Jump to content

Saker du trodde att du var ensam om!


Mark
 Share

Recommended Posts

Tjenis!

Jag har klurat på att starta en sån här tråd ett par dagar, men det har inte blivit av.

Nåväl, skriv vad ni tror att ni är helt ensam om att göra och se om det finns någon annan där ute som är precis som dig!

Observera att detta inte är en kopia på tråden där vi skriver om udda saker vi gör, här gräver vi ännu djupare för att

få fram de där sjuka tvångsbeteendena!

-

Själv så brukar jag, när jag åker bil och det regnar, ha en tävling med mig själv om att vindrutetorkarna måste "hoppa" över lyktstolpar eller dylikt.

Jag brukar även anordna en tävling för vattendropparna som susar ner/upp på vindrutan för att se vilken vattendroppe som hinner först till botten/toppen av rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker alltid kolla att bilen får plats mellan föregående vägpinne och den kommande, vilket den oftast gör..

Och om jag åker motorcykel (läs: åkte med. När jag var yngre var vi ofta på mc semester) så fantiserade jag att jag hade en fet machete som jag högg av vägpinnar och träd med. Genom att bara röra fingret, så det var inga tydliga svingar :rolleyes:

Fan vad sjukt det låter när man skriver det.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker alltid kolla att bilen får plats mellan föregående vägpinne och den kommande, vilket den oftast gör..

Och om jag åker motorcykel (läs: åkte med. När jag var yngre var vi ofta på mc semester) så fantiserade jag att jag hade en fet machete som jag högg av vägpinnar och träd med. Genom att bara röra fingret, så det var inga tydliga svingar ;)

Fan vad sjukt det låter när man skriver det.

Kanske inte fantiserade att jag höll i en machete, men jag slog ofta mot grenar och dyl. som hängde ut en bit när jag körde moped... tills jag insåg att föremål faktiskt blir ganska hårda när man har lite fart :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker alltid kolla att bilen får plats mellan föregående vägpinne och den kommande, vilket den oftast gör..

Och om jag åker motorcykel (läs: åkte med. När jag var yngre var vi ofta på mc semester) så fantiserade jag att jag hade en fet machete som jag högg av vägpinnar och träd med. Genom att bara röra fingret, så det var inga tydliga svingar :rolleyes:

Fan vad sjukt det låter när man skriver det.

jag hade en laserstråle, som jag styrde med foten,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. När vi ändå är inne i bilen.

När jag åker bil så brukar jag ofta spänna benen i takt med hur asfalten ser ut. Alltså, i takt är väl knepigt att säga. Men säger vi att det kommer en fläck med lite mörkare asfalt på höger sida vägen, och lite längre fram på vänster sida vägen, så spänner jag det högra benet när bilen kör upp på den högra fläcken, och spänner det igen när bilen kört förbi. Detsamma med vänstra benet då.

Det här är känns som om det är någontign jävligt konstigt jag håller på med och kan vara ganska jobbigt. Tänker ofta på att jag måste sluta med det när jag ska böra köra bil. :rolleyes:

Det här måste jag vara ensam om!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. När vi ändå är inne i bilen.

När jag åker bil så brukar jag ofta spänna benen i takt med hur asfalten ser ut. Alltså, i takt är väl knepigt att säga. Men säger vi att det kommer en fläck med lite mörkare asfalt på höger sida vägen, och lite längre fram på vänster sida vägen, så spänner jag det högra benet när bilen kör upp på den högra fläcken, och spänner det igen när bilen kört förbi. Detsamma med vänstra benet då.

Det här är känns som om det är någontign jävligt konstigt jag håller på med och kan vara ganska jobbigt. Tänker ofta på att jag måste sluta med det när jag ska böra köra bil. :rolleyes:

Det här måste jag vara ensam om!

Istället för "mörk asfalt" - skugga.

Istället för spända ben - hoppande med huvudet.

Dvs... Jag hoppar över all skugga med huvudet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ända sen 1995 föreställt mig en kula som studsar emot kanterna på golvet i korridorer, och funderat ut vilken vinkel och kraft den behöver starta med för att till exempel åka in i dörröppningar. Kanske borde börja med biljard, jag skulle bli världsproffs.

Likaså föreställer jag mig att jag färdas över ytor i min närhet (golven, taklister...) med en vy ifrån nån centimeters höjd, ungefär som flugan i Hipp Hipp:

...fast inte alls nånting i det tomma luftrummet. Vyn över tidningen känner jag igen mig i, till exempel :rolleyes: Jag tror jag började med de här tvångstankarna nån gång när jag såg "Älskling, jag krympte barnen" när jag var riktigt liten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så brukar jag, när jag åker bil och det regnar, ha en tävling med mig själv om att vindrutetorkarna måste "hoppa" över lyktstolpar eller dylikt.

Jag brukar även anordna en tävling för vattendropparna som susar ner/upp på vindrutan för att se vilken vattendroppe som hinner först till botten/toppen av rutan.

Haha, samma här på båda.

Innan Kicken skapade sin benskakstråd trodde jag att jag var hyfsat ensam om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag lyssnar på musik: Istället för att klappa takten med händerna eller ena foten så använder jag tänderna. Slår övertänderna mot undertänderna i takt med låten. Känns skönt och naturligt :rolleyes:

Brukar göra så med antigen tänderna eller med olika muskler ;)

Är det någon prick/smuts på ett fönster brukar jag alltid försöka sikta in pricken på någon lampa eller dylikt. Måste se rätt sjukt ut när jag sitter och smårör lite på huvudet ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag lyssnar på musik: Istället för att klappa takten med händerna eller ena foten så använder jag tänderna. Slår övertänderna mot undertänderna i takt med låten. Känns skönt och naturligt :rolleyes:

Haha, det händer att jag också gör så. Dock inte när jag lyssnar på musik utan när jag sjunger för mig själv m.m. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon prick/smuts på ett fönster brukar jag alltid försöka sikta in pricken på någon lampa eller dylikt. Måste se rätt sjukt ut när jag sitter och smårör lite på huvudet ibland.

Samma grej här! Jag låtsas at pricken är en farlig insekt som kryper omkring på det motsatta husets fasad och orsakar ond bråd död :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så brukar jag, när jag åker bil och det regnar, ha en tävling med mig själv om att vindrutetorkarna måste "hoppa" över lyktstolpar eller dylikt.

Jag brukar även anordna en tävling för vattendropparna som susar ner/upp på vindrutan för att se vilken vattendroppe som hinner först till botten/toppen av rutan.

Haha, åh! Samma här! :rolleyes:

Slänger in något eget när jag kommer på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar även anordna en tävling för vattendropparna som susar ner/upp på vindrutan för att se vilken vattendroppe som hinner först till botten/toppen av rutan.

Den enda jag känner igen hittills. Sjukt spännande :D

Det enda jag kommer på nu är att jag alltid strävar efter symmetri i mina rörelser. Dvs om jag t.ex knäpper med fingrarna på höger hand måste jag oftast göra det på vänster hand också. Likaså om det kliar på ena benet så måste jag direkt efteråt klia på samma ställe på det andra benet direkt efter även om det inte kliade där från början. (Oj, vad luddigt det ser ut :rolleyes: )

Bra trådidé förresten! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag kommer på nu är att jag alltid strävar efter symmetri i mina rörelser. Dvs om jag t.ex knäpper med fingrarna på höger hand måste jag oftast göra det på vänster hand också. Likaså om det kliar på ena benet så måste jag direkt efteråt klia på samma ställe på det andra benet direkt efter även om det inte kliade där från början. (Oj, vad luddigt det ser ut ^_^ )

Bra trådidé förresten! ^_^

Jag med! Måste jämna ut det, liksom. Om jag råkar knäppa med fingrarna på högern dåligt, så måste jag göra det lika dåligt med vänstern så jag får samma känsla i fingrarna, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag kommer på nu är att jag alltid strävar efter symmetri i mina rörelser. Dvs om jag t.ex knäpper med fingrarna på höger hand måste jag oftast göra det på vänster hand också. Likaså om det kliar på ena benet så måste jag direkt efteråt klia på samma ställe på det andra benet direkt efter även om det inte kliade där från början. (Oj, vad luddigt det ser ut ^_^ )

Sånt gjorde jag när jag var liten, jag har för mig att det höll på i några månader tills jag blev galen på det och slutade tvärt.

Däremot kan jag till exempel inte runda ett träd på den sida som känns "fel". Ibland kan det bli att jag går tillbaka och rundar trädet på rätt sida. Likaså när nån passerar mig gåendes på "fel" sida, då måste jag hitta nåt framför mig som jag kompenserar den felaktiga passeringen med.

När jag bajsar så gör jag en svingande rörelse för att försöka få bajset att "kana" ner längs porslinet.

Näe, fyfan, det är ju just det man försöker undvika med dämpningspapper. Fyfan, jag vill inte gå på nån toa där du just suttit och skitit ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...