Jump to content

Usama bin Ladin är död!


Mark
 Share

Recommended Posts

Var det den här bilden som Pakistanska medier spred? Den är (ju) hur som helst fejk.

ris1ax_1208127_0.jpg

Jag kan förstå att amerikanerna är glada nu, men jag tycker ändå det är jävligt konstigt att man går man ur huse för att fira hans död. Hade terrorhotet varit över för alltid så hade det varit mer befogat.

Tror att man vill fira att någon (ja han va väl säkert inte själv om beslutet) som kostat så många oskyldiga amerikaners liv fått vad han "var värd".

(Är för trött för det här. Men ja ni kanske förstår va jag menar ändå)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid lika sjukt att höra presidenter prata om 9/11. Som inte alls var någon terrorist attack.

Tänk om du inte hade särskrivit, då hade kanske åtminstone en person kunnat ta dig på allvar.

---

Enligt TV4-nyheterna togs ett DNA-prov som bekräftade hans identitet innan man slungade ut honom i havet. Bevisar väl inget för allmänheten/skeptikerna, men ändå.

  • Gilla 8
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, attacken skedde gör ganska exakt 17 timmar sedan, för en vecka sedan ska ordern om det ha givits.

Hmm glömde jag skriva ett svar med?

Det rapporteras från lokala medier att angreppet skedde för ungefär en vecka sedan. Sedan påstår jag inte att den informationen är fakta.

Men finner det märkligt att man dödar en efterlyst man, fastställer hans identitet och dumpar kroppen i havet på en och samma dag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk om du inte hade särskrivit, då hade kanske åtminstone en person kunnat ta dig på allvar.

Sär skriver, hur mycket jag vill. Sen om folk tar mig seriöst eller inte skiter jag fullständigt i. Det här är trotts allt internet och inte nog med det, ett litet gta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror följande om "begravningen", eller att dom kastade honom över bord.

Jag tror att dom gjorde det för att bringa lite ro till muslimerna. Han verkar ju inte ha varit jättepopulär bland muslimer, då han tog livet av civila och gav Islam ett dåligt namn. Genom att göra begravningen någotsånär respektfull så borde det hjälpa muslimerna att förstå att "the war on terror" inte är ett "war on Islam", vilket verkar är en ganska vanlig missuppfattning bland muslimer.

My two cents.

Redigerad av Illousion
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sär skriver, hur mycket jag vill. Sen om folk tar mig seriöst eller inte skiter jag fullständigt i. Det här är trotts allt internet och inte nog med det, ett litet gta forum.

En man är inte äldre än de kvinnor han har sex med. Heller inte häftigare än de forum han skriver på.

Ville du ha något sagt med det du skrev tidigare så kanske det är på plats med en liten förklaring eller ett argument? Istället för att bara sitta och vara på dåligt humör?

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm glömde jag skriva ett svar med?

Det rapporteras från lokala medier att angreppet skedde för ungefär en vecka sedan. Sedan påstår jag inte att den informationen är fakta.

Men finner det märkligt att man dödar en efterlyst man, fastställer hans identitet och dumpar kroppen i havet på en och samma dag...

Den officiella förklaringen ska ha varit att inget land ville ta emot kroppen och de ville bara bli av med den.

En troligare orsak är nog att de inte ville att hans grav skulle bli en populärt turistmål för extrema islamister och i sig bli en symbol. På det här sättet så blev de av med kroppen och ingen kan dyka upp med heliga ben för folk att tillbe.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som är skeptisk till hans död? Det står att han är död, men man får inga bevis? Dom kastade kroppen i vattnet? Allt känns som ett hoax bara. Förlåt om ni blir upprörda, men jag tror det är mycket lurt med allt när det gäller USA. Svårt att lita på det presidenter säger och vad sin skrivs i nyheter.

Och varför jag tror 9/11 var planerat är pga alla förberedelser. Tornen rasade rakt ner som det gör när man spränger hus. Folk hörde explosioner i grunden av byggnaden. Planen hade inga fönster på sig. Sen vet vi ju hur USA skött det här med "war against terror" när det handlar om olja och liknande.

Jag är bara en skeptiker och tror inte direkt på saker bara för att nyheterna säger det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är bara en skeptiker och tror inte direkt på saker bara för att nyheterna säger det.

Du är ingen skeptiker. Hade du varit en skeptiker hade du tagit dig en titt på det enorma berget av bevis som motsäger filmer som Loose Change och Zeitgeist etc.

  • Gilla 7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som är skeptisk till hans död? Det står att han är död, men man får inga bevis? Dom kastade kroppen i vattnet? Allt känns som ett hoax bara. Förlåt om ni blir upprörda, men jag tror det är mycket lurt med allt när det gäller USA. Svårt att lita på det presidenter säger och vad sin skrivs i nyheter.

Konspirationsteorier kommer som ett brev på posten.

Känns däremot jäkligt risky av Obama att rakt ut säga att Usama är död, om det sen skulle visa sig tvärtom.

De Amerikanska väljarna hade nog inte vart allt för glada. Och vi vet ju hur gärna politiker håller i sina röster.

Ang den animerade filmen så är det bara en parodi av en kinesisk studio.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...