Jump to content

Mafia II


SimonJ
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 441
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alltså det där med att frysa eller ändra timern så det blir unlimited är spelet upplåst då till fullversion?

Nej, du kan bara köra den delen av uppdraget du har och den delen av mappen du har. Demot tar ju bara upp 1 GB, spelet kommer att ligga på 10x det antagligen.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om detta hade varit en uppföljaren i The Godfather-serien av EA hade det varit ett bra spel, men som uppföljare till Mafia är det ett fullkomligt misslyckande.

Hur menar du med fullkomligt misslyckande? Spelet utspelar sig väl nästan 20-25 år efter händelserna i Mafia. Det är inte meningen direkt att det ska vara en direkt uppföljare och att allt ska vara precis som i ettan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du med fullkomligt misslyckande? Spelet utspelar sig väl nästan 20-25 år efter händelserna i Mafia. Det är inte meningen direkt att det ska vara en direkt uppföljare och att allt ska vara precis som i ettan.

Med fullkomligt misslyckande menar jag att den känsla man hade när man spelade Mafia är fullkomligt frånvarande, att Empire Bay och spelets generella utseende är väldigt... pjollrigt, att onödiga detaljer som att spola toaletten och öppna vattenkranar (utan en animering) finns med, men att bättre detaljer som att sitta kvar i bilen med motorn avstängd eller vissla på taxibilar inte finns med. Det som avgör det hela är visserligen historian och jag tror att det kommer bli mycket svårare att berätta den lika episkt som i Mafia, pågrund av sandboxen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med fullkomligt misslyckande menar jag att den känsla man hade när man spelade Mafia är fullkomligt frånvarande, att Empire Bay och spelets generella utseende är väldigt... pjollrigt, att onödiga detaljer som att spola toaletten och öppna vattenkranar (utan en animering) finns med, men att bättre detaljer som att sitta kvar i bilen med motorn avstängd eller vissla på taxibilar inte finns med. Det som avgör det hela är visserligen historian och jag tror att det kommer bli mycket svårare att berätta den lika episkt som i Mafia, pågrund av sandboxen.

Let's face it, det som gjorde Mafia episkt var storyn, gameplayet är fruktansvärt utdaterat nuförtiden (jämfört med andra spel från den tiden). Visst, grafiken hade en skön känsla som lyckades fånga 30-talets klichégangsterliv riktigt bra, färgerna var dova och lite mörkare vilket passade finfint. Mafia II kommer utspela sig under 50-talet (?) och när man tänker 50-tal tänker iallafall inte jag dovt och mörkt. Grafiken är väl inte klockren men den gör sitt jobb iallafall, jag tycker spelet har den där sköna känslan som även Mafia hade.

Förövrigt tror jag inte faktumet att man kan spola en toalett istället för att sitta i bilen utan motorn igång (vilket man kan, tror jag? D:) kommer påverka hur bra den slutgiltiga produkten blir helt ärligt, så länge storyn håller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I'm with Stupid. Tycker helt klart att känslan är kvar även om detta bara är en demo. Det känns sådär lagom stelt, precis som Mafia gjorde. Miljöerna är fina och allt. Jag tror att det kommer att kännas mycket bättre när man får spela igenom storyn från början. Dessutom tror jag inte att spolning av toaletter osv. utesluter att sitta i bilen med motorn av, utan snarare att de valde bort idén av andra anledningar. Men visst kan man tycka att de kunde lagt till det istället för småsaker, det kan jag hålla med om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är spelet typ freeroam som i IV att man kan gö uppdragen när man vill? Är det också en sån där klocka med i spelet som tickar som gör att det blir natt och dag finns det även väder ändringar som i GTA spelen att vädret skiftar mellan åt?

Är ganska säker på att fullversionen kommer ha en klocka med dag/natt och vädret skiftar, men i demot är det soligt mitt på dagen bara. :P

Och ja, free roam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången jag körde demot tyckte jag att det kändes rätt stelt, men efter att ha kört det tre gånger nu så älskar jag det! Helt underbar 50-tals känsla! Att bara stå still i rummet och lyssna på "Rock around the clock" är underbart! Önskar dock att man kunde sitta på stolar, det hade förhöjt spelkänslan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

alltså, jag gillar det, absolut, och jag vet om att jag kommer gilla det ännu mer när man har Hela spelet!

ang. demot så känns det som dom dragit ner mkt på t.ex grafiken i vissa tillfällen, t.ex vissa animationer i scen sekvenser ser lite dåliga ut, hoppas de är för att skära ner på Demostorleken bara! aja ändå inget som stör mig för mkt!

grafiken annars när man spelar i övrigt såsom eldstrider eller kör bil är ju riktigt fin, gillar hela miljön och staden hittills! (spelar på ps3 så kan inte ta del av er time-blocker på PC!)

själva skjutnings systemet är bra det med, riktigt snygga animationer här när man skjuter sönder väggar o så med t.ex shotgun, självklart när du skjuter fiender med! enda jag stör mig på lite är att siktet stannar uppe om man inte trycker på L1, vilket e lite jobbigt för han springer lite mer stelt då! men men, vanesak I guess!

nej, detta blir absolut ett köp, utan tvekan! om de blir vid release eller några veckor efter vet jag dock inte ännu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...