Jump to content

Mellandagsrea!


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Då var julet i stort sett slut då. Paketen är öppnade, julmaten uppäten och stämmningen som bortblåst. Men det finns ändå ett plus med dessa dagar efter jul - Mellandagsrea! Och i den här tråden spekulerar vi på vad som är värt att lägga sina slantar på då det mesta är prissänkt!

Själv funderar jag starkt på att köpa kläder. Mycket kläder. Fick en del pengar nu i jul och hade sen innan, så jag har en del att röra mig med.

Eran tur! Vad ska ni lägga era pengar på? :mf_doof:

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EN JÄVLA VINTERJACKA MÅSTE JAG HA

Edit:

Sanslöst dåligt utbud i alla affärer, fanns bara en affär med miljoner jackor och det var "Nisses Herrmode".

Blev en sån här, fast svart.

Nis, jag hade lite samma problem nyss. GreenCha och Carlings är dem butikerna jag tycker är värda att ta en titt i. Carlings var redan utplockat och det fanns i princip ingenting. GreenCha är lite dyrare men har sååå mycket snygga kläder. 15% på nästan alla jackor, fast jag tror jag fick ~20% rabatt. :mf_doof:

Scotch & Soda.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nis, jag hade lite samma problem nyss. GreenCha och Carlings är dem butikerna jag tycker är värda att ta en titt i. Carlings var redan utplockat och det fanns i princip ingenting. GreenCha är lite dyrare men har sååå mycket snygga kläder. 15% på nästan alla jackor, fast jag tror jag fick ~20% rabatt. :(

Scotch & Soda.

Har aldrig hört talats om GreenCha förut men jag kikade inne på Carlings, fanns faktiskt en hel del billiga jackor där men dessvärre enbart små skinnjackor. Har redan en pytteliten skinnjacka, så att köpa fler vore korkat. Förövrigt var det riktigt läskigt att springa runt i alla såkallade "vanliga" kedjor, typ HM. Man kan ju tycka att det borde finnas lite allt möjligt där men i dom flesta sådana affärer fanns bara fula dunjackor i modell högstadie. Klumpiga, stora fjäderläckande dunjackor är bland det värsta jag vet. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En ny datorskärm i prisklassen ~2k. Någon som har ett eller två tips? Jag har ännu inte kikat så mycket då jag är bortrest men vad är det man ska tänka på? Denna(länk) ser ganska bra ut med fullHD för det priset men får se vad det slutar med. "En HD-TV med ett kontrastvärde på 1:1600 kommer att ge en riktigt läcker bild för de flesta... ...ljusstyrkan är inte lika viktig som kontrastförhållandet men ett bra värde på ljusstyrkan i kombination med bra kontrast ger bättre bild i solljus. Ljusstyrkan bör ligga på 500 candelas per kvadratmeter (500 cd/m2) eller mer." -Level7s HDTV-guide(länk). Nu är ju guiden för hdtv men samma princip ska gälla. T2210HD som jag länkade till är på 21.5", kontrast 1000:1 och lusstyrka 300cd/m2. Den har fått bra recensioner men vill fråga om 21.5" är lagom stort med dagens mått eller bör jag satsa på en något större tex 24"? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En ny datorskärm i prisklassen ~2k. Någon som har ett eller två tips? Jag har ännu inte kikat så mycket då jag är bortrest men vad är det man ska tänka på? Denna(länk) ser ganska bra ut med fullHD för det priset men får se vad det slutar med. "En HD-TV med ett kontrastvärde på 1:1600 kommer att ge en riktigt läcker bild för de flesta... ...ljusstyrkan är inte lika viktig som kontrastförhållandet men ett bra värde på ljusstyrkan i kombination med bra kontrast ger bättre bild i solljus. Ljusstyrkan bör ligga på 500 candelas per kvadratmeter (500 cd/m2) eller mer." -Level7s HDTV-guide(länk). Nu är ju guiden för hdtv men samma princip ska gälla. T2210HD som jag länkade till är på 21.5", kontrast 1000:1 och lusstyrka 300cd/m2. Den har fått bra recensioner men vill fråga om 21.5" är lagom stort med dagens mått eller bör jag satsa på en något större tex 24"? :mf_doof:

Jag har 24" och tycker att du borde satsa på det. Känns riktigt nice att ha ordentligt med utrymme på skärmen (fast det har väl egentligen mer med upplösningen att göra). Hursomhelst, jag trivs bättre med min 24" än motsvarande 22".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag går i de svängarna. Såg denna som är 24"(23.6") med högre (4x mer) dynamisk kontrast. Inte så stor prisskillnad heller enligt mig. Det bli nog 24" iaf som du föreslår.

Tilläg: Är "Punktmellanrum/pixelstorlek" något som bör beakta då första har 0.248 mm och andra har 0.2715 mm?

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...