Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Då var det som jag trodde gillade inte direkt klass systemet i Oblivion då jag använde nästan aldrig mina major skills det kanske vart heavy/light armorn som man använde mest och svärdet sen resten av sina major skill rörde man inte. Så jag tror jag kommer gilla detta system bättre man lvlar upp de skills man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då var det som jag trodde gillade inte direkt klass systemet i Oblivion då jag använde nästan aldrig mina major skills det kanske vart heavy/light armorn som man använde mest och svärdet sen resten av sina major skill rörde man inte. Så jag tror jag kommer gilla detta system bättre man lvlar upp de skills man vill.

Samma här. När jag skapar en ny karaktär i Oblivion, oavsett ras eller klass, väljer jag alltid samma major skills. Heavy armor, blunt, blade, restoration osv osv eftersom det är dem jag använder mest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här. När jag skapar en ny karaktär i Oblivion, oavsett ras eller klass, väljer jag alltid samma major skills. Heavy armor, blunt, blade, restoration osv osv eftersom det är dem jag använder mest.

Sen är det ju drygt att man väljer just 7 stycken av major skill då jag oftast använder bara heavy armor,blunt,blade och dem tre sista skippar jag för jag vet att jag inte kommer ha nytta för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En riktigt trevlig intervju med Todd Howard!

http://www.gameswelt.tv/19748/the-elder-scrolls-v-skyrim/video-interview-mit-todd-howard.html

När man smyger så kommer ögat på skärmen som visar om man är gömd eller ej att öppnas långsamt när nån ser en istället för att man blir upptäckt på 1 sekund som förut

Ta sig genom berg är inte som förr när man bara sprang upp för en lång backe utan det kommer ta tid och vara en utmaning

Laga mat är som alchemy nu med en egen meny med ingredienser där man lägger ihop olika saker för att skapa rätter

Dom har nu tänkt mer på vad alla djuren/monsterna hör hemma, så det finns speciella områden som dom bor på~

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Lite mer info om spelet hästar kommer finnas och nu kommer inte vakterna veta om du begår ett brott som i Oblivion fort du gjorde nåt i en stad så visste alla vakter det. Eller om du skulle sno en sak och sen kommer vakterna sen kommer det va över 60.000 dialoger från olika röst inspelningar

FZ

The Elder Scrolls V: Skyrim är av rollspelsfantaster kanske en av årets absolut mest efterlängtade titlar. I senaste Official Playstation Magazine har mer information röjts (via PC Gamer) med allt vad dialog, drakar, hästar och vakter kan innebära. För det första - hästar är nu bekräftade. Mer intressant är kanske ändå att mer än 60 000 rader inspelad dialog kommer kunna upplevas. Denna gång av bra mycket fler röstskådespelare än sist.

Vakter är denna gång inte del av någon gigantisk myrkoloni och vet inte längre intuitivt att du begått något brott. I exempelvis The Elder Scrolls IV: Oblivion visste alla vakter - omedelbart - så fort du upptäckts utförandes något brott i världen. Nu delas det in i regioner, för att det rimligtvis inte kan vara så att alla vakter faktiskt vet allting.

Det finns oändligt med drakar i spelet, och de kommer anfalla dig slumpmässigt. Värt att notera är att om du skadar en drake tillräckligt förlorar den sin flygförmåga, och logik 101 säger att det är lättare att hugga med yxa på någon som är på marken än någon som flyger. Bekräftade gillen i spelet är tjuvarnas, magikernas, krigarnas och "the Dark Brotherhood", och denna gång kommer deras storys inte vara helt avskilda från huvudstoryn, utan de kommer på olika ej nämnda sätt löpa samman.

Spännande.

Ett släpp är att vänta 11 november till Windows, Xbox 360 och Playstation 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

FZ har släppt en förhandstitt Skyrim var en intressant läsning speciellt nu att man kommer kunna hugga ved och tjäna lite extra pengar på.

Underbar läsning! Det jag gillar mest med Skyrim (förutom den otroliga friheten) är nog att inspirationen är tagen från Norden, och vikingarna! Jag älskar vikingarna och deras kultur (nu snackar vi inte Christer Sjögren, utan

Harald Hårdråde).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...