Jump to content

Saker du trodde att du var ensam om!


Mark
 Share

Recommended Posts

Jag med! Måste jämna ut det, liksom. Om jag råkar knäppa med fingrarna på högern dåligt, så måste jag göra det lika dåligt med vänstern så jag får samma känsla i fingrarna, liksom.

Precis så känns det för mig också, man måste jämna ut känslan.

Sånt gjorde jag när jag var liten, jag har för mig att det höll på i några månader tills jag blev galen på det och slutade tvärt.

Jag försökte sluta också när jag höll på att bli helt tokig på mig själv. Det lyckades inte och lever kvar, om än i mindre utsträckning.

Alltså, det blir inga bajsränder.

^_^

Lulz det är klart det blir bajsränder om korvarna åker kana på porslinet? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis så känns det för mig också, man måste jämna ut känslan.

Enda gången jag verkligen inte kan undvika den känslan är om jag av nån anledning bara behövt blöta fingrarna på ena handen. Jag kan ha tagit i en tvättsvamp eller nåt, och då måste jag gå och sätta på vattnet för att totalblöta båda händerna ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar sitta och pilla upp tangenterna på tangentbordet med ett plektrum och byta plats på dem. Alla piltangenter pekar inåt nu och mina F-tangenter är huller om buller.

Brukar addera, subtrahera, multiplicera och dividera siffrorna på digitala klockor med varandra så det blir 5 eller 10, eller 4 eller 8 osv.

Gör alltid min morgonrutin i exakt samma ordning: Pissa, klä på mig, ta på mig nycklar, sen pengar, sen mobil och stoppa allt i vänsterfickan, ta iPoden i handen, gå ner, ta på mig skor (vänster först), sen jacka, lägger iPoden, mössa och vantar på byrån i hallen, sätter i hörlurarna, men sätter inte på nån låt, tar på mig mössa, vantar och sätter sen på en låt, sen åker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland när tiden går sakta kan jag bli en aning paranoid och få "the truman show" vibbar lite här och var, speciellt när jag funderar över hur allting i världen egentligen hänger ihop. Uh, vet inte hur många gånger det har hänt att jag kommer på mig själv med detta och blir irriterad över att jag kan fastna i sådana idiotiska tankebanor.

Vid bilfärd spelar jag ibland "guitarhero" på mörka delar asfalten eller med skuggorna. Det hela går ut på att blinka till/blunda precis innan och efter en skugga. Ju längre tid som man är "inne i skuggan" desto mer poäng får man. Poängen lagras i en osynlig poängmätare nere till vänster av mitt synfält. Om man blinkar då det inte är en skugga eller helt missar en skugga så får man minuspoäng. Om man vill göra det svårare kan man lägga på att man måste spänna benen precis när det kommer skyltar eller lyktstolpar vid sidan av vägen.

Försöker ofta "fånga" floaters i ögonen soliga dagar, då himmelen är blå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hokaj, efter mycket tänkande kom jag på en grej!

Jag kan inte riktigt growla/screama/pigsqueela särskilt bra själv, så väldigt ofta när jag sitter och lyssnar på sån musik brukar jag väldigt ofta mima till och fantisera att det är jag som verkligen sjunger!

Att mima till musik tror jag knappast att du är ensam om. ^_^

---

Umm, jag har fått en väldigt jobbig störning som jag har haft i ett par år nu. Jag är överkänslig att stöta i mitt huvud i något. Till en början rös jag något enormt så fort jag hade öppna skåpsluckor ovanför huvudet, men nu har det blivit värre och jag har svårt att ha föremål riktade mot mig. Till exempel, när jag sitter och äter kan jag ofta vrida på olika kastruller som har sina handtag riktade mot mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att mima till musik tror jag knappast att du är ensam om. ^_^

---

Umm, jag har fått en väldigt jobbig störning som jag har haft i ett par år nu. Jag är överkänslig att stöta i mitt huvud i något. Till en början rös jag något enormt så fort jag hade öppna skåpsluckor ovanför huvudet, men nu har det blivit värre och jag har svårt att ha föremål riktade mot mig. Till exempel, när jag sitter och äter kan jag ofta vrida på olika kastruller som har sina handtag riktade mot mig.

En vän till mig hade ett liknande problem. Han var verkligen rädd för att ramla på mattan i vardagsrummet och slå i ögonen i ett av soffbordets hörn. Han reste sig alltid försiktigt och försökte undvika kontakt med bordet när han stod upp. Verkade sjukt jobbigt.

---

Om jag struntar i att borsta tänderna någon kväll är jag alltid orolig över att mina tänder ska lossna under natten. Slutar oftast med att jag inte kan sova och går och borstar dem..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland när tiden går sakta kan jag bli en aning paranoid och få "the truman show" vibbar lite här och var, speciellt när jag funderar över hur allting i världen egentligen hänger ihop. Uh, vet inte hur många gånger det har hänt att jag kommer på mig själv med detta och blir irriterad över att jag kan fastna i sådana idiotiska tankebanor.

Håller med till 100%!.

Sen brukar jag även få helkonstiga tankar. Som att till exempel det du ser som blått ser jag som gult, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försöker ofta "fånga" floaters i ögonen soliga dagar, då himmelen är blå.

Haha, det brukar jag med göra! ^_^

Det är sjukt härligt när någon är nära ögats titt-punkt. För då blir det ett så härligt flow i 'jagandet' man bara glider med ögat från ena sidan till andra istället för att hacka fram som man annars gör.

Så är det i alla fall för mig. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag bajsar så gör jag en svingande rörelse för att försöka få bajset att "kana" ner längs porslinet.

Hahahha då är vi två när jag känner att det inte vill lossna utan bara hänger så sitter jag och gör svingande rörelser för att det ska släppa.

Offtopic av nån konsting anledning så sitter jag och gap skrattar åt ditt inlägg och jag vet inte varför måste vara mint trötthet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försöker ofta "fånga" floaters i ögonen soliga dagar, då himmelen är blå.

Dude! En sån har jag haft i mitt öga sedan jag var 12 typ, HELA TIDEN!!??!

Förövrigt, fan vad knasiga alla är här ^_^ . Förstår mig knappt på hälten av det ni skriver. Vissa grejer känner jag igen från att jag gjorde som liten, men.... ^_^

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kom på en sak nu.

Om jag ska äta rostat bröd, så slänger jag ner skivorna i brödrosten och startar den. Under tiden plockar jag fram pålägg, och ska jag ha ost på mackan så skivar jag alltid upp ostskivorna så att det bara är att slänga dom på brödet så fort som möjligt när det är klart för att osten ska hinna smälta lite. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kom på en sak nu.

Om jag ska äta rostat bröd, så slänger jag ner skivorna i brödrosten och startar den. Under tiden plockar jag fram pålägg, och ska jag ha ost på mackan så skivar jag alltid upp ostskivorna så att det bara är att slänga dom på brödet så fort som möjligt när det är klart för att osten ska hinna smälta lite. ^_^

Det är du verkligen inte ensam om, jag gör alltid så och nästan med liten överdrift! Öppnar alltid smörpaketet och tar redan en klick smör med kniven så jag har exakt allt som jag kan ha redo - redo!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är du verkligen inte ensam om, jag gör alltid så och nästan med liten överdrift! Öppnar alltid smörpaketet och tar redan en klick smör med kniven så jag har exakt allt som jag kan ha redo - redo!

Haha, glömde skriva; så gör jag också! Fixar verkligen allt och står nästan beredd att fånga brödskivorna när dom hoppar upp ur rosten! ;)

När jag blir gött full kan jag knappt hålla mig från att yla? ^_^

Vaaaad kan det bero på? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kom på en sak nu.

Om jag ska äta rostat bröd, så slänger jag ner skivorna i brödrosten och startar den. Under tiden plockar jag fram pålägg, och ska jag ha ost på mackan så skivar jag alltid upp ostskivorna så att det bara är att slänga dom på brödet så fort som möjligt när det är klart för att osten ska hinna smälta lite. :teehee:

Det är ju en självklarhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer en udda (tror jag) grej: Ofta när en person på tv tittar in i kameran så känner jag mig iaktagen av personen i fråga. Som om han/hon tittar på mig, just mig, av alla tittare. Detta är ju i princip omöjligt eftersom jag inte har en kamera på min tv som filmar mig, men endå. Jag vet ju innerst inne att personen ser sig själv i kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid en konsekvensanalys i huvudet, var jag än gör. Sjukt jobbigt, för det gör mig väldigt seg i vissa anseenden. ska jag handlar tror jag alltid någon ska tro att jag snattar, går jag över en väg tror jag att jag kanske missar en bil och blir påkörd, ska jag säga något till en person kan jag fundera på om jag har dålig andedräkt, om jag kommer skrämma personen, om jag kanske har en "tupp i halsen" osv.

Verkligen allt jag gör tänker jag "tänk om.." istället för att bara göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...