Jump to content

Svinfluensan


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 428
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn.

Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn.

Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. :)

Fan vad otäckt! Du borde åka till doktorn med en gång? Göra lite tester iafl, ju fortare desto bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn.

Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. :)

Usch! Låter inte bra alls...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad otäckt! Du borde åka till doktorn med en gång? Göra lite tester iafl, ju fortare desto bättre.

På sjukvårdsupplysningen sa de åt oss att inte komma, eftersom att de skulle få en sån jävla arbetsbelastning ifall alla som hade influensasymptom kom in och ville testas. Det låter väl rätt vettigt och som jag förstått det blir man inte frisk på annat sätt än att vila ändå, så det spelar ju egentligen ingen roll.

Men ja, mår jag såhär imorgon också skulle jag gärna ta lite tester jag med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn.

Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. :)

wavecry_1126898_0.gif

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1690939/...ade-testa-honom

Svensk sjukvård är ta mig fan inte riktigt klok! Läkarna/sjukvårdspersonalen har tappat mitt förtroende.

Det är ganska förståeligt att de inte testar folk som inte befinner sig i riskgrupperna eftersom det skulle bli en allt för stor belastning på sjukvården. Läkarna kan väl ändå inte göra så mycket annat atm än rekommendera att man stannar hemma i sängen några veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

wavecry_1126898_0.gif

Det är ganska förståeligt att de inte testar folk som inte befinner sig i riskgrupperna eftersom det skulle bli en allt för stor belastning på sjukvården. Läkarna kan väl ändå inte göra så mycket annat atm än rekommendera att man stannar hemma i sängen några veckor.

Några veckor?! Vafaaan..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt.

När det blir influensatider så drabbas vissa lätt, vissa väldigt hårt och vissa t.o.m avlider. Svininfluensan är precis som den vanliga influensan på den punkten. De som avlider är gamla, eller har andra sjukdomar eller väldigt lågt immunförsvar osv. Är du en fullt frisk människa så löper du lika stor risk att dö av svininfluensan som av den vanliga influensan, i princip.

Du kan inte bara avläsa statistik rakt av. Du måste alltid tänka lite längre än så. Visst, varje år dör några människor av vanlig influensa, det är sant. MEN, det statistiken inte talar om är att det är nästan uteslutande halvdöda åldringar på minst 80 år. 37-åringen som dött nu här i Sverige av svininfluensan hade inte dött av vanlig influensa. Inte en chans.

Svininfluensan är INTE som vilken influensa som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min lärare sade idag att de som kände några som helst influensasyndrom, alltifrån lite snuva eller hostningar till feber, skulle omedelbart gå hem och fick inte komma tillbaka förrän minst en dag efter att febern gått ned. Två av oss i klassen gick hem direkt, och jag tänkte just hosta (eftersom jag haft en förfärlig rethosta i en knapp vecka) men när folk började placebohosta omkring mig lät jag bli och kunde på nåt sätt kväva hostningen i en timme.

Anledningen till karantänprincipen är att vi är så pass få (~20) i klassen att en smitthärd enkelt skulle kunna slå ut hela gruppen och att hela årets olika projekt då skulle få väldiga problem. Överallt på skolan har man satt upp skyltar från socialstyrelsen om handhygien och hur man ska hosta/nysa bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn.

Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. :)

Fuck vad kasst, beklagar verkligen ):

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn.

Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. :)

Krya på dig!

Känns lite udda att veta om att några här kanske har den!

----

En härute där jag bor tror sig ha svinfluensan då han kramade en som troligtvis var smittad och satt och predika som fan att han förmodligen hade den och det var skitsynd om honom. Kul att jag satt på samma buss som fanskapet imorse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt många nysningar och snorindraganden? igår

Trodde nästan det var kört igår, började helt plötsligt blir sjukt snuvig och varm mitt i en lektion , nästan så att snoret rann. Gick ut ur klassrummet ett tag, gick på toa och tvättade händerna och efter ca 10 minuter kände jag inte av något som helst problem, jag klarade mig! Nu mår jag finafisken. var med all säkerhet en början på en helt vanlig förkylning, men man vet jag alldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...