Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag sitter och febrilt spottar ut två-tre kärnor för varje mandarinklyfta jag tar, och vill då passa på att hylla mandariner utan kärnor! Detta gäller förresten också oliver, apelsiner, och alla andra kärnlösa frukter och grönsaker. Jag håller tummarna och skickar ut goda tankar till forskare som jobbar för att den kärnfria (kärnfri - låter det inte bra?) avokadon snart ska odlas fram!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter och febrilt spottar ut två-tre kärnor för varje mandarinklyfta jag tar, och vill då passa på att hylla mandariner utan kärnor! Detta gäller förresten också oliver, apelsiner, och alla andra kärnlösa frukter och grönsaker. Jag håller tummarna och skickar ut goda tankar till forskare som jobbar för att den kärnfria (kärnfri - låter det inte bra?) avokadon snart ska odlas fram!

Ja, enkelt ska det vara! Små, röda vindruvor utan kärnor är bra grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P-Cs hall of pesoner han ser upp till och tycker bör hyllas i evigheten (i alla fall de han kommer på nu):

James Randi, magiker och proffsionell skeptiker

amazingrandi1_f_1093722_0.jpg

George Carlin, ståuppkomiker

george_carlin_1093722_1.jpg

Stig Dagerman, journalist och författare

kul-stig-dagerman_1093722_2.jpg

Bill Hicks, ståuppkomiker

BillHicks_1093722_3.jpg

Cornelis Vreeswijk, trubadur

cornelis_1093722_4.jpg

George Orwell, författare

Ingmar Bergman, regissör och manusförfattare

200711bergman_1093722_6.jpg

Stanley Kubrick, regissör

600full-stanley-kubrick_1093722_7.jpg

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P-Cs hall of pesoner han ser upp till och tycker bör hyllas i evigheten (i alla fall de han kommer på nu)

George Carlin, ståuppkomiker

http://philosopherpoet.files.wordpress.com...orge_carlin.jpg

Han är faktiskt någon att lyssna ordentligt på! Det är inte bara roligt utan även jävligt lärorikt :mf_doof:

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du sett hans tidiga filmer från 50talet? Funderar seriöst på att se dem bara för att det är Kubrick.

Paths of Glory är riktigt jäkla bra. Andra filmer från den eran kan jag inte uttala mig om.

Väldigt heterogen samling må ja jag säga, har du något emot kvinnor?

En väninna poängterade det också och tja..visa mig några kvinnor värda min respekt så får vi se om de kommer på listan.

Sen glömde jag Carl Sagan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror väl på vad man menar? :D

Om en blandning av någonting är heterogen betyder det att man lätt kan urskilja beståndsdelarna, och om den är homogen så kan man inte urskilja dem med blotta ögat. Tror jag.

Homo = samma/lika

Hetero = olika

Så ja, homogen ska det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...