Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Doften av nytt, exempelvis när man packar upp någon nyinköpt elektronisk pryl så luktar kartongen och plaståsarna fruktansvärt gott.
Många spel som köps inplastade doftar otroligt gott tihi.

Aaaand how! :(

Det och vakna upp till en riktigt varm och fin vårdag, med fågelkvitter och solsken, åhh :)

Koltrastar på försommaren! :lol:icon12_714337_0.gif

Jag kommer nog alltid att minnas hur underbart det var att komma hem cyklandes från studentens sena timmar med ett underbart vackert välkomnande av min koltrast utanför fönstret, när solen gryr och alla i hela stan sover, och i den småkyligt friska morgonluften smyga sig in utan att väcka familjen, ta av sig studentmössan, kavajen, snyggbyxorna, slipsen, skjortan, manschettknapparna och slipsnålen, för att sedan gå och lägga sig efter en myyyyycket lång och fantastisk dag, till ljudet av min koltrast. Jag kommer nog aldrig hitta en fågel jag gillar mer än koltrasten. Turdus merula! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyklippt gräs!

Speciellt när man är på en fotbollsplan och gräset har just blivit klippt, den doften är så härlig!! Hände en speciellt härlig sak i sommar! Vi var ute och spelade och bara njöt, solen var uppe och klockan var väl 1300 eller nåt sånt och vi spelade kanske en kvart och plötsligt startar alla vattenspridarna och vi blir dyngsur, solen värmde dock så pass mycket så vi fortsatte spela och man känner hur det korta nyklippta gräset är alldeles medgörligt! Köpte en läsk och bänkade mig ett tag och det var så förbannat underbart, arrrrfff! Sommar sommar sommar sommar! :)

Eller lukten efter ett sommarregn på kvällen, man känner liksom den våta luften som känns så extremt ren! Helst ska man vara påväg hem efter att ha varit ute med vännerna och haft roligt, typ grillat eller nåt sånt :(

Eller (fan vad han babblar) då det börjar bli vår, det är en speciellt doft just då, helst ska ju solen vara uppe och fåglarna kvittrar! Ojoj! :)

Apropå sommar, asfalt är också en sån där extremt trevlig lukt :lol:

Nu blev man ju riktigt sugen på sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sommarsnack

Åh, vad jag längtar efter sommaren nu! Att vara nere i Varberg med polarna (speciellt under Wheels and Wings-helgen), samla ihop en gäng och träffas nere vid fästningen sent på eftermiddagen/kvällen och sen bara festa järnet på stan. :lol:

Eller att grilla på kvällen bland sanddynorna i Apelviken! Åh, sommar, åh, sommar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smaken utav iskall trokadero :w000t:

:D Long time ago.

Annars, "iskall" Coca Cola efter en träning eller när man varit ute i värmen och sprungit.

Varm choklad när man varit ute o gott i snön och kylan.

Som många andra nämnt, doften av ett sommarregn! men även ljudet från detsamma på ett verandatak när man ligger och ska sova.

Känslan man får när man sitter i en liten mysig stuga mitt under ett snöfall.

Jag kan hålla på hur länge som helst med alla dessa känslor men den absolut bästa känslan är nog ändå den där känslan som helst kommer i början av sommaren.

När det är varmt ute, man går från en förfest till en större fest med sina kompisar och man har precis fått sig en flickvän. Ni vet den där perfekta känslan av att man inte vill att livet ska vara annorlunda, att allt bara ska fortsätta vara såhär tills man dör och när man dör så ska man återuppleva hela stunden om och om igen.

En allmän känsla av välbefinnande som bara kan infinna sig när man går från fest till fest, alla lyssnar på en och man är "on top of the world"!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sommarnätter. :w000t:

Sedan är det också någonting jag finner väldigt underbart med kuddar som luktar instängt. Det är konstigt, jag kan inte riktigt beskriva det. Dem brukar ofta lukta så efter att ha legat i solen några timmar. Vet inte vad det är, men det är underbart.

Iofs borde man hylla kuddar över hudud taget. :D

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att vakna upp en sommar morgon med solen rätt in i ögonen, jag vet inte varför men det är en mysig känsla på nått sätt och så ser man att klockan är typ 8 på morgonen. :w000t::D

Ja, sen måste man gå upp dra ner rullgardinen och täcka den där lilla springan. lägga sig igen, 30 sek senare så snurrar rullgardinen upp sig själv och för att jävla liv man går upp för att dra ner den igen. Och kan sedan inte somna om igen för alla jävla fåglar och katter som slåss, idiotgrannar som klipper gräset, snorungar som springer runt å leker polis och tjuv, ungar som gråter för att de fått spö av en polis eller kanske trillat på sin cykel, som egentligen är motorcross tack vara dessa härliga flärpar man stoppar i ekrarna..

ååh sommar!

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...