Jump to content

Har du fått sommarjobb eller letar du?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hej jag är nu ute efter sommarjobb så jag kan röra mig med lite pengar i sommar. Jag har sökt via Västerås kommun och får inte besked först slutet i april. Jag har vart och sökt på Elgiganten i vintras förra året och även idag nu på Onoff lämnade in mitt CV till dom och killen sa att deras chefen skulle ringa mig om en interjuv plats om jag nu får nån. Även vart på Siba men de sa bara att jag var tvungen att vara 18 år. Och frågan är nu att jag vill ha tips då jag har ett CV papper kvar där står det mina praktiker och sommarjobb jag har gjort.

Då bla står det att jag har haft praktik genom Försvarsmakten och lite annat. Meningen då med denna tråd tänkte ja om ni hade fått sommarjobb till sommaren eller om ni är osäkra på vad ni vill jobba med under sommaren så kan du be om tips här. Praktik genom försvarsmakten var dock en av de roligaste praktiker jag har haft på länge. Ändra tråd titeln om den blev dålig. Finns även en bild på mitt CV som jag kan visa er:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sökte till Liseberg, men de jäklarna låter mig inte jobba där. Ska kolla runt på några olika lager också. Jobbade på ett äldreboende förra sommaren, men eftersom att jag inte var 18 då så slapp jag göra grovjobbet (duscha Agda, 88, och byta blöja på Erik, 79). Nu är jag 18, så det innebär att jag skulle få göra allt det där, och jag vägrar. Skulle aldrig, aldrig, aldrig kunna tänka mig att göra det. Där sätter jag en gräns. Fy. Vore dockskönt att få ett jobb så jag kan bidra till utlandsresan i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte alls. Jobbade på flyttfirma 2007, slackade lite med ansökningarna 2008 och i år känns det verkligen som att det kvittar. Rycker in den 3 augusti, så det känns som att jag lika gärna kan ta lite sommarlov. Har blivit lovad lite ersättning av mina föräldrar för jag ska vara med och jobba på en minst sagt omfattande renovering av sommarstugan som vi ska dra igång i vår. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sökte till Liseberg, men de jäklarna låter mig inte jobba där. Ska kolla runt på några olika lager också. Jobbade på ett äldreboende förra sommaren, men eftersom att jag inte var 18 då så slapp jag göra grovjobbet (duscha Agda, 88, och byta blöja på Erik, 79). Nu är jag 18, så det innebär att jag skulle få göra allt det där, och jag vägrar. Skulle aldrig, aldrig, aldrig kunna tänka mig att göra det. Där sätter jag en gräns. Fy. Vore dockskönt att få ett jobb så jag kan bidra till utlandsresan i sommar.

Känner igen mig när ja jobbade på förskolan så hade ja tur iallafall att de sa att ja inte behövde byta blöjor på dom. Nån som har tips på sommarjobb åt mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Wie, fick minst en månad på sjukhuset igen. Kan nog bli lite jobbigare i år men lönen är ganska fet. Skönt att återigen slippa engagera med att söka jobb, ett samtal/mejl.

Vad får du?

Jag har samma jobb som senaste tre åren, klädaffär/outlet. Sjukt bra jobb, bor på Öland i en månad med min bästa vän och hans familj + sköna säsongsarbetare från hela Sverige. Prismärker, galgar, hjälper kunder, står i kassan och så vidare. Frukost, fika, lunch från restaurang och middagar ingår i jobbet. Tror det blir 100 kr i timmen i år vilket blir en del med tio timmars arbetsdag. Börjar jobba direkt efter skolavslutningen och slutar runt 13 juli, ledigt någon dag i veckan + Hultsfred.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad får du?

Jag har samma jobb som senaste tre åren, klädaffär/outlet. Sjukt bra jobb, bor på Öland i en månad med min bästa vän och hans familj + sköna säsongsarbetare från hela Sverige. Prismärker, galgar, hjälper kunder, står i kassan och så vidare. Frukost, fika, lunch från restaurang och middagar ingår i jobbet. Tror det blir 100 kr i timmen i år vilket blir en del med tio timmars arbetsdag. Börjar jobba direkt efter skolavslutningen och slutar runt 13 juli, ledigt någon dag i veckan + Hultsfred.

Uh, vilket skönt jobb du verkar ha.

Eller fet kanske den inte är, och jag är osäker på hur det är med semestertillägg osv. men jag hörde en siffra runt 120:-/h förra året tror jag. 8 timmars arbetsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad får du?

Jag har samma jobb som senaste tre åren, klädaffär/outlet. Sjukt bra jobb, bor på Öland i en månad med min bästa vän och hans familj + sköna säsongsarbetare från hela Sverige. Prismärker, galgar, hjälper kunder, står i kassan och så vidare. Frukost, fika, lunch från restaurang och middagar ingår i jobbet. Tror det blir 100 kr i timmen i år vilket blir en del med tio timmars arbetsdag. Börjar jobba direkt efter skolavslutningen och slutar runt 13 juli, ledigt någon dag i veckan + Hultsfred.

lager 157?^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...