Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Du kan inte jämföra en hel genre med en spelserie. :(

När det gäller försäljningssiffror kan jag det jo, eftersom jag tror att BF3 samt MW3 kommer sälja mer än Skyrim (Black Ops är ju ett av världens mest sålda spel). När det gäller ren spelglädje och kvalité tvivlar jag dock inte på att Skyrim kommer överträffa både BF3 och MW3 på många många plan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller försäljningssiffror kan jag det jo, eftersom jag tror att BF3 samt MW3 kommer sälja mer än Skyrim (Black Ops är ju ett av världens mest sålda spel). När det gäller ren spelglädje och kvalité tvivlar jag dock inte på att Skyrim kommer överträffa både BF3 och MW3 på många många plan :)

Din poäng är alltså att vissa spel säljer mer än andra och att folk har olika smak?

obvious-master_1217661_0.jpg

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OT: Jag har svårt för online shooters. Just sayin'.

Tillbaka till ämnet.

Är det bara jag, eller ser inte NPC:erna lite stela och korkade ut fortfarande?.. Tittade på videon med drakarna och det där igen. I ett klipp så går han in i en grotta, stealthar och tittar på två NPC's som står och samtalar. När han sedan skjuter den ena så står den andra NPC'n bara kvar och stirrar blint på sin NPC-kompis som trillar ihop död på marken. (Lite svårt att se, men möjligtvis så castar han en spell också. Men han gör ingenting utöver det, förutom att stå still och glo ut i tomma intet.)

Kanske bara är jag, men det ser inte ut som en naturlig reaktion som JAG skulle fått om min kompis fick en pil rakt i huvudet och trillade ihop på marken. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OT: Jag har svårt för online shooters. Just sayin'.

Tillbaka till ämnet.

Är det bara jag, eller ser inte NPC:erna lite stela och korkade ut fortfarande?.. Tittade på videon med drakarna och det där igen. I ett klipp så går han in i en grotta, stealthar och tittar på två NPC's som står och samtalar. När han sedan skjuter den ena så står den andra NPC'n bara kvar och stirrar blint på sin NPC-kompis som trillar ihop död på marken. (Lite svårt att se, men möjligtvis så castar han en spell också. Men han gör ingenting utöver det, förutom att stå still och glo ut i tomma intet.)

Kanske bara är jag, men det ser inte ut som en naturlig reaktion som JAG skulle fått om min kompis fick en pil rakt i huvudet och trillade ihop på marken. :cry:

Jag har en vag känsla av att vi inte borde slå hål i taket av förväntan på väldigt stora tekniska framsteg. Grafiskt ser det ju oändligt mycket snyggare ut, men jag vet inte hur det kommer att kännas. Jag hoppas att jag har fel, och jag tror att det kommer att kännas bra. Jag förväntar mig dock inte ett "giant leap for mankind" om man säger så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OT: Jag har svårt för online shooters. Just sayin'.

Tillbaka till ämnet.

Är det bara jag, eller ser inte NPC:erna lite stela och korkade ut fortfarande?.. Tittade på videon med drakarna och det där igen. I ett klipp så går han in i en grotta, stealthar och tittar på två NPC's som står och samtalar. När han sedan skjuter den ena så står den andra NPC'n bara kvar och stirrar blint på sin NPC-kompis som trillar ihop död på marken. (Lite svårt att se, men möjligtvis så castar han en spell också. Men han gör ingenting utöver det, förutom att stå still och glo ut i tomma intet.)

Kanske bara är jag, men det ser inte ut som en naturlig reaktion som JAG skulle fått om min kompis fick en pil rakt i huvudet och trillade ihop på marken. :cry:

Detta kommer vi få dras med tyvärr. De gick ut tidigt med att sånt inte skulle hända (som i det ökända Oblivion), de skämtade lite humoristiskt om det till och med, men sen när vi fick se de första rörliga bilderna från spelet så likförbannat var det där. Men, vill man undvika det så får man helt enkelt inte köra smyga/pilbåge-taktiker. (-_-)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror lobotomi alltid kommer att vara en del av The Elder Scrolls spelen och många andra spel förövrigt.

Istället för att dem har tagit hela konceptet till 2.0 ligger det fortfarande på 1.5

Men jag både tror och hoppas att Skyrim kommer att kännas mer levande än Oblivion.

Levande konversationer, förbättrat combat system, vackrare grafik och mer detaljer.

Jag hoppas att dem lämnar kvar modding möjligheterna, så moddare får fylla de luckor som saknas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar verkligen skäggen och dom olika ansiktstatueringarna eller vad det nu skall föreställa. Däremot ser tjejernas hår inte så mångfaldigt och spännande ut, ser rätt kantigt ut och inte speciellt välgjort heller. Antar att man får vända sig till mods för att få ihop en tjusig frisering till sina femalekaraktärer. Många utav brudarnas ansikten har väldigt maskulina drag också, eller är det bara jag? Vissa ser mer ut som en tanig man, mer än en androgyn kvinna.

Gillar nog Dunmer males bäst utifrån bilderna, hudfärgen i kombination av ansiktsbehåringen gör att flera utav dom ser väldigt ondskefulla och coola ut. Orc Females gillar jag minst tror jag, ser ut som en grönfärgad normal människa som rynkar på näsan bara. Inte speciellt orcigt om man frågar mig.

Förövrigt har varenda karaktär mittbena eller backslick. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...