat och låsa på dem. Kulsprutan gör jäkligt mycket skada så det gäller bara att ha lite skills.

Jag förstår inte folk som tycker att Heat Seekers är OP, de är ju precis lika starka som de alltid har varit och bara för att folk plötsligt börjat sätta sig i flygplan och få mycket motstånd (12 motspelarplan istf max 2) börjar de gnälla som fan över att det är OP. Klantskaft. Det handlar bara om att de inte kan flyga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt vad som är så unikt. Visst brukar man få fler kills i andra vapen än Stinger, men betyder inte detta bara att du inte lyckades få särskilt mycket kills i andra vapen denna match? 6 Stingerkills skulle jag inte säga är särskilt mycket. Alls. Det tyder mest på att de var jäkligt dåliga på att undvika att bli träffade. :ermm:

Det var inte att jag fick flest kills som är ovanligt. Utan att jag lyckades skrapa ihop 6 stigla kills på 20 minuter.

Det hör inte till vanligheterna att man lyckas utmanövrera tre piloter under samma runda, inte på de servrar jag lirar på i alla fall.

Jag sänkte alltså aldrig någon fullsatt scout eller transport helikopter, utan tre attackhelikoptrar var det.

Det var ju inte alls speciellt länge sedan det inte ens var värt att försöka med stigla, känns det som.

Jag läste hela din post om AS förresten, och det finns många bra poänger. Min strategi är dock att köra Extinguisher, Maintenance och Heat Seekers. Kör man mycket under radarlinjen och är skicklig i undanmanövrar så dör man inte så mycket. Att få mycket kills görs bäst genom att hålla utkik efter folk som just flarat/jammat och låsa på dem. Kulsprutan gör jäkligt mycket skada så det gäller bara att ha lite skills.

Nämnde jag inte att extinguisher och maintenance var bra att använda? I sådana fall missade jag det.

Jag förstår inte folk som tycker att Heat Seekers är OP, de är ju precis lika starka som de alltid har varit och bara för att folk plötsligt börjat sätta sig i flygplan och få mycket motstånd (12 motspelarplan istf max 2) börjar de gnälla som fan över att det är OP. Klantskaft. Det handlar bara om att de inte kan flyga.

Inte att heat seekers är OP, utan att de existerar över huvudtaget i AS. Det skulle vara mycket roligare om man verkligen fick dogfighta varandra med kulsprutan än sitta och lyssna på lock tone konstant i 20 minuter.

Faktum är att vissa situationer blir helt hopplösa tack vare heat seekers, situationer som man kanske skulle kunna ta sig ur om bara kulsprutan fanns tillgodo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju inte alls speciellt länge sedan det inte ens var värt att försöka med stigla, känns det som.

??!??!?!??!?!?!?!???!?!?!??

Stigla har varit kukiröven-OP i fyra månader eller mer och har varit totalt omöjliga att undvika som pilot. ECM har förstörts fullständigt och below radar har inte fungerat alls på helikoptrar. Kom inte och påstå att det är svårt att döda någon med stigla, för det är nonsens. Jag har inte spelat mycket sen senaste patchen men jag har åtminstone blivit sänkt ett antal gånger trots korrekta countermeasures.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

??!??!?!??!?!?!?!???!?!?!??

Stigla har varit kukiröven-OP i fyra månader eller mer och har varit totalt omöjliga att undvika som pilot. ECM har förstörts fullständigt och below radar har inte fungerat alls på helikoptrar. Kom inte och påstå att det är svårt att döda någon med stigla, för det är nonsens. Jag har inte spelat mycket sen senaste patchen men jag har åtminstone blivit sänkt ett antal gånger trots korrekta countermeasures.

Då måste du ha lirat mot riktiga sopor, eller så fungerar det annorlunda på PC, eller så har jag haft tur/otur.

Jag kan inte minnas att jag en enda gång har blivit nedskjuten av stigla när jag varit pilot i en helikopter eller ett flygplan.

Klart det är svårt att döda någon med stigla som har koll på hur countermeasure fungerar. Jag hade i den där rundan turen att stöta på tre, eller samma pilot tre gånger, som inte hade koll på hur ECM fungerar. Det var enbart därför jag lyckades sänka tre helikoptrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

??!??!?!??!?!?!?!???!?!?!??

Stigla har varit kukiröven-OP i fyra månader eller mer och har varit totalt omöjliga att undvika som pilot. ECM har förstörts fullständigt och below radar har inte fungerat alls på helikoptrar. Kom inte och påstå att det är svårt att döda någon med stigla, för det är nonsens. Jag har inte spelat mycket sen senaste patchen men jag har åtminstone blivit sänkt ett antal gånger trots korrekta countermeasures.

Jag vill minnas att vi har diskuterat detta tidigare. :P Jag håller fast vid att Stigla inte är OP utan att helikoptern har blivit för klen i och med bristen av gunnerflares och eftersom below radar inte funkar mot Stiglor. Stiglans numer ganska långa låsningsavstånd och 1-hit kill ger jag två tummar upp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill minnas att vi har diskuterat detta tidigare. :P Jag håller fast vid att Stigla inte är OP utan att helikoptern har blivit för klen i och med bristen av gunnerflares och eftersom below radar inte funkar mot Stiglor. Stiglans numer ganska långa låsningsavstånd och 1-hit kill ger jag två tummar upp!

Är det verkligen one-hit-kill? Jag tycker jag får disable var och varannan gång när jag stiglar. Jag kommer ihåg att du blev förvånad härom veckan när vi lirade jag jag rapporterade att jag disable:at attackhelikoptern, men lade inte så stor tanke bakom det då.

Är du helt säker på one-hit-kill? Vi får nästan hoppa in på en server och testa det, för jag är fortfarande säker på att det är one-hit-disable.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det verkligen one-hit-kill? Jag tycker jag får disable var och varannan gång när jag stiglar. Jag kommer ihåg att du blev förvånad härom veckan när vi lirade jag jag rapporterade att jag disable:at attackhelikoptern, men lade inte så stor tanke bakom det då.

Är du helt säker på one-hit-kill? Vi får nästan hoppa in på en server och testa det, för jag är fortfarande säker på att det är one-hit-disable.

Det kan vara så att jag alltid har flyt och skjuter på en skadad attackhelikopter. Vet att jag också har fått one-hit-disable, men har trott att det beror på var på helikoptern som raketen tar i. Hur som helst så vet jag att transport- och scouthelikoptrar tål fler smällar. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hur tusan har jag lyckats få 120% accuracy..?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Whylex/iteminfo/spas-12/175157296/pc/

oh btw, nu har jag börjat lira BF3 efter att ha ordnat Premium, och god dammit! det är ju skitkul :D

Någon som är sugen på att lira ikväll elelr nån annan dag? Hör av er här eller på Skype (ylex90)

--------------------------------------------------

Är SOFLAM+Javelin lika OP som jag vill minnas?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tusan har jag lyckats få 120% accuracy..?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Whylex/iteminfo/spas-12/175157296/pc/

oh btw, nu har jag börjat lira BF3 efter att ha ordnat Premium, och god dammit! det är ju skitkul :D

Någon som är sugen på att lira ikväll elelr nån annan dag? Hör av er här eller på Skype (ylex90)

--------------------------------------------------

Är SOFLAM+Javelin lika OP som jag vill minnas?

Shotguns skjuter flera hagel i ett skott. Om du träffar två personer med ett varsitt hagel så får du 200% i accuracy. Jag tror även det fungerar med flechette och man träffar folk som står bakom varandra.

Du har alltså avfyrat 10 skott och träffat 12 personer.

-------

Det är ingen som vet, för det finns inga recons som lirar med soflam. Förutom på TDM-banorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shotguns skjuter flera hagel i ett skott. Om du träffar två personer med ett varsitt hagel så får du 200% i accuracy. Jag tror även det fungerar med flechette och man träffar folk som står bakom varandra.

Du har alltså avfyrat 10 skott och träffat 12 personer.

-------

Det är ingen som vet, för det finns inga recons som lirar med soflam. Förutom på TDM-banorna.

Jo, men underligt att man kan ha högre accuracy än 100%. För 100% är ju allt så att säga :P

------------

Någon som är sugen på att leka lite med Javelin ikväll då?

Jag gillar soflam recon :3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men underligt att man kan ha högre accuracy än 100%. För 100% är ju allt så att säga :P

Jo, men den räknar antalet träffar/antalet avfyrade skott. Då är det möjligt att få mer än 100%.

Det borde gå att få med sniper också om man skjuter ett skott som träffar fler personer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

FUCKING SICK!! (w00t)

En hel TIMMES spelande resulterar i 0 kontra 1 endaste ticket kvar. Fett coolt att jag blev så överlägset MVP också, det var ändå efter en månads uppehåll från BF3. Trevligt att få ännu en SS i jet samtidigt som jag fick min första MVP-medalj och ännu en Anti-Vehicle-medalj.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/4/90091728/395456382/

Good game. B)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...