Jump to content

Usama bin Ladin är död!


Mark
 Share

Recommended Posts

Han blev skjuten i huvudet enligt vissa källor. Om det är 100% sant låter jag vara osagt.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/usama-bin-ladin-dod

"Enligt CNN sköts bin Ladin i huvudet."

Borde väl kanske vara det troligaste?

På Rapports 16-sändning sa dem att kroppen redan är begravd/dumpad i Arabiska havet. Varför göra sig av med kroppen så fort?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/usama-bin-ladin-dod

"Hans kropp förflyttades därefter från Pakistan till Afghanistan. Sedan begravdes den till havs, skriver New York Times på sin sajt. Dels för att följa muslimsk sed som säger att kroppen måste begravas inom 24 timmar, men uppgifter har även gjort gällande att det är för att man inte vill skapa en plats dit folk kan vallfärda för att minnas bin Ladin."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev oerhört förvånad när jag läste detta i morse. Visst trodde jag att han skulle åka fast/dödas vid något tillfälle, men att det kom så här snabbt och utan förvarning blev ju lite chokerande. Det här är en mycket stor händelse.

Dock har jag svårt att se på Bin Laden som Al-Qaida's egentliga ledare. Han var ju mer en galjonsfigur man kunde rikta sitt hat mot. Men visst förstår jag att amerikanska folket är glada. Bin Laden symboliserade 9/11, och det är först nu som jag tror att amerikanska folket kan få någon sorts ro. Inte för att jag skulle uppmana till lugn precis. Al-Qaida kommer svara på detta med ett eller flera större terrordåd. Mark my words.

EDIT: Det här är tydligen Bin Ladens hus:

Map-showing-location-of-Bin-Ladens-compound_1208104_0.jpg

Källa

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om allt pekar på att Bin Laden är död, och jag verkligen tror på detta, känner jag ju endå en viss skepticism i det hela. Det är bara något om känns lite skumt med hela situationen. Varför kasta honom i havet? För att inte kunna "bevisa" att han är död, när han kanske faktiskt fortfarande lever?

Jag tror att Bin Laden är död, men det är klart att den lilla konspirationsteoretikern som bor inne i mig börjar spöka ibland :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det den här bilden som Pakistanska medier spred? Den är (ju) hur som helst fejk.

ris1ax_1208127_0.jpg

Jag kan förstå att amerikanerna är glada nu, men jag tycker ändå det är jävligt konstigt att man går man ur huse för att fira hans död. Hade terrorhotet varit över för alltid så hade det varit mer befogat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...