Jump to content

Har du fått sommarjobb eller letar du?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

lager 157?^^

Hah, nej, mycket mindre än så. Och på Öland, i Köpingsvik och Byxelkrok. Säljer mest Adidas, Nike, Billabong, Puma och liknande, finns dock en del schysst man kan sno åt sig riktigt billigt vid uppackningen.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, nej, mycket mindre än så. Och på Öland, i Köpingsvik och Byxelkrok. Säljer mest Adidas, Nike, Billabong, Puma och liknande, finns dock en del schysst man kan sno åt sig riktigt billigt vid uppackningen.

När jobbar du? :P

Edit: Oh, såg att du skrivit det på förra sidan.

Tror vi ska ner till Öland i sommar som vanligt, vet dock inte när. Är det under perioden du jobbar så kan jag svänga förbi och säga hej. :D

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått ett skitbra sommarjobb! Om ni har läst i Vardagssnack så vet ni att jag precis har satt igång som diskare på Texas Longhorn. Har varit där i två kvällar nu, och personalen är helt underbar. Kockarna är hur snälla och roliga som helst, och de dras inte för att jäklas med varandra. Idag hade ena kocken med sig sin iPod och körde igång en låt på repeat som är på två minuter med den där finska tjejen som trallar. Den gick från två på eftermiddagen till tolv på kvällen. Helt otroligt att vi stod ut med det, men det var roligt! En annan fördel med jobbet är väl att man får gratis revbensspjäll och öl medan man jobbar. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget sommarjobb ännu, har sökt till komunen men de har inte svarat än, vet inte ens om jag ska ta det om jag får det, lönen är ju i botten!

Har egentligen inte gort något stort besvär med att söka sommarjobb och har inte direkt pengaproblem men man kan aldrig få för mycket :blink:

Hur gick det till när ni fick erat sommarjobb för första gången? (alltså inte andra, tredje eller fjärde gången på samma ställe)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gick det till när ni fick erat sommarjobb för första gången? (alltså inte andra, tredje eller fjärde gången på samma ställe)

Pappa hade kommit i kontakt med chefen på en flyttfirma via jobbet, och frågade våren 2007 om han behövde extra arbetare. Han sade att det kanske han hade, sedan gav han min far sitt nummer. Sedan fick jag ringa och fråga ett antal gånger innan det var klart att jag skulle få jobba där. :blink:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sökte som brandvakt på SCA här i närheten men har inte fått något svar om jag fått jobbet ännu.

Hur som haver blir jag inte överbesviken ifall att jag inte får det. Är grymt sugen på att träna hela sommaren.

Brandvakt måste ju vara bland det tråkigaste som finns... Har jobbat med det under april så jag har pengar nu till sommaren.. Man får dock hyffsat bra betalt för att stå och sega och dricka kaffe. Men man träffar dock mycket trevligt folk och är ju bättre än att sitta hemma och sega. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Surt att ja inte fick nå svar på sommarjobb :( Varken mail eller hört av sig onoff hörde aldrig av sig om intervju plats samt Elgiganten med. Vette fan vad ja ska gö i sommar då dom flesta åker bort blir kanske att dra till donkan och lämna in papper för helg jobb istället då. Eller leta nån annanstans där man kan leta helg jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör du där?

Alltså vad är ditt jobb?

Jag har ett ganska brett arbetsområde.

Jobbar på avdelningen för IT-drift.

Blir en del springande på verket för att felsöka datorer åt användare som har råkat ut för problem.

Tar emot leveranser av ny datorutrustning och sätter upp dessa hos användare runtom på stället.

Skrotar äldre utrustning, konfigurerar arbetsstationer, blir även lite montering och felsökning av nätverk.

Servar en del datorer, felsöker och installerar OS.

Väldigt mycket jobb på sommaren där faktiskt.

Kärnreaktorerna stängs av för revision några veckor varje sommar (bränslebyte, vanlig service, uppgraderingar för att öka effekten, förbättra säkerheten och liknande).

Då kommer det flera hundra arbetare från Sverige och övriga Europa för att arbeta. Har då delat ansvar med några andra att dessa personer får fungerande datorarbetsplatser när dom anländer. Blir då en del arbete när dessa datorer ska konfigureras upp, fraktas ut, nätverk ska dras, skrivare ska installeras m.m.

Lite av en allt-i-allo.

Har spenderat varje sommar där dom senaste åren.

Väldigt givande, man lär sig väldigt mycket. :(

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja just det. Kanske ska rapportera.

I söndags så åkte jag ner på Hedesunda Camping ang. Sommarjobb.

Jag har nu sommarjobb under sommaren, enda problemet är att jag inte har några riktigt fasta tider (kanske är en fördel, vad vet jag?)

Där kommer jag få syssla med servering av mat och även alkoholhaltiga drycker. Timlönen ligger på 65kr (vilket kanske är lite lite, men hellre det än ingenting alls eller hur?)

Roligt roligt! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja just det. Kanske ska rapportera.

I söndags så åkte jag ner på Hedesunda Camping ang. Sommarjobb.

Jag har nu sommarjobb under sommaren, enda problemet är att jag inte har några riktigt fasta tider (kanske är en fördel, vad vet jag?)

Där kommer jag få syssla med servering av mat och även alkoholhaltiga drycker. Timlönen ligger på 65kr (vilket kanske är lite lite, men hellre det än ingenting alls eller hur?)

Roligt roligt! :(

Frågan är om det ens är tillåtet att ge så låg lön till en 18-åring.. Är det svartjobb?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade troligtvis fått ett jobb vid ett närbeläget hotell men eftersom det visade sig vara fråga om tidigt morgonskift i kombination med dålig lön (11€/h) tackade jag nej. Jag ska ha minst 20€/h för att det ska vara värt besväret och förnedringen.

Det blir väl till att gå några sommarkurser i år igen. Spelar egentligen ingen större roll för min del, välbeställd gentleman som man är.

edit: fuck, jag har blivit ordblind. D:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...