Jump to content

Mafia II


SimonJ
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 441
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag känner mig lite splittrad över att man inte kan skjuta oskyldiga. Det bra med det är att man behöver inte oroa sig över att råka skjuta en oskyldig om man väljer att spela en hederlig gangster som har en heders kod att inte döda oskylldiga. Men det dåliga är att man kan inte vara grym om man vill spela sån och man kan inte råka på skjuta en oskylldig heller.

Vad tycker ni andra om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat demot lite nu.

Plus;

- Vito tål inte så mycket utan dör av bara några få skott

- En krock med bil i hög fart betyder oftast döden

- Bra bilfysik

- Enormt bra ljudeffekter

- Väldigt detaljerad spelvärld, trots att jag spelade på låga inställningar

- Det går att använda saker i spelvärlden; allt från att dricka öl, spola toaletten, till att ta pengar från ett ett kassaregister.

Minus;

- Det går inte att skjuta på döda människor vilket i sin tur betyder att om man pepprar en salva med sitt tommygun i någon träffas de bara av de första skotten och de andra skotten går obemärkt igenom fienden. Inget större fel, dock ser det väldigt skumt ut och känns även skumt.

- Bilarna sladdar om man bara nuddar lite på gasen. Detta gäller även en stor lastbil jag körde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner mig lite splittrad över att man inte kan skjuta oskyldiga. Det bra med det är att man behöver inte oroa sig över att råka skjuta en oskyldig om man väljer att spela en hederlig gangster som har en heders kod att inte döda oskylldiga. Men det dåliga är att man kan inte vara grym om man vill spela sån och man kan inte råka på skjuta en oskylldig heller.

Vad tycker ni andra om det?

Det är väl inte tänkt att man ska spela Mafia 2 som ett RPG där man själv får bestämma om man är hederlig eller grym? I Mafia 2 är man Vito och han är hederlig, end of the story. Vill man skjuta oskyldiga så kan man köra GTA. Det är detta jag gillar med Mafia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl inte tänkt att man ska spela Mafia 2 som ett RPG där man själv får bestämma om man är hederlig eller grym? I Mafia 2 är man Vito och han är hederlig, end of the story. Vill man skjuta oskyldiga så kan man köra GTA. Det är detta jag gillar med Mafia.

Jo, det har du ju rätt i. Det är ju inte så att jag skulle springa runt och skjuta oskylldiga om det gick. Men det hade varit intresant om skylldiga kunde råka på bli dödade i stridens hetta utan att man menade det samt kanske en komentar över vad som hände.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå att man inte kan skjuta oskyldiga? Jag har, i och för sig, slagit dem först och sedan skjutit dem. Kanske räknas som fiender när man är har slagit på dem.

EDIT: Men vänta, jag gick ju bakom ett hus och sköt en snubbe i huvudet som satt under ett parasoll. Det gick. Vad menar ni?

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat demot lite nu.

Plus;

- Vito tål inte så mycket utan dör av bara några få skott

- En krock med bil i hög fart betyder oftast döden

- Bra bilfysik

- Enormt bra ljudeffekter

- Väldigt detaljerad spelvärld, trots att jag spelade på låga inställningar

- Det går att använda saker i spelvärlden; allt från att dricka öl, spola toaletten, till att ta pengar från ett ett kassaregister.

Minus;

- Det går inte att skjuta på döda människor vilket i sin tur betyder att om man pepprar en salva med sitt tommygun i någon träffas de bara av de första skotten och de andra skotten går obemärkt igenom fienden. Inget större fel, dock ser det väldigt skumt ut och känns även skumt.

- Bilarna sladdar om man bara nuddar lite på gasen. Detta gäller även en stor lastbil jag körde.

På det där man inte kan skjuta oskyldiga så kan man nästa förstå det då Vito är en gammal krigs soldat under andra världskriget så kan man nästan dra slutsatsen därifrån varför man inte kan döda oskyldiga

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå att man inte kan skjuta oskyldiga? Jag har, i och för sig, slagit dem först och sedan skjutit dem. Kanske räknas som fiender när man är har slagit på dem.

EDIT: Men vänta, jag gick ju bakom ett hus och sköt en snubbe i huvudet som satt under ett parasoll. Det gick. Vad menar ni?

Under uppdraget i demot, inne i lagerlokalen, så kan man inte skjuta oskyldiga. Siktet blir grönt och det går inte att skjuta. Men då är det alltså bara under uppdragen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som får trojaner när jag laddar hem patchen?

Kan nog vara så, förmodligen många som drar nytta av det här.

Säkraste sättet är att ladda ner Cheat Engine, starta spelet, ta emot telefonsamtalet och gå ut tills timern har gått ner till 9:58 (alltså hinner du i stort sett bara gå utanför dörren), starta Cheat Engine och välja mafia II i processlistan, sen skriva in 598 och ändra value type till från 4 bytes till float och sen trycka på new scan. Sen går du in i spelet och väntar tills timern är nere på 9:57, pausar och tabbar ur till cheat engine och skriver in 597 och trycker på next scan! Då får du ett värde kvar, flytta den till boxen (adresslistan) längst ner på programmet genom att använda den röda pilen som pekar snett nedåt mot det högra hörnet. Klicka in freeze och tiden i spelet kommer vara fryst :D

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...