Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Edit: Mordos hur vet du det?

De har sagt att deras nästa spel efter NV skulle köra på en bättre version av Fallout 3s Gamebryo-engine. Gamebryo är en skitengine som borde försvinna från denna värld för den är full av buggar, jävelskap och skit. Om de announcar att det INTE är Gamebryo så kanske jag tänker efter. Men sålänge det är Gamebryo så vägrar jag, fått nog av karaktärer som ser likadana ut, character creator som är så dålig så det borde vara olagligt att använda den och inzoomande av karaktärer när man pratar med dem. Ni vet, sådär som Fallout, Oblivion och NV har varit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har sagt att deras nästa spel efter NV skulle köra på en bättre version av Fallout 3s Gamebryo-engine. Gamebryo är en skitengine som borde försvinna från denna värld för den är full av buggar, jävelskap och skit. Om de announcar att det INTE är Gamebryo så kanske jag tänker efter. Men sålänge det är Gamebryo så vägrar jag, fått nog av karaktärer som ser likadana ut, character creator som är så dålig så det borde vara olagligt att använda den och inzoomande av karaktärer när man pratar med dem. Ni vet, sådär som Fallout, Oblivion och NV har varit.

Det där inlägget säger mer om din insikt i programmering än vad det gör om Gamebryo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tydligen vet inte Bethesda riktigt vad de vill.

Låter bra, bara den inte är så stel och opersonlig som den vanliga i Oblivion och Fallout 3. De kan leverera bra story och gameplay men teknik-mässigt tycker jag inte att de har gjort särskilt bra ifrån sig.

Kommer nog att köpa det, dock är det ju ändå ett år kvar så vi får se vad de kan erbjuda. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du nu?

Det du klagar på har inte mycket med spelmotorn att göra. Ju större och öppnare ett spel är, desto mer instabilt blir det. Ett spel som Oblivion eller Fallout är så gott som omöjligt att testa ordentligt och sen hitta och korrigera alla fel utan att dra ut på utvecklingstiden till tvåhundra år.

Kan lova dig att en ny spelmotor i sig inte är en garanti för ett buggfritt spel.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det du klagar på har inte mycket med spelmotorn att göra. Ju större och öppnare ett spel är, desto mer instabilt blir det. Ett spel som Oblivion eller Fallout är så gott som omöjligt att testa ordentligt och sen hitta och korrigera alla fel utan att dra ut på utvecklingstiden till tvåhundra år.

Kan lova dig att en ny spelmotor i sig inte är en garanti för ett buggfritt spel.

Character creatorn, att folk ser likadana ut och inzoomning är Gamebryo. Och de var fokusen av mitt klagomål. Enda anledningen till att de har använt en såpass gammal engine som Gamebryo är pga. att det fungerar utmärkt till open world spel som F3 och Oblivion. Men problemet är det att de fixade inga av felen som de hade haft med deras tidigare titlar. Efter folk fick se character creatorn i Oblivion så blev det klagomål på hur limiterad det var. Buggar upp i arslet som FANSEN fixade långt innan de på Bethesda gjorde något för att de gjorde allt för att kunna pumpa ut Fallout 3 så fort som möjligt. Det ska inte ta 4 spel (om man räknar med Morrowind som också använde Gamebryo, men det hade en annan drös av buggar. Men det tänker man inte på för att Morrowind är ett såpass jävla bra spel.) för att fatta att deras engine behöver fixas.

Jag ber om ursäkt om det inte är logiskt, feber och trött. Rättar när jag vaknar om det behövs.

Men iom. att de har bytt engine nu så är det bara att hoppas på att det inte ser ut som skit och inte blir linjärt. Vad jag kommer sakna mest är "STOP RIGHT THERE CRIMINAL SCUM"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig fattat varför folk klagar så jävla mycket på buggar i Fallout och Oblivion. Visst, de finns där, men inte fan förstör dem spelupplevelsen!

Då har du aldrig råkat ut för de mer seriösa buggarna. I vissa fall så kunde Oblivion överhetta grafikkort, vissa konstant crashade tills en ny patch släpptes (vissa kunde inte spela på flera månader), vissa hade problemet att de inte kunde savea alls. Och nyaste största buggen var att man inte kunde använda quick-save på PC versionen av New Vegas. Vilket betyder att man måste in i menyn varenda gång - när man SKA kunna använda quick-save.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har du aldrig råkat ut för de mer seriösa buggarna. I vissa fall så kunde Oblivion överhetta grafikkort, vissa konstant crashade tills en ny patch släpptes (vissa kunde inte spela på flera månader), vissa hade problemet att de inte kunde savea alls. Och nyaste största buggen var att man inte kunde använda quick-save på PC versionen av New Vegas. Vilket betyder att man måste in i menyn varenda gång - när man SKA kunna använda quick-save.

Jag har aldrig råkat ut för någon av de buggarna. Det enda har möjligtvis varit att någon gång när spelet har crashat så har senaste save-filen inte gått att ladda, men då finns Autosave :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...