Jump to content

Den finaste komplimangen ni fått?


Saleen
 Share

Recommended Posts

Har ganska svårt för komplimanger, så folk ger mig inga.

Vet faktiskt inte vad det beror på men jag hatar att få komplimanger och beröm.

Men den senaste jag fick var nog omatt jag var så romantisk.

Hade satt en massa värmeljus från porten och alla trappor upp till vår lägenhet och sedan dukat upp med vin och ostar och sådant, för ett tag sedan. Och det togs upp på julafton.

Du är duktig Vice.!

...när min flickvän säger "Du gör mig till en bättre person". Jag har tyvärr lite svårt att ta åt mig när en komplimang är riktad rakt emot mig, därför känns en sådan mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag qoutar.

Ja. Jag har en bästa vän. Problemet är att jag var tvungen att lämna honom kvar i Karlskoga när vi flyttade hit. Jag åker dit ibland (oftast på lov) och träffar och bor hos honom. Vi har minnen tillsammans som jag aldrig kommer glömma och trots att känslan inte är den samma som den var då vi hängde ihop varje dag så är han fortfarande min bästa vän.

Det känsligaste sms:et jag någonsin fått var också utav honom. Direkt när jag läste det föll jag bara ihop på golvet och började gråta som en sjuåring. Det stod hur mycket han ville ha mig tillbaka och att jag var som en bror för honom. Det var hjärtskärande minst sagt.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj vilket rörande tråd! :w000t:

Jag vet inte riktigt vilken komplimang som jag har tagit åt mig mest av. Jag har alltid varit den snälla killen i klassen, som man kan prata ut med, eller bara få en lång, varm kram av. Så jag har fått väldigt mycket positiv kritik för min pålitlighet och vänskaplighet. Men på våran klassfest i fredags satt jag och en av mina äldsta tjejkompisar ute och rökte när hon plötsligt säger att hon kan lita på mig vad som än händer och att hon älskar mig som vän. Kändes väldigt roligt att höra ^_^

En annan av mina tjejkompisar laddade upp en bild på bilddagboken med texten: "Andreas. Otroligt fin kille. kan prata med dig om allt, finns alltid till för en, du är som en bror för mig. Du är grymmt bra vännen <33"

Älskar verkligen mina vänner :)

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En flicka laddade upp en bild på mig med en sångtext under bilden som var ganska rörande, sen med mitt namn längst ner. Och som om det inte räckte för att göra mig glad så var det andra flickor (och pojkar för den delen. som svarade med "Massa kärlek till den pojken." och liknande.

Underbart. :w000t:

Kommer du ihåg vilken låt texten var ifrån? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som RavenE sa, att höra att man behövd är något som verkligen värmer.

Dock så värmde det rätt mycket när farmor kom fram till mig en gång och sa någonting liknande som

"Vi måtte inte vara världens bästa släkt, men du är den som sprider mest glädje och värme i den."

Och såklart "Jag älskar dig" är något som alltid får mig lika varm av att få höra från min flickvän. Det är nog den bästa komplimang jag fått och fortfarande får.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underbart. :w000t:

Kommer du ihåg vilken låt texten var ifrån? ^_^

Nej, men texten gick såhär.

The seas part when they hit the floor,

the voices carry on and out the door,

Everything you touch turns into gold.

Med ordet gold i gul text, som en äkta fjortis gör.

Sen har jag väl fått andra kommentarer också, idag fick jag ett sms från en flicka:

Varje vän är värd guld, men du är fan värd alla de saker som jag inte ens kan beskriva Markku (mitt namn). Jag minns så väl den kvällen då jag skrev med dig på msn och berättade om all skit som var under våren, och du bara lyssnade på ett sätt som en äkta vän gör. Men det som jag blev mest berörd av var att du som är så bra vän med Johan, ändå förstod till 100%. Efter den kvällen så kom jag fram till en sak, att jag ska vara otroligt jävla glad över att ha dig som vän och det är jag. Helt klart!! <3

Sen har jag fått allmäna bilder på bdb upplagda med texten, "Inte bara en Markku, utan världens bästa Markku." och liknande. Jag känner för många fjortisar kom jag på nu. Men det är trevligt att känna sig uppskattad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte när jag såg den här tråden att jag snarare är den som ger riktigt fina komplimanger än får. Som jag minns spontant har jag aldrig fått nån sån där riktigt, riktigt hjärtgripande komplimang av nån utom min syrra. Hon har haft det riktigt jobbigt och nån gång när hon berättade många saker om sitt liv som vi inte visste, satt och grät och hade det riktigt uselt så satt jag och andra och försökte förstå oss på hennes situation. Hon går därifrån efter ett tag och jag går upp en våning så snart det var lämpligt. Jag tröstar henne och säger att om hon nånsin har det sådär extra svårt så har jag alltid en bäddsoffa hos mig, hon kan komma när hon vill så tar jag hand om henne och hittar på nåt roligt tillsammans. Hon har gjort samma sak för mig nämligen, och då kramar hon om mig och säger "Jag vet inte vad jag skulle göra utan er. Faktiskt. Ni är det bästa jag har", om jag inte minns alldeles fel. Vi är inte mycket för att visa känslor, men är det illa är det klart man ställer upp och visar vad man egentligen känner. Det kändes bra och jag vet att vi alltid skulle ställa upp för varandra om det skulle behövas.

Men apropå att ge komplimanger...

Min kompis och jag var på fest en gång, många av snubbarna var folk vi inte kände och inte orkade lära känna heller, så istället blev det ett desto djupare samtal mellan mig, min kompis och några klasskompisar i värdens säng. Vi snackade vänskap och vilka man lärde känna först och sådär, och jag minns fortfarande första gången jag såg min (bästa?) kompis. Vi hade samling i ett klassrum efter ett 300-pers upprop, ingen kände ingen och alla verkade livrädda. Inte jag dock, jag tyckte det var kul att få se vilka nya kompisar man kunde få, och givetvis passade man ju på och spana lite också. I vilket fall, min kompis sattes på fel lista så han kom några minuter sent. Han fick sätta sig ensam vid ett bord på sidan och se sådär jätteensam ut trots att han verkade munter.

Jag berättade för min kompis under ståhejet på festen att...

"Men du, E, jag minns första gången jag såg dig, och..."

"Aha, ska vi prata om miiiig nu alltså! Schysst! Kunde du inte ta--"

"Jamen alltså---"

"---git nån annan istället eller va?"

"Jomen lyssna nu! Första gången jag såg dig kopplade jag direkt och tyckte att 'den där killen kommer jag bli grymt bra kompis med'. Jag tyckte faktiskt så mycket om dig redan från första början att jag nästan kände för att gå över mittgången för att sätta mig bredvid dig, trots att jag aldrig träffat dig."

Då blev det tyst på alla i flera sekunder (vilket är mycket i en sån situation) och hans (blivande) tjej sa...

"Men det där var väl inte så farligt att höra?" med ett jättemjukt leende, för hon förstod vilken otrolig komplimang det faktiskt var.

"Oj... men... vad roligt att du sa så Henrik, för.... det var faktiskt exakt det jag kände för dig också. Dig och P och A var dem jag kände direkt för."

:w000t:

Det var så fint på nåt sätt, en verklig bekräftelse på hur bra kompis man faktiskt är med varandra trots att vardagen inte kanske direkt är överfylld av känslor för sina killkompisar.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här tråden är faktiskt sjukt bra, nu vet man vad man ska säga! :) Kul att höra att så många har fått höra något som verkligen biter sig fast. Jag önskar att mina vänner och så uppskattar det jag säger med. Menar man det verkligen och är seriös när man säger det kan bara några enkla ord betyda så mycket för någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gtasajten, fan vad ni är underbara :)

Har börjat skrivit lite om medlemmarna, men det känns rätt taskigt att lämna ute någon så jag dissar den. Ni gör verkligen gtasajten till en upplevelse.. Det finns inget som går upp emot att komma hem efter en dags slit o sätta sig o slösurfa på gtasajten!

Okej, ingen komplimang som jag har fått, men jag ger er!

Over n out

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick precis en kommentar som gjorde mig alldeles varm i kroppen. En anonym person lämnade en kommentar på våran profil på Musik direkts hemsida:

"Det var verkligen en oförglömlig musikalisk resa.

Alltså jag vet inte om ni själva vet hur bra ni är. "

Jag blir så jääkla glad av att höra sånt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Fick precis en kommentar som gjorde mig alldeles varm i kroppen. En anonym person lämnade en kommentar på våran profil på Musik direkts hemsida:

"Det var verkligen en oförglömlig musikalisk resa.

Alltså jag vet inte om ni själva vet hur bra ni är. "

Jag blir så jääkla glad av att höra sånt. :D

har fått några såna komplimanger som har varit på våra spelningar också.

Det är sånt som gör en glad! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...