SilentViper Skrivet 14 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2011 Vilken karaktär ser ni fram emot? Av dem jag har sett så kan jag inte riktigt bestämma mig ja vi börjar närma oss release med stor steg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 14 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2011 Vilken karaktär ser ni fram emot? Av dem jag har sett så kan jag inte riktigt bestämma mig ja vi börjar närma oss release med stor steg. Kanske en Khajiit (beroende på hur värt det känns att spela som det, spelar roll för mig i alla fall), eventuellt Nord. Sen om det blir stealth, magic eller combat får vi väl se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2011 Hoppas även på en sak till spelet att alla karaktärer inte har samma röster som det var i Oblivion menar om man träffade på en Khajiit så hade den samma röst som nästa Khajiit. Fast vet att det kommer finnas fler röster till spelet hoppas det stämmer in på karaktärer med. Skulle även vara kul att höra sin egen karaktär prata när man har nån konversation med en annan. Visst skulle man även kunna gifta sig på detta med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 14 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2011 (redigerad) Jepp. Man klan gifta sig och få sin fru/make flytta in ni ens hus. Håller med om att det hade varit kul om karaktären hade en röst men tyvärr så är det en av sakerna de flesta inbitna fansen är mot. Tror nog inte vi ska vänta oss några förbättringar på den fronten, i och med deras "du blir vad du spelar som" stil. Men den som lever.. Precis. Dessutom är bonusarna mer för att passa de olika raserna och så att varje ras ska vara unik utan att göra så att man väljer ras bara pga bonusarna. Och väldigt lite har hänt mellan spelen. Khajiit t ex har exakt samma i Oblivion som i Morrowind (förutom 5 kindre i Acrobatics, 5 mer i Hand-to-hand och 10 mer i Luck) och spelen innan dess så hade raserna inga bonusar alls. Night Eye är för att Khajiit är kattdjur och ser därför bra i mörkret. Den är helt unik bonus för Khajiit precis som andas under vatten för Argonians. Redigerad 14 augusti, 2011 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2011 Jepp. Man klan gifta sig och få sin fru/make flytta in ni ens hus. Håller med om att det hade varit kul om karaktären hade en röst men tyvärr så är det en av sakerna de flesta inbitna fansen är mot. Precis. Dessutom är bonusarna mer för att passa de olika raserna och så att varje ras ska vara unik utan att göra så att man väljer ras bara pga bonusarna. Och väldigt lite har hänt mellan spelen. Khajiit t ex har exakt samma i Oblivion som i Morrowind (förutom 5 kindre i Acrobatics, 5 mer i Hand-to-hand och 10 mer i Luck) och spelen innan dess så hade raserna inga bonusar alls. Night Eye är för att Khajiit är kattdjur och ser därför bra i mörkret. Den är helt unik bonus för Khajiit precis som andas under vatten för Argonians. Då var det som jag trodde med att man ska kunna gifta sig i spelet trodde jag hade blandat ihop det med nåt annat spel. Skulle kanske vara kul att få barn med sin fru/make och bilda familj men kanske nåt man får reda på sen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Hoppas det här hela med att gifta sig är välutvecklat. Så man inte har någon grevinna med sig i ett gammalt shack, och inte heller för linjärt. Och hoppas inte dem man gifter sig med är lobotomerade. Och skulle va najs med lite konversationer, och nya konversationer som blir upplåsta beroende på vad som händer. Undrar om man kan gifta sig med flera. Och ta med alla och starta en orgy i tronrummet på ett slott. För övrigt funderar jag på att köra som en Harald jag med. Sen blir det att pröva Khajit följt av Skogsalv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Kan vara jag som ser fel, men hornen är väl ändå på en hjälm och inte på själva karaktären? Nyet. Argonians (Argonier?) har alltid haft horn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Nyet. Argonians (Argonier?) har alltid haft horn. Jojo, men jag tyckte det såg ut som om den hade hjälm på sig My bad then! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Nyet. Argonians (Argonier?) har alltid haft horn. Wut? Jag har då aldrig stött på någon Argonian med horn! Så här ser de argonians jag träffat sett ut: http://www.testriffic.com/resultfiles/12502argonian.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 15 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 (redigerad) Då måste du ha missat en massa för det finns många typer av Argonians: http://img106.imageshack.us/img106/2010/screenshot9uz4.png http://img503.imageshack.us/img503/9481/oblivion200804041732418xy9.bmp Och mer horn i tidigare spel: Redigerad 15 augusti, 2011 av Crusader 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2011 Det har kommit fram lite fler bilder på diverse karaktärer. Länkzzz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2011 (redigerad) Redigerad 17 augusti, 2011 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2011 Glöm bara inte att det här är bilder på karaktärer som Journalister har gjort när de har testat spelet. Det betyder (förhoppningsvis) att t ex Bosmer i spelet inte kommer se ut som bodybuilder Indianer med skägg. Här är en lista över vilka som är skapade av de som gör spelet och vilka som är skapade av journalister (och vilka som har gjort dem): Bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2011 Läste nyss att världen kommer vara lika stor som Oblivions värld fast mer tätare: Taget från FZ: Att ta sig till nya områden i Fallout 3 kunde allt ta sin lilla tid. I kommande The Elder Scrolls V: Skyrim kommer du antagligen tycka att det tar mer tid än så, då Bethesda på Gamescom röjt till Nowgamer att spelvärlden är ungefär lika stor som den i The Elder Scrolls IV: Oblivion. – Kartan har ungefär samma storlek som den i Oblivion, men den är tätare. Det innebär en karta ungefär tre eller fyra gånger större än den i Fallout 3, säger Pete Morgan. Med tätare gissar vi på mer av allt, överallt. Vi har tidigare hört att höjden kommer skilja sig mer, vilket innebär mer händelser såväl vertikalt, som horisontellt. Du har väl inte missat att spelet inte kommer nyttja Games for Windows Live? Inte längre åtminstone. Samt så kommer spelet använda sig av steamworks vilken innerbär att man måste aktivera spelet via steam. Fan kan det inte bli november snart kommer iallafall låsa in mig i höst mörket och bara mysa med spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 18 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2011 Försöker undvika att läsa för mycket om spelet då det bästa som finns är att vara helt clueless och stå inför många överraskningar när jag spelar ett efterlängtat spel. Men nu kunde jag inte hålla mig och skummade igenom tråden lite snabbt! I vilket fatt så fick jag några frågeställningar! Dom säger att dom har 150 nya dungeons. Betyder det att detta kommer bli ett dungeon crawler spel (igen)? Jag finner poängen med en öppen värld försvinner rätt mycket när man ändå aldrig questar i den öppna världen, utan allt utspelar sig inuti grottor och hålor. Det var väldigt mycket så i Oblivion. "Go to that cave, kill stuff, return my item, bla bla". Med fast travel så fick man knappt anledning att strolla runt i den öppna världen, utan det var mest att teleportera iväg sig till grottan det talades om och springa omkring och lola där inne. Blöh. När jag sedan bestämmer mig för att skita i det och öppna upp hela kartan på egen hand genom att explora fritt så insåg jag rätt fort att det ända man hittar är grottor, ruiner och fort. Det finns liksom ingenting intressant att se i den öppna världen - alla items, feta monster och alla quests leder en direkt in i någon copypastead mörk håla. Blir ledsen i ögat om dom planerar att Skyrim skall fungera likadant. Dialogsystemet, hur funkar det? Har inte sett någon video där det talas med någon NPC. Läste dock att spelet inte skall pausas under dialog och att det inte ens skulle dyka upp någon meny för att svara?.. Betyder det att man inte kan ha något alignment, inte kan välja att neka quests och inte har en talande karaktär helt enkelt? Visst, Oblivion innehöll inte så mycket sånt där. Det mesta man kunde välja att säga var typ "please continue" eller "I gotta go" när någon NPC babblade på. Men ändå! JAG GILLAR INTERAKTIV DIALOG!!!11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 18 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2011 dialogen är interaktiv fortfarande, dyker upp en meny där man kan välja, men man kan gå runt och sånt medan man pratar som jag har förstått det, kameran hoppar inte till ansiktet och står stilla där som i oblivion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 18 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2011 Vilken dröm! Mitt i strid med en drake så kan en vakt dra sin STOP RIGHT THERE YOU CRIMINAL SCUM i realtid! (Jag blev lugnad på riktigt) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2011 Elder Scrolls har alltid varit dungeon crawler. Men Skyrim kommer nästan ha hälften så många som Oblivion så de kommer inte ligga lika tätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2011 Dungeons utforskar man efter eget bevåg då och då om man vill. Fokus ligger alltid på den enorma världen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 18 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2011 Dungeons utforskar man efter eget bevåg då och då om man vill. Fokus ligger alltid på den enorma världen! Men vad är en enorm värld till för nytta om man ändå bara är nere i dungeons? Håller med IceCandy om att det kändes som (i alla fall i Oblivion) att det inte fanns så mycket att hämta i vildmarken förutom en liten by här och där, större delen av tiden spenderades ju i grottor eller gamla fort. Men det känns som att drakarna kommer att erbjuda lite mer åt den som vill spendera mer tid ute i vildmarken, med tanke på att det kommer att dyka upp random drakar som vill slåss. Att fast-travel kommer att kosta pengar är väl ännu en anledning att gå till fots. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.