Jump to content

Battlefield Bad Company 2


Sniper
 Share

Recommended Posts

Sniperfield Bad Snipers 2: Snipe Harder.

De borde införa global max 4 recons per server. HNNNNGH. Jag har inte svårt att counter-snipa dem, det är bara det att ingen gör objectives för det sitter 15 fittor som snipers i buskarna och slitonanerar.

Det ironiska är att jag knappt någonsin spelar som Sniper i spel längre.

Har mest kört som Medic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nu förstår jag varför folk använder G3. Jävlarns vad bra den är. Samma med M16. Använder G3an för att få points till M3, sedan har jag alla vapen förutom Garand (vilket är bullshit eftersom jag har försökt registrera mig på veteran ett flertal gånger eftersom jag har BF2.)

Köpte även Vietnam för ett par dagar sedan. Rätt okej, bara lite för lite vapen imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu förstår jag varför folk använder G3. Jävlarns vad bra den är. Samma med M16. Använder G3an för att få points till M3, sedan har jag alla vapen förutom Garand (vilket är bullshit eftersom jag har försökt registrera mig på veteran ett flertal gånger eftersom jag har BF2.)

Köpte även Vietnam för ett par dagar sedan. Rätt okej, bara lite för lite vapen imo.

Är det inte Bad Company 2: Ultimate Edition man ska ha? eller ska man få garand om man har BF2 också?. Jag har iallafall Ultimate Edition och det var inga problem alls att få garanden efter att jag reggat mig :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte Bad Company 2: Ultimate Edition man ska ha? eller ska man få garand om man har BF2 också?. Jag har iallafall Ultimate Edition och det var inga problem alls att få garanden efter att jag reggat mig :).

Endast ultimate edition eller så ska man registrera sin gamespy som är registrerad att ha BF2. Men tydligen så vill inte gamespy känna av att jag har BF2 på mitt gamespy account, så han vägrar funka. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Endast ultimate edition eller så ska man registrera sin gamespy som är registrerad att ha BF2. Men tydligen så vill inte gamespy känna av att jag har BF2 på mitt gamespy account, så han vägrar funka. :(

Jag registrerade mig som veteran med alla BF-spel jag har hemma. Det fungerade inte, så jag mailade någon person på EA som ordnade allting åt mig och gav mig en extra veteranstatus-poäng.

Edit: Garanden är lika bra som M14 om man använder magnum. Två skott dödar. Det enda roliga med den är väl att det är just en Garand.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag registrerade mig som veteran med alla BF-spel jag har hemma. Det fungerade inte, så jag mailade någon person på EA som ordnade allting åt mig och gav mig en extra veteranstatus-poäng.

Edit: Garanden är lika bra som M14 om man använder magnum. Två skott dödar. Det enda roliga med den är väl att det är just en Garand.

Ah, får se till att göra det.

Enda anledningen till att jag vill ha Garanden är för att det ser så konstigt ut på min profil att ett vapen inte är upplåst. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om det.. Finns det servrar där man får levla upp från ett? Jag och en vän spelade på en viss server och hade bara level ett-vapen. I stort sett alla andra som spelade hade det med, medan några få hade det andra eller tredje vapnet inom en viss klass. Inga bra vapen alls, alltså. Kändes knepigt med en server som tvingar alla att börja från ruta ett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drog igång spelet idag på Xbox, och jag lyckades köra igenom 2 omgångar på 2 timmar+...

Fick kick hela tiden, inte mitt nät, utan EA's servrar som kickade, jag och polarna blev oftast kickade samtidigt.

Lite drygt när det går skitbra och sen så ska man få kick så att sina stats inte blir uppdaterade =(

Vad har dom gjort eftersom det har blivit så mycket fel? Släng bort Vietnam istället så spelet funkar <=P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar verkligen Vietnam-expansionen men något jag stör mig på är att det inte finns något vettigt att skjuta ner UH-1:an med. Att klämma iväg en raket och träffa med RPG-7:an kan man glömma om piloten är relativt duktig på att flyga.

Brukar ta ner honom som medic med LMG. Tar väl lite mer än ett magasin om man är duktig på att sikta. ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hux flux så har jag börjat få white screen of death, har inte haft det problemet förr. Googlade och det var tydligen ett vanligt problem när spelet var nytt, konstigt att det börjar fucka nu med tanke på att jag inte har ändrar drivrutiner eller något. Har överklockat grafikkortet en smula, kan det vara det det beror på? :hmm:

Hade en väldigt fin match senast när det hände - tio minuter in hade jag fått två bronsstjärnor, två guldstjärnor och två insignias och en hög med kills och givetvis valde spelet att börja med sitt vita blinkande...

Ett annat problem nu är att jag inte kan starta spelet via BFBC2updater.exe (ikonen på skrivbordet) utan bara via BFBCGame.exe... Även om det kanske inte stör så jättemycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett annat problem nu är att jag inte kan starta spelet via BFBC2updater.exe (ikonen på skrivbordet) utan bara via BFBCGame.exe... Även om det kanske inte stör så jättemycket.

Gör bara en ny genväg till skrivbordet från BFBCGame.exe. :)

Mitt spel har börjat fungera bättre och bättre nu, flera dagar sedan senaste krashen. Lirar Vietnam som en tok och gillar det faktiskt. Något jag fortfarande stör mig på är UH-1:an som fanimej är omöjlig att skjuta ner om man inte lirar hardcore. Anledningen till att jag inte spelar hardcore så ofta beror väl till största delen lirar som medic och utan minimap så kan man inte fylla sin uppgift lika effektivt som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...