Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Utveckla :)

Tror han menar hur det kommer gå att köra kniv och båge mot drakar. Kan givetvis ha fel, det blir lite svårt att förstå vad han menar när han börjar på ny rad efter varje mening. Men antagligen kommer det funka precis som med ett svärd, förutom att du kanske gör lite mindre skada med din kniv. Men du har i vilket fall din pilbåge.

Blubb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror han menar hur det kommer gå att köra kniv och båge mot drakar. Kan givetvis ha fel, det blir lite svårt att förstå vad han menar när han börjar på ny rad efter varje mening. Men antagligen kommer det funka precis som med ett svärd, förutom att du kanske gör lite mindre skada med din kniv. Men du har i vilket fall din pilbåge.

Blubb.

Hehe förlåt för radavstånden, men det är en dålig vana jag har när jag ser att raden blir för lång :P

Men iaf. Det jag menar är som sagt om man fortfarande kan vara lite mer smygarkaraktär än ren action helt plötsligt när drakarna kommer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kan förvänta oss att spelet blir mer enformigt.

Mindre röst variationer och dylikt. Ljudet är ju trots allt det svåraste

att komprimera. Hoppas dem gör ett bra jobb med rästen.

Nej, för f*n... säg inte så :(

Om dom gör samma misstag med Skyrim som med Oblivion gällande Radiant AI, så kommer jag inte att spela ett enda spel till av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[...]Bethesda är väldigt mycket mot tanken på att byta skivor.

Är de emot det p.g.a. kostnader eller dylikt, eller för att det skulle vara jobbigt att byta skiva under installationen? Jag som konsument har inget emot att byta skiva under installationen (vilket jag antar är det enda som krävs när man använder två skivor, rätta mig om jag har fel), för att få en bättre spelupplevelse. Flera CD-skivor har man ju fått leva med förut, och det har ju gått bra, så jag undrar vad Bethesda har för anledningar att begränsa sig till endast en DVD?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fullt möjligt att installera spel på dagens konsoler, så det hade inte ens behövt bli någon "Insert disc 2" för att fortsätta spela på en Xbox. Hade spelet kommit ut för 3 år sedan däremot, innan möjlighet till installation existerade, då hade jag väl förstått hur de tänkt. Måste bli väldigt omständligt att göra ett open-world RPG som kräver att du byter skiva mitt i. Men så är ju inte fallet nu, eh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligheten finns att installera på konsoller men de är strikta. På XBox måste man installera hela spelet eller inget mkedans på PS3 så kan man bara installera om spelutvecklarna har bestämt att delar måste installeras och då bara vissa delar.

Problemet är att om de släpper ett konsollspel som kräver en 40GB installation så kommer många inte köpa det. Alla har inte 40GB ledigt på sin konsoll (eller ens 40GB HDD) och att tvinga dem att spendera 1500kr på en ny HDD till konsollen hade gått mot hela grejen med konsoller att man inte ska behöva fixa och trixa för varje spel. Och hade någon gjort det för ett spels skull?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

källa? :)

Nej, men det tror jag inte heller faktiskt.

FZ :)

Vi kan förvänta oss att spelet blir mer enformigt.

Mindre röst variationer och dylikt. Ljudet är ju trots allt det svåraste

att komprimera. Hoppas dem gör ett bra jobb med rästen.

Om du syftar på när man pratar med andra i spelet så om jag inte miss minner mig så skulle dem förbättra rösterna i spelet alltså det skulle finnas fler röster till en del karaktärer så det inte blir som i oblivion att alla hade samma röst typ.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligheten finns att installera på konsoller men de är strikta. På XBox måste man installera hela spelet eller inget mkedans på PS3 så kan man bara installera om spelutvecklarna har bestämt att delar måste installeras och då bara vissa delar.

Problemet är att om de släpper ett konsollspel som kräver en 40GB installation så kommer många inte köpa det. Alla har inte 40GB ledigt på sin konsoll (eller ens 40GB HDD) och att tvinga dem att spendera 1500kr på en ny HDD till konsollen hade gått mot hela grejen med konsoller att man inte ska behöva fixa och trixa för varje spel. Och hade någon gjort det för ett spels skull?

Nej, det är väl sant. Nåväl, förhoppningsvis så kanske vi har släppt DVD som format tills TES6 (dvs, Xbox som spelplattform).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag såg filmklippet med character creation från PAX 2011, så märkte mitt skarpa öga att man äntligen kan ändra kroppsvikt. Hoppas man kan ändra hur mycket muskler man ska ha också :D Det finns säkert en massa andra saker man kan ändra när det gälle kroppen... hatade att man bara kunde ändra ansiktet i Oblivion, så det här kommer bli nice :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du syftar på när man pratar med andra i spelet så om jag inte miss minner mig så skulle dem förbättra rösterna i spelet alltså det skulle finnas fler röster till en del karaktärer så det inte blir som i oblivion att alla hade samma röst typ.

Hmm.. Tror inte dem förbättrar rösterna. Men kanske gör någon ändring på röstsystemet.

Med lite mixtring kan man ju trots allt få ut flera olika röster från 1 röst, förutsatt

att dem följer samma konversationer och det är skriptat hur dem ska mixtras.

Detta skulle spara dem massor med utrymme.

Sen om dem har någon form av "skelett" runt hela 3D-modellerna, kan dem utvinna flera modeller från en och samma modell,

det har vi t.ex. om dem har med kroppsjustering.

Ja, får se hur dem gör. För att hålla dagens standard på grafik med 5~ GB :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja sen kan det ju vara så att denna "One disc" är en Blu-ray på 25 GB B) Då är det inga problem med utrymme, efter som spelet ska ligga på 15 GB, efter vad jag läst.

Oh! Eller så står det på fodralet, in here lies the huge skyrim on a normal DVD, sen när man väl öppnar

http://www.youtube.com/watch?v=b1WWpKEPdT4, så har man sin

första speldosa som man skall ha med sig tills man blir gammal och grinig. ^_^

Hmm 15 gb? ;o Kanske hade fel om enformigheten då. Men låter som spelet hamnar på en Dual-layer och det hoppas jag

det gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...