Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Vilken karaktär ser ni fram emot? :)

Av dem jag har sett så kan jag inte riktigt bestämma mig ja vi börjar närma oss release med stor steg.

Kanske en Khajiit (beroende på hur värt det känns att spela som det, spelar roll för mig i alla fall), eventuellt Nord. Sen om det blir stealth, magic eller combat får vi väl se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas även på en sak till spelet att alla karaktärer inte har samma röster som det var i Oblivion menar om man träffade på en Khajiit så hade den samma röst som nästa Khajiit. Fast vet att det kommer finnas fler röster till spelet hoppas det stämmer in på karaktärer med.

Skulle även vara kul att höra sin egen karaktär prata när man har nån konversation med en annan. Visst skulle man även kunna gifta sig på detta med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp. Man klan gifta sig och få sin fru/make flytta in ni ens hus. Håller med om att det hade varit kul om karaktären hade en röst men tyvärr så är det en av sakerna de flesta inbitna fansen är mot.

Tror nog inte vi ska vänta oss några förbättringar på den fronten, i och med deras "du blir vad du spelar som" stil.

Men den som lever..

Precis. Dessutom är bonusarna mer för att passa de olika raserna och så att varje ras ska vara unik utan att göra så att man väljer ras bara pga bonusarna. Och väldigt lite har hänt mellan spelen. Khajiit t ex har exakt samma i Oblivion som i Morrowind (förutom 5 kindre i Acrobatics, 5 mer i Hand-to-hand och 10 mer i Luck) och spelen innan dess så hade raserna inga bonusar alls.

Night Eye är för att Khajiit är kattdjur och ser därför bra i mörkret. Den är helt unik bonus för Khajiit precis som andas under vatten för Argonians.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp. Man klan gifta sig och få sin fru/make flytta in ni ens hus. Håller med om att det hade varit kul om karaktären hade en röst men tyvärr så är det en av sakerna de flesta inbitna fansen är mot.

Precis. Dessutom är bonusarna mer för att passa de olika raserna och så att varje ras ska vara unik utan att göra så att man väljer ras bara pga bonusarna. Och väldigt lite har hänt mellan spelen. Khajiit t ex har exakt samma i Oblivion som i Morrowind (förutom 5 kindre i Acrobatics, 5 mer i Hand-to-hand och 10 mer i Luck) och spelen innan dess så hade raserna inga bonusar alls.

Night Eye är för att Khajiit är kattdjur och ser därför bra i mörkret. Den är helt unik bonus för Khajiit precis som andas under vatten för Argonians.

Då var det som jag trodde med att man ska kunna gifta sig i spelet trodde jag hade blandat ihop det med nåt annat spel. Skulle kanske vara kul att få barn med sin fru/make och bilda familj men kanske nåt man får reda på sen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas det här hela med att gifta sig är välutvecklat.

Så man inte har någon grevinna med sig i ett gammalt shack,

och inte heller för linjärt. Och hoppas inte dem man gifter sig

med är lobotomerade. >_<

Och skulle va najs med lite konversationer, och nya konversationer

som blir upplåsta beroende på vad som händer.

Undrar om man kan gifta sig med flera. Och ta med alla och starta en orgy i tronrummet på ett slott. :naughty:

För övrigt funderar jag på att köra som en Harald jag med.

Sen blir det att pröva Khajit följt av Skogsalv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm bara inte att det här är bilder på karaktärer som Journalister har gjort när de har testat spelet. Det betyder (förhoppningsvis) att t ex Bosmer i spelet inte kommer se ut som bodybuilder Indianer med skägg.

Här är en lista över vilka som är skapade av de som gör spelet och vilka som är skapade av journalister (och vilka som har gjort dem):

Bilder

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste nyss att världen kommer vara lika stor som Oblivions värld fast mer tätare:

Taget från FZ:

Att ta sig till nya områden i Fallout 3 kunde allt ta sin lilla tid. I kommande The Elder Scrolls V: Skyrim kommer du antagligen tycka att det tar mer tid än så, då Bethesda på Gamescom röjt till Nowgamer att spelvärlden är ungefär lika stor som den i The Elder Scrolls IV: Oblivion.

– Kartan har ungefär samma storlek som den i Oblivion, men den är tätare. Det innebär en karta ungefär tre eller fyra gånger större än den i Fallout 3, säger Pete Morgan.

Med tätare gissar vi på mer av allt, överallt. Vi har tidigare hört att höjden kommer skilja sig mer, vilket innebär mer händelser såväl vertikalt, som horisontellt.

Du har väl inte missat att spelet inte kommer nyttja Games for Windows Live? Inte längre åtminstone.

Samt så kommer spelet använda sig av steamworks vilken innerbär att man måste aktivera spelet via steam.

Fan kan det inte bli november snart kommer iallafall låsa in mig i höst mörket och bara mysa med spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försöker undvika att läsa för mycket om spelet då det bästa som finns är att vara helt clueless och stå inför många överraskningar när jag spelar ett efterlängtat spel.

Men nu kunde jag inte hålla mig och skummade igenom tråden lite snabbt! I vilket fatt så fick jag några frågeställningar!

Dom säger att dom har 150 nya dungeons. Betyder det att detta kommer bli ett dungeon crawler spel (igen)? Jag finner poängen med en öppen värld försvinner rätt mycket när man ändå aldrig questar i den öppna världen, utan allt utspelar sig inuti grottor och hålor. Det var väldigt mycket så i Oblivion. "Go to that cave, kill stuff, return my item, bla bla". Med fast travel så fick man knappt anledning att strolla runt i den öppna världen, utan det var mest att teleportera iväg sig till grottan det talades om och springa omkring och lola där inne. Blöh. När jag sedan bestämmer mig för att skita i det och öppna upp hela kartan på egen hand genom att explora fritt så insåg jag rätt fort att det ända man hittar är grottor, ruiner och fort. Det finns liksom ingenting intressant att se i den öppna världen - alla items, feta monster och alla quests leder en direkt in i någon copypastead mörk håla. Blir ledsen i ögat om dom planerar att Skyrim skall fungera likadant.

Dialogsystemet, hur funkar det? Har inte sett någon video där det talas med någon NPC. Läste dock att spelet inte skall pausas under dialog och att det inte ens skulle dyka upp någon meny för att svara?.. Betyder det att man inte kan ha något alignment, inte kan välja att neka quests och inte har en talande karaktär helt enkelt? Visst, Oblivion innehöll inte så mycket sånt där. Det mesta man kunde välja att säga var typ "please continue" eller "I gotta go" när någon NPC babblade på. Men ändå! JAG GILLAR INTERAKTIV DIALOG!!!11

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dungeons utforskar man efter eget bevåg då och då om man vill. Fokus ligger alltid på den enorma världen!

Men vad är en enorm värld till för nytta om man ändå bara är nere i dungeons? Håller med IceCandy om att det kändes som (i alla fall i Oblivion) att det inte fanns så mycket att hämta i vildmarken förutom en liten by här och där, större delen av tiden spenderades ju i grottor eller gamla fort.

Men det känns som att drakarna kommer att erbjuda lite mer åt den som vill spendera mer tid ute i vildmarken, med tanke på att det kommer att dyka upp random drakar som vill slåss. Att fast-travel kommer att kosta pengar är väl ännu en anledning att gå till fots.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...