Jump to content

Svinfluensan


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 428
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det stog i tidningen imorse att det kommer ta mellan 6 och 9 månader innan alla får vaccin. Det känns som att det skulle vara liiite sent att få det då.

Någon som har hand om det här hade ju satt en tidsgräns till alla världens läkare som forskar om det här viruset på 100 dagar. Om 100 dagar kräver alltså... Den... Att ett vaccin ska ha tagits fram av personerna som arbetar med viruset.

Eller något, jag lyssnade inte så noga, jag var för upptagen med att steka med solbrillor och nedvevad ruta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mamma är astmatiker och har svagt immunförsvar, så det är henne jag är orolig för. Själv skulle jag nog palla svininfluensan, tror jag iaf, men man vet ju aldrig. Vilka löper störst risk att dö?

Unga, eftersom äldre människor i regel har gått igenom fler influensor och därmed blivit mer resistant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mamma är astmatiker och har svagt immunförsvar, så det är henne jag är orolig för. Själv skulle jag nog palla svininfluensan, tror jag iaf, men man vet ju aldrig. Vilka löper störst risk att dö?

Fullt friska människor har inte stött på denna typ av influensa tidigare så vi har inget erfarenhet/skydd mot det. Då borde väl inte ålder/immunförsvar spela någon roll?

Edit: Eudoros got it.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mamma är astmatiker och har svagt immunförsvar, så det är henne jag är orolig för. Själv skulle jag nog palla svininfluensan, tror jag iaf, men man vet ju aldrig. Vilka löper störst risk att dö?

Du, min unge herre, och inte din käre mor som redan har ett lågt immunförsvar, det H1N1 gör är att det vänder immunförsvaret mot dig. Så ju starkare immunförsvar, desto sjukare blir man.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du, min unge herre, och inte din käre mor som redan har ett lågt immunförsvar, det H1N1 gör är att det vänder immunförsvaret mot dig. Så ju starkare immunförsvar, desto sjukare blir man.

Jobbigt för mig då som är förskyld max en gång om året. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...