Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Ser inte ett dugg *host*host* imponerande ut *host* *särar på dem korsade fingrarna*

Men dock tycker jag dem borde förbättra NPC:erna en aning mer, även om dem gör lite mer saker,

så ser dem fortfarande ut att ha den där retard förmågan att stå och titta mot en vägg

och vrida på huvudet lite när någon person går om.

Och fysikmotorn ser ut att ha fått en större förändring, men den borde göras lite smartare.

*BOOOOM* *NPC Flyger med en deaktiverad AI*

Skulle gärna se en liten fladdermus förmåga att dem identifierar om dem flyger mot en vägg,

och sträcker ut armarna mot väggen för att inte slå skallen.

Och "blood on impact spot" med droppande blod skulle vara underbart.

Haltande vid skador på benen och se dem hålla om armen vid skador på armen.

Sen skulle jag mer än gärna vilja slå folk i huvudet med en flail i spelet, ett fantastiskt

och brutalt vapen.

Don't get me wrong, spelet ser helt fantastiskt ut i jämförelse med Oblivion som var fantastiskt på sitt sätt.

Men när det har gått såhär pass länge sen Oblivion borde dem ta sina funktioner till 2.0 och inte hålla sig på 1.5

Dem nya combat-funktionerna ser också lovande ut. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan har de gjort med Bosmer? Förvandlat dem till Tomahawk krigare med skäggstubb???

Och Orcs ser nu ut som människor med förstora tänder!

Men resten ser bra ut. Speciellt Angorians och Dunmer.

Stackars Dunmer.

Utdrivna från Morrowind av Argonians och tvingade att bo på Solstheim med Nords. Tycker att Altmer och Bosmer kunde bjuda in dem nu när de har bildat ett eget alvrike.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OrcNight01_1216980_0.jpg

Puh! Blev orolig där ett tag. Var nog en Halv-Orc.

Hoppas att det är något liknande med Bosmerna för de såg verkligen inte rätt ut.

Edit: Verkar som att någon som har testat spelet skapade den där Bosmern i ett försök att skapa en så underlig figur som möjligt.

Länk

Bethesda lät alla journalister skapa en varsin karaktär som de sedan fick en bild av att använda i sina artiklar så alla de här nya bilderna på raser och karaktärer är alltså gjorda av amatörer och inte hur de kommer se ut i spelet.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ni det inte som något positivt att Skyrims character customization gör det möjligt att få sin karaktär att se ut på många olika sätt, även om man är till exempel en orc? Tyckte att alla orcs i Oblivion såg ungefär likadana ut, formerna och färgerna på ansiktet skiftade lite men i princip såg alla likadana ut enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har vi fått någon info om de olika ras-bonusarna? I Oblivion kändes det t.ex. lite meningslöst att spela som khajit då night-eye är så lätt att fixa på annat håll, sen tror jag att det var bonus i typ security eller något men det blir ju också meningslöst i och med att man skaffar Skeleton Key i level 10. Så jag hoppas att ras-bonusarna är lite viktigare än de var i Oblivion.

Klart man kan spela som vilken ras man vill för att man vill, men jag hoppas i alla fall på lite förbättring på det området.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nya bilder på Skyrims raser släppta

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110814/ny-uppvisning-av-skyrim-raser

Vet fan inte vilken jag ska börja med blir säkert Redguard eller Skogsalv

Boomer - Bildhjälte. :mf_doof:

character2e1up1_1217024_0.png

Jäklar, kolla hornen...

Verkligen! En Argonian kanske inte vore en så dum idé ändå.

Har vi fått någon info om de olika ras-bonusarna? I Oblivion kändes det t.ex. lite meningslöst att spela som khajit då night-eye är så lätt att fixa på annat håll, sen tror jag att det var bonus i typ security eller något men det blir ju också meningslöst i och med att man skaffar Skeleton Key i level 10. Så jag hoppas att ras-bonusarna är lite viktigare än de var i Oblivion.

Klart man kan spela som vilken ras man vill för att man vill, men jag hoppas i alla fall på lite förbättring på det området.

Tror nog inte vi ska vänta oss några förbättringar på den fronten, i och med deras "du blir vad du spelar som" stil.

Men den som lever..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...