Jump to content

Har du fått sommarjobb eller letar du?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin?

Japp, helt klart. Jobbade åt LKAB förra året och är nästan säker på att jag hade fått där i år om de inte hade stängt ner gruvan i 8 veckor! Timlönen hade varit ca 78kr/h och nu får jag av kommunen i runda slängar 50(?) kr/h. Det konstiga är att alla jag vet har sökt sommarjobb hos kommunen har fått det!

Fyfan för dom som får ett sommarjobb med 100 kr/h osv mendans man själv slavar för 50 kr/h

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin?

Japp. Företaget jag skulle sätta plant åt gick i konkurs och tar därmed inte in sommarjobbare alls (de ska starta upp igen men på mindre skala).

Iofs klarar jag mig ändå, då jag får jobba åt min fars arbetsgivare som målare. De har som vanligt väldigt mycket jobb om somrarna och även om det är dödsjobb att måla en husvägg i solen under en het sommardag så behöver jag pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag ringde ett samtal ganska sent till min förra chef varnade hon om att sjukhuset drog ned på personal etc., men jag fick till slut 6 veckor nu vilket jag är mycket tacksam över. Min broders lite mindre företag han arbetar på har tuffare tider just nu, det hade varit svårt för mig att hoppa in där på något sätt.

Andra kompisar har nog allmänt haft det lite svårare, speciellt inom landstinget osv. där de har haft arbete någon sommar innan eller liknande.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...