Jump to content

Mellandagsrea!


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte leta HTC Desire. Säg gärna till om ni hittar den billigt! :)

såg den idag på..... on off I believe. För under 4 iaf.

Själv köpte jag mig en hyfsad tv idag. Hade velat ha en lite större led tv men orkade inte vänta. Får bli ett senare inköp ;) behöver hitta ett hyfsat och hyfsat billigt högtalarpaket med reciever också.

Tell Me om ni ser nåt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

såg den idag på..... on off I believe. För under 4 iaf.

Själv köpte jag mig en hyfsad tv idag. Hade velat ha en lite större led tv men orkade inte vänta. Får bli ett senare inköp ;) behöver hitta ett hyfsat och hyfsat billigt högtalarpaket med reciever också.

Tell Me om ni ser nåt :)

Okej, tack! Ska kolla upp det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en hel del kläder och främst trosor. Det var en pina kan jag säga, enormt kaos med alla brudar som trängdes i varenda klädaffär. Fick stå i kö i en affär i ca 30 minuter, och när jag väl kom fram till kassan så stängde dom ner den. Kändes lagom roligt!

I övrigt funderar jag på att köpa en digitalkamera. Den måste kosta under tusenlappen och det enda som egentligen spelar någon roll är att den inte går på vanliga batterier, utan är uppladdningsbar. Några tips? Helst inget suspekt märke, har gått på den niten förut och det var inte roligt för fem öre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I övrigt funderar jag på att köpa en digitalkamera. Den måste kosta under tusenlappen och det enda som egentligen spelar någon roll är att den inte går på vanliga batterier, utan är uppladdningsbar. Några tips? Helst inget suspekt märke, har gått på den niten förut och det var inte roligt för fem öre.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=560192

Kampanj på Dustin, dock överskrids tusenlappen med frakt. De har studentrabatt om du är sådan.

Annars florpade jag fram filtrering på Prisjakt åt dig: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s63445482&cols=196,178,1727&o=lokal_rank#prodlista

Bara kända märken, max 1 000 kr, inte äldre än 1 år. Glöm inte att kolla proffsrecensionerna. dpreview.com är en riktigt bra recensent, vet inte om de är så heta på billiga kompaktkameror dock.

Edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=544347 verkar också fin.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=560192

Kampanj på Dustin, dock överskrids tusenlappen med frakt. De har studentrabatt om du är sådan.

Annars florpade jag fram filtrering på Prisjakt åt dig: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s63445482&cols=196,178,1727&o=lokal_rank#prodlista

Bara kända märken, max 1 000 kr, inte äldre än 1 år. Glöm inte att kolla proffsrecensionerna. dpreview.com är en riktigt bra recensent, vet inte om de är så heta på billiga kompaktkameror dock.

Edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=544347 verkar också fin.

Sony DSC-W310 såg onekligen trevlig ut, kanske främst för att den finns att köpa väldigt billigt på Expert vilket ligger 10 minuter ifrån där jag bor. Har skummat igenom en jäkla massa listor med kameror på flera olika sidor dock, och kan inte säga att jag blir mycket klokare av det då det finns alldeles för många att välja på! Noterade dock "Samsung PL100" lite extra, eftersom den delvis har två skärmar, och delvis har kostat 700 kronor mer än vad den gör på rean nu. Har för mig jag läst om en sån kamera förut, vet dock inte om det var samma modell/märke. Men i vilket fall kameror med en extra skärm på framsidan för människor som vill ta en massa posingbilder. :D Är det någonting att ha? Kan tänka mig att batterierna tar slut väldigt fort om man konstant har igång båda skärmarna, men förhoppningsvis kan man stänga av den ena..

Någon som är lite kamerakunnig får gärna ta sig en titt på specifikationerna och jämnföra med Sony DSC-W310. Är det bara den extra skärmen som gör den stora skillnaden, så går ju "dubbelskärmskameran" bort, vilket hade underlättat en aning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som är lite kamerakunnig får gärna ta sig en titt på specifikationerna och jämnföra med Sony DSC-W310. Är det bara den extra skärmen som gör den stora skillnaden, så går ju "dubbelskärmskameran" bort, vilket hade underlättat en aning!

Sonyn har mer vidvinkel och lite mer zoom. Vidvinkel är ganska trivsamt. Sonyn har ej ljudinspelning vid video. Sonyn har högre ISO-känslighet, dvs. att man lättare kan ta bilder i mörkret utan blixt. Dock är ISO 3200 (som Sonyn har, mot Samsungens högsta ISO 1600) helt oanvändbart på en kompaktkamera. Skärmarna (bak dvs.) är likadana: 2,7" @ 230 000 px.

Det var det jag såg i Prisjakt-specarna, som ju är ifyllda av medlemmar (källkritik används med fördel :P). Specarna säger absolut inte allt om kameror, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sonyn har mer vidvinkel och lite mer zoom. Vidvinkel är ganska trivsamt. Sonyn har ej ljudinspelning vid video. Sonyn har högre ISO-känslighet, dvs. att man lättare kan ta bilder i mörkret utan blixt. Dock är ISO 3200 (som Sonyn har, mot Samsungens högsta ISO 1600) helt oanvändbart på en kompaktkamera. Skärmarna (bak dvs.) är likadana: 2,7" @ 230 000 px.

Det var det jag såg i Prisjakt-specarna, som ju är ifyllda av medlemmar (källkritik används med fördel :P). Specarna säger absolut inte allt om kameror, tyvärr.

Haha, fan då! :D Nu blev det svårt. Hade tänkt köpa en kamera främst för att ta bilder vid eventuella resor, och då kan det vara roligt att filma lite. Mindre roligt om inget ljud kommer med! Dock ingen jättegrej, men endå. Du säger att hög ISO inte spelar någon roll på kompaktkameror, korrekt? Så då är det främst vidvinkelgrejen och ljud vid videon som skiljer dom åt. Det, och den extra skärmen på den ena. Får grunna på saken, tror jag tar en sväng förbi affärerna imorgon och kollar lite på båda kamerorna. Kan ju hända att det finns möjlighet att få prova dom lite. :) Återkommer med vilken det blev imorgon! (Om inget nytt dyker upp som får mig att bestämma mig redan nu, vill säga.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...