Jump to content

Har du fått sommarjobb eller letar du?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Frågan är om det ens är tillåtet att ge så låg lön till en 18-åring.. Är det svartjobb?

Det är det som jag faktist undrar över.... Folk som jag känner som har jobbat där tidigare har jobbat svart där så mjae...

Edit: Det var nånting man skulle skriva in här nu va......?

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har ett ganska brett arbetsområde.

Jobbar på avdelningen för IT-drift.

Blir en del springande på verket för att felsöka datorer åt användare som har råkat ut för problem.

Tar emot leveranser av ny datorutrustning och sätter upp dessa hos användare runtom på stället.

Skrotar äldre utrustning, konfigurerar arbetsstationer, blir även lite montering och felsökning av nätverk.

Servar en del datorer, felsöker och installerar OS.

Väldigt mycket jobb på sommaren där faktiskt.

Kärnreaktorerna stängs av för revision några veckor varje sommar (bränslebyte, vanlig service, uppgraderingar för att öka effekten, förbättra säkerheten och liknande).

Då kommer det flera hundra arbetare från Sverige och övriga Europa för att arbeta. Har då delat ansvar med några andra att dessa personer får fungerande datorarbetsplatser när dom anländer. Blir då en del arbete när dessa datorer ska konfigureras upp, fraktas ut, nätverk ska dras, skrivare ska installeras m.m.

Lite av en allt-i-allo.

Har spenderat varje sommar där dom senaste åren.

Väldigt givande, man lär sig väldigt mycket. :D

Ååååhhh, Låter som mitt dröm jobb :whistling::doh:

Vad kräver det för utbldningar eller vad har det krävt av dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ååååhhh, Låter som mitt dröm jobb :whistling::doh:

Vad kräver det för utbldningar eller vad har det krävt av dig?

Fick praktikplats där under två veckor i nian.

Dom var väldigt nöjda med mig och erbjöd mig att få jobba där sommaren efter, sen har jag återkommit varje sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Har fått ett jobb av en tant att måla en stuga på 60 kvadrat.

Frågan är vad man kan ta för timlön. Vad tror ni?

Uppskatta hur lång tid som kommer gå åt och ta ett fast pris för jobbet istället, det tycker jag är mest rättvist mot både dig och henne. Du slipper känna stress för att göra rätt för pengarna och hon blir inte blåst om arbetet tar längre tid än hon trodde . Annars 100 kr/timmen + skatt, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackade nej till ett 10-veckors sommarjobb, 5 dagar i veckan, på en kyrkogård med riktigt bra lön. Lär inte söka något annat jobb heller, har bestämt mig för att den här sommaren ska bli den bästa ever.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackade nej till ett 10-veckors sommarjobb, 5 dagar i veckan, på en kyrkogård med riktigt bra lön. Lär inte söka något annat jobb heller, har bestämt mig för att den här sommaren ska bli den bästa ever.

Den lär inte bli den bästa ever utan pengar. Då kan du inte göra något.

-----------------

Ska jobba fem veckor i sommar och kommer få ungefär 16.000. Duger.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin?

För min del har det inte varit någon skillnad alls men det har troligtvis att göra med att jag har ett par olika sommarjobb som jag kan få av vänner till familjen men bland vännerna har det varit betydligt mycket svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin?

I tidningen stod det att flera hundra sommarjobb försvann i denna kommunen men man vet inte riktigt hur mycket de överdriver med tanke på att jag bor i en ganska liten kommun. Själv har jag i alla fall sommarjobb. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin?

Arbetar just nu på "extrem deltid" (det vill säga när chefen ber mig hoppa in), han kan inte lova fast jobb i sommar på grund av ovissheter med klimatet, ekonomin samt svininfluensan. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...