Jump to content

Den finaste komplimangen ni fått?


Saleen
 Share

Recommended Posts

"Alltså, det känns lite patetiskt att sitta och säga såhär men.. Du har varit mer än en elev för mig de här tre åren, du har varit lika mycket vän. Jag har haft tusentals elever, och du är inte den med bäst betyg, men undra fan om du inte är den bästa sidekicken jag har haft!"

Min rektor igår kväll! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Alltså, det känns lite patetiskt att sitta och säga såhär men.. Du har varit mer än en elev för mig de här tre åren, du har varit lika mycket vän. Jag har haft tusentals elever, och du är inte den med bäst betyg, men undra fan om du inte är den bästa sidekicken jag har haft!"

Min rektor igår kväll! :)

Wow häftigt! :) Vad är det ni har gjort egentligen? Det känns inte som att rektorer brukar ta sig tid att hänga med elever?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow häftigt! :) Vad är det ni har gjort egentligen? Det känns inte som att rektorer brukar ta sig tid att hänga med elever?

Alltså, jag tycker inte att jag och han har hängt så mycket med varandra egentligen, men jag har alltid känt att jag har legat högt upp på hans lista.

Det är lite grundtanken med skolan jag gick ( :) ) på; att få en samhörighet mellan lärare och elever och ett exempel på saker som underlättar det är att lärarrummen är i anslutning till cafeterian och att deras dörrar alltid står öppna (både bokstavligt och bildligt talat). Vi är ganska få elever på skolan och jag har haft privilegiet att ha min rektor som lärare i massor av kurser, och även om han har tillräckligt med arbete för att vara enbart rektor så kommer han nog alltid att fortsätta undervisa. På raster och så har både han och resten av lärarkåren tagit sig tid att umgås med oss, även om de inte nödvändigtvis har behövt det.

Det här hör väl egentligen till skoltråden, men jag kan tillägga att om ni har chansen att gå på ett InfoKomp-gymnasium så ska ni ta den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag tycker inte att jag och han har hängt så mycket med varandra egentligen, men jag har alltid känt att jag har legat högt upp på hans lista.

Det är lite grundtanken med skolan jag gick ( :) ) på; att få en samhörighet mellan lärare och elever och ett exempel på saker som underlättar det är att lärarrummen är i anslutning till cafeterian och att deras dörrar alltid står öppna (både bokstavligt och bildligt talat). Vi är ganska få elever på skolan och jag har haft privilegiet att ha min rektor som lärare i massor av kurser, och även om han har tillräckligt med arbete för att vara enbart rektor så kommer han nog alltid att fortsätta undervisa. På raster och så har både han och resten av lärarkåren tagit sig tid att umgås med oss, även om de inte nödvändigtvis har behövt det.

Det här hör väl egentligen till skoltråden, men jag kan tillägga att om ni har chansen att gå på ett InfoKomp-gymnasium så ska ni ta den!

Får han låna ditt gtasajten konto med? :)

--

Att personer som man egentligen inte haft jättebra kontakt med under skolåren kom fram och bad mig lova att vi skulle hålla kontakten efter skolan var ganska rörande. Att man säger det till alla på ett öppet sätt känns naturligt och fint på sitt sätt, men när någon kommer fram och vill dubbelkolla mobilnummer osv. bara för att kunna hålla kontakten kändes fint.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag läste Kebabs inlägg kom jag på att jag fick ett mail av en lärare:

Tack själv, det har varit himla kul att få lära känna dig, kommer sakna dig!

Eftersom jag slutar på skolan nu så vore det kul med ett mail nån gång

så man vet hur det går för dig.

Lycka till med vad du än gör, du har varit en underbar elev som gjort

mina arbetsdagar trevliga.

Jag blev glad av mailet, var verkligen en skön lärare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag läste Kebabs inlägg kom jag på att jag fick ett mail av en lärare:

Tack själv, det har varit himla kul att få lära känna dig, kommer sakna dig!

Eftersom jag slutar på skolan nu så vore det kul med ett mail nån gång

så man vet hur det går för dig.

Lycka till med vad du än gör, du har varit en underbar elev som gjort

mina arbetsdagar trevliga.

Jag blev glad av mailet, var verkligen en skön lärare. :)

Vem? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...