Jump to content

Usama bin Ladin är död!


Mark
 Share

Recommended Posts

Snabb fråga, vad diskuterar vi? Han är, enligt smått tvivelaktiga källor, död. Vad finns det att säga?

Hur dog han, varför dog han, var dog han, vem var det som kasta, förtjänade han det, konspirationsteorier,..

Det finns massor!

Redigerad av Wu Zi Mu
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en stor nyhet. Vad kommer hända härnäst? Borde han ha tillfångatagits istället? Hur kommer al qaida reagera? osv.

Al-Qaida probably will retaliate. Det var meningen att han skulle tillfångatas (om jag inte missförstått något) men det gick inte som det skulle. Och ja, konspirationsteorier går faktiskt att diskutera, den kan jag hålla med om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Al-Qaida probably will retaliate. Det var meningen att han skulle tillfångatas (om jag inte missförstått något) men det gick inte som det skulle. Och ja, konspirationsteorier går faktiskt att diskutera, den kan jag hålla med om.

Har för mig att Obama gav order liknande "shoot to kill".

http://www.indianexpress.com/news/obama-signed-kill-osama-order-on-april-29/784548/

"We will kill bin Laden. We will crush al-Qaeda, that has to be our biggest national security priority," 47-year-old Obama said during the testy 90-minute debate - http://www.indianexpress.com/news/obama-vows-to-kill-osama-targets-pakistan/370847/

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först när bilder av Bin Ladens kropp visas upp kan vi väl vara 100% säkra på att han verkligen är död. Inte pga bilderna i sig, utan av det faktum att USA aldrig skulle publicera så brutala bilder om det inte var säkert att det verkligen är Bin Laden på bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, vad ska det bevisa egentligen? Om man nu inte vill tro på att han verkligen dödades nu så tror jag inte att någons åsikt förändras av bilder som är enkelt förfalskade.

Som sagt, det är inte själva bilderna som bevisar något, utan snarare det faktum att USA väljer att ens publicera bilder över huvud taget. De bilder som säkerligen finns från attacken är med största sannolikhet jävligt blodiga och otäcka. USA skulle aldrig gå ut med bilder av den kalibern offentligt om det inte vore Bin Laden.

Samma personer som just nu siter och skriker "publicera bilder!" kommer när bilderna väl publiceras skrika "nej ush vad mycket blod!"

Jag tror inte USA vill skapa en sådan reaktion helt i onödan med falska bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade skjutigt och sagt någon frän Arnold oneliner B)

Skall väl säga det innan du skjuter? ^_^

Hörde på nyheterna nu att trycket från omvärlden ökar på att USA skall släppa bilderna på kroppen. USAs argument för att inte göra det var att bilderna/filmerna var för läskiga.

Tydligen var Obamba helt obeväpnad när militärerna stormade in. Kan känna att det är lite typiskt USA att skjuta. Visst kan jag förstå känslan att man bara vill skjuta kräket men vi lever i en sivilicerad värld och då skall man i den mån man kan undvika dödande. Lika osmakligt och onödigt provocerande är det att USA håller på att fira och att medier i USA skriver "brinn i helvete" "vi tog aset" etc.

Edit: Här verkar förövrigt vara en läckt bild, diskussioner om dess äkthet pågår just nu:

De tog honom, det räcker, meddela det sen är det bra.

Edit 2:

Nej den var fejk. De hade gjort om den här bilden. Snyggt jobbat dock.

mlngv7_1208278_1.jpg

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen var Obamba helt obeväpnad när militärerna stormade in. Kan känna att det är lite typiskt USA att skjuta. Visst kan jag förstå känslan att man bara vill skjuta kräket men vi lever i en sivilicerad värld och då skall man i den mån man kan undvika dödande. Lika osmakligt och onödigt provocerande är det att USA håller på att fira och att medier i USA skriver "brinn i helvete" "vi tog aset" etc.

Tur att i alla fall militären hade vapen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...