Jump to content

Saker du trodde att du var ensam om!


Mark
 Share

Recommended Posts

Jag har alltid en konsekvensanalys i huvudet, var jag än gör. Sjukt jobbigt, för det gör mig väldigt seg i vissa anseenden. ska jag handlar tror jag alltid någon ska tro att jag snattar, går jag över en väg tror jag att jag kanske missar en bil och blir påkörd, ska jag säga något till en person kan jag fundera på om jag har dålig andedräkt, om jag kommer skrämma personen, om jag kanske har en "tupp i halsen" osv.

Verkligen allt jag gör tänker jag "tänk om.." istället för att bara göra det.

Jag har en liknande störning, jag tänker ofta vad som skulle hända om jag skulle säga det värsta tänkbara till någon jag pratar med. Det har alltså ingenting med direkta handlingar eller händelser att göra, men till exempel om jag har sagt hejdå till någon så kan jag fundera på hur denne skulle ha reagerat om jag istället dragit till med den värsta förolämpningen (oftast riktigt fula ord) möjlig. Det har inget att göra med att jag föraktar folk i hemlighet men spelar artig, av någon anledning så gör jag bara så. Det sker oftast bara på folk som man verkligen behöver vara artig mot, typ chefen, avlägsna släktingar och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

99% av gångerna jag tänker på att lungorna fungerar med automatik eller om någon säger typ "andas" så slutar dem att fungera och jag måste sitta och andas "manuellt"

Skitdrygt! :):teehee:

Hehe, hade det problemet när jag var liten. Kunde även få det med ögonblinkningar, det var ännu mer irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

99% av gångerna jag tänker på att lungorna fungerar med automatik eller om någon säger typ "andas" så slutar dem att fungera och jag måste sitta och andas "manuellt"

Skitdrygt! :):teehee:

Hehe, hade det problemet när jag var liten. Kunde även få det med ögonblinkningar, det var ännu mer irriterande.

Men. Damn you guys, damn you! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

99% av gångerna jag tänker på att lungorna fungerar med automatik eller om någon säger typ "andas" så slutar dem att fungera och jag måste sitta och andas "manuellt"

Skitdrygt! :):teehee:

Hehe, hade det problemet när jag var liten. Kunde även få det med ögonblinkningar, det var ännu mer irriterande.

Haha, det händer mig lite då och då. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

99% av gångerna jag tänker på att lungorna fungerar med automatik eller om någon säger typ "andas" så slutar dem att fungera och jag måste sitta och andas "manuellt"

Skitdrygt! :P:teehee:

Curse you! :)

Själv brukar jag sitta och lufttrumma. Om jag ska göra det diskret så inte alla tror jag är dum i huvudet så slår bara med fingrarna inuti ärmen av tröjan eller något. Brukar dock inte lufttrumma jättehögt och galet så det stör folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umm, jag har fått en väldigt jobbig störning som jag har haft i ett par år nu. Jag är överkänslig att stöta i mitt huvud i något. Till en början rös jag något enormt så fort jag hade öppna skåpsluckor ovanför huvudet, men nu har det blivit värre och jag har svårt att ha föremål riktade mot mig. Till exempel, när jag sitter och äter kan jag ofta vrida på olika kastruller som har sina handtag riktade mot mig.

Det har jag också, och jag minns att du nämnde i den där andra tråden som liknar den här.

Jag brukar tänka på roliga saker och ibland börja skratta för mig själv. Känns inte som att någon annan i min omgivning gör så, alla undrar vadfan jag skrattar åt. :P

Samma här. Fast jag brukar vara lite diskretare, börjar mest le.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland kan jagfå "fantomsmärtor" känna obehag i hela kroppen för jag tycker det är så sjukt konstigt hur en människokropp fungerar, så jag börjar fundera vad det egentligen är som händer när jag rör på min arm. När jag väl rör på armen känns det som att det är något under skinnet som gör att det känns otäckt att röra på mig, så jag brukar sitta blixtstilla ett tag tills det går över!

Now that's fucked up!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så jäkla jobbigt när man ska sova, eller bara är trött..

Mja, det är ju då det är bra. Om man ligger och inte kan sova är det i mitt fall oftast för att man ligger och spänner sig på grund av något. Genom att se till att man ligger stabilt utan muskelspänningar börjar man kunna slappna av ordentligt, men om det inte funkar är det förmodligen för att man inte andas tungt. Genom att andas tungt (manuellt) går man ner i varv ordentligt och snart nog sover man, utan att andas själv förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

99% av gångerna jag tänker på att lungorna fungerar med automatik eller om någon säger typ "andas" så slutar dem att fungera och jag måste sitta och andas "manuellt"

Skitdrygt! :D:)

Hehe, ungefär som när man läser någonting så "noga" att man inte uppfattar någonting alls av texten. Lite skumt att förklara, men jag tror att ni känner igen det. Alltså när man tänker på att man läser och vad man läser så att man på något sätt blockar hela skiten. :hmm:

En knepig sak jag gör är att om jag sitter vid ett bord med mönstrad duk så ställer jag olika saker (glas, saltkar, ölburkar...) så att foten passar in mellan några kanter i mönstret. Med mormors "flerrutiga" dukar kan man fan ALLTID få in ALLT mellan två streck! :) (Förväntar mig inte att ni ska förstå)

Jag brukar alltid göra det lite i smyg, men i somras när jag var på grillkväll hos en vän vars duk var prydd med många, många symmetriskt korrekt placerade ringar och det fanns ölburkar i överflöd var "Fan, du är ju ett riktigt jävla tvångstankepsycho"-kommentarerna ett faktum. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ungefär som när man läser någonting så "noga" att man inte uppfattar någonting alls av texten. Lite skumt att förklara, men jag tror att ni känner igen det. Alltså när man tänker på att man läser och vad man läser så att man på något sätt blockar hela skiten. :hmm:

En knepig sak jag gör är att om jag sitter vid ett bord med mönstrad duk så ställer jag olika saker (glas, saltkar, ölburkar...) så att foten passar in mellan några kanter i mönstret. Med mormors "flerrutiga" dukar kan man fan ALLTID få in ALLT mellan två streck! :D (Förväntar mig inte att ni ska förstå)

Jag brukar alltid göra det lite i smyg, men i somras när jag var på grillkväll hos en vän vars duk var prydd med många, många symmetriskt korrekt placerade ringar och det fanns ölburkar i överflöd var "Fan, du är ju ett riktigt jävla tvångstankepsycho"-kommentarerna ett faktum. :)

Tror båda sakerna är rätt vanliga! Jag gör då dom båda, men den sista är inget tvång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ungefär som när man läser någonting så "noga" att man inte uppfattar någonting alls av texten. Lite skumt att förklara, men jag tror att ni känner igen det. Alltså när man tänker på att man läser och vad man läser så att man på något sätt blockar hela skiten. :hmm:

En knepig sak jag gör är att om jag sitter vid ett bord med mönstrad duk så ställer jag olika saker (glas, saltkar, ölburkar...) så att foten passar in mellan några kanter i mönstret. Med mormors "flerrutiga" dukar kan man fan ALLTID få in ALLT mellan två streck! :) (Förväntar mig inte att ni ska förstå)

Jag brukar alltid göra det lite i smyg, men i somras när jag var på grillkväll hos en vän vars duk var prydd med många, många symmetriskt korrekt placerade ringar och det fanns ölburkar i överflöd var "Fan, du är ju ett riktigt jävla tvångstankepsycho"-kommentarerna ett faktum. :o

Vi har en väldigt ful vaxduk hemma nu. Den är helt röd med konturer från ganska stora löv på. Jag måste alltid ställa mitt glas i ett av löven...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...