Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Klarade teoriprovet! Helt sjukt hur hjärtat bultade när jag skulle klicka på "Rätta", och ännu värre blev det när "Är du verkligen säker blahblah" rutan dök upp. Men jag litade på mig själv och klickade "Ja". En tung klump släppte från mitt bröst när jag såg den gröna texten och såg att jag hade fått 56 rätt av 70 :D

Nu har jag uppkörningen om fyra timmar. Nervositeten börjar smyga sig på igen, men jag ska försöka starta en konversation med uppkörningsläraren. Känns som att det lättar upp den spända stämningen ganska ordentligt :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade teoriprovet! Helt sjukt hur hjärtat bultade när jag skulle klicka på "Rätta", och ännu värre blev det när "Är du verkligen säker blahblah" rutan dök upp. Men jag litade på mig själv och klickade "Ja". En tung klump släppte från mitt bröst när jag såg den gröna texten och såg att jag hade fått 56 rätt av 70 :D

Nu har jag uppkörningen om fyra timmar. Nervositeten börjar smyga sig på igen, men jag ska försöka starta en konversation med uppkörningsläraren. Känns som att det lättar upp den spända stämningen ganska ordentligt :)

Grattis som fan, och lycka till! :D Ta en kopp kaffe och ta det lugnt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade teoriprovet! Helt sjukt hur hjärtat bultade när jag skulle klicka på "Rätta", och ännu värre blev det när "Är du verkligen säker blahblah" rutan dök upp. Men jag litade på mig själv och klickade "Ja". En tung klump släppte från mitt bröst när jag såg den gröna texten och såg att jag hade fått 56 rätt av 70 :D

Nu har jag uppkörningen om fyra timmar. Nervositeten börjar smyga sig på igen, men jag ska försöka starta en konversation med uppkörningsläraren. Känns som att det lättar upp den spända stämningen ganska ordentligt :)

Min lärare småpratade med mig lite, när jag råkade lägga i fel blinkers (fixade det ändå 100m framför) så slutade han :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade teoriprovet! Helt sjukt hur hjärtat bultade när jag skulle klicka på "Rätta", och ännu värre blev det när "Är du verkligen säker blahblah" rutan dök upp. Men jag litade på mig själv och klickade "Ja". En tung klump släppte från mitt bröst när jag såg den gröna texten och såg att jag hade fått 56 rätt av 70 :D

Nu har jag uppkörningen om fyra timmar. Nervositeten börjar smyga sig på igen, men jag ska försöka starta en konversation med uppkörningsläraren. Känns som att det lättar upp den spända stämningen ganska ordentligt :)

Grattis och lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade teoriprovet! Helt sjukt hur hjärtat bultade när jag skulle klicka på "Rätta", och ännu värre blev det när "Är du verkligen säker blahblah" rutan dök upp. Men jag litade på mig själv och klickade "Ja". En tung klump släppte från mitt bröst när jag såg den gröna texten och såg att jag hade fått 56 rätt av 70 :D

Nu har jag uppkörningen om fyra timmar. Nervositeten börjar smyga sig på igen, men jag ska försöka starta en konversation med uppkörningsläraren. Känns som att det lättar upp den spända stämningen ganska ordentligt :)

Grattis och lycka till!! Erfarenhet visar att folk från Norrland alltid nailar det på första försöket, så du behöver inte oroa dig. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag är egentligen inte personen som skryter. Verkligen inte. Men ibland finns det tillfällen då jag har kämpat mig igenom blod, svett och tårar. Och idag är en sådan dag. Kirrade äntligen körkortet efter tio månaders kämpande....

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW YYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag är egentligen inte personen som skryter. Verkligen inte. Men ibland finns det tillfällen då jag har kämpat mig igenom blod, svett och tårar. Och idag är en sådan dag. Kirrade äntligen körkortet efter tio månaders kämpande....

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW YYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

STORT FUCKIN' GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag är egentligen inte personen som skryter. Verkligen inte. Men ibland finns det tillfällen då jag har kämpat mig igenom blod, svett och tårar. Och idag är en sådan dag. Kirrade äntligen körkortet efter tio månaders kämpande....

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW YYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Härligt, grattis! :D

Fick du göra något svårt under körningen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte faktiskt att jag fick en oerhört enkel slinga att köra! Fick parkera på en tom parkeringsplats och köra i en rondell (vilket jag har haft svårt med, angående placeringen). Det som egentligen var svårast var att backa runt ett hörn :)

Körde nyss runt med några vänner, underbar känsla! När jag hade lämnat av den sista (Ma__Cipriani för övrigt) körde jag omkring ensam en stund. Ännu bättre känla! Körkort is le god :mf_doof:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte faktiskt att jag fick en oerhört enkel slinga att köra! Fick parkera på en tom parkeringsplats och köra i en rondell (vilket jag har haft svårt med, angående placeringen). Det som egentligen var svårast var att backa runt ett hörn :)

Körde nyss runt med några vänner, underbar känsla! När jag hade lämnat av den sista (Ma__Cipriani för övrigt) körde jag omkring ensam en stund. Ännu bättre känla! Körkort is le god :mf_doof:

Var det något som gick lite sämre? (tänkte du någonsin "oh no!") eller gick allt som på räls?

Förresten.. hade du samma känsla som jag? Att du gjorde något du inte fick när du rattade ensam första gången?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte faktiskt att jag fick en oerhört enkel slinga att köra! Fick parkera på en tom parkeringsplats och köra i en rondell (vilket jag har haft svårt med, angående placeringen). Det som egentligen var svårast var att backa runt ett hörn :)

Körde nyss runt med några vänner, underbar känsla! När jag hade lämnat av den sista (Ma__Cipriani för övrigt) körde jag omkring ensam en stund. Ännu bättre känla! Körkort is le god :mf_doof:

Återigen, stort grattis! Jag vet hur jävluskt mycket tid du lagt ned på det och är riktigt, riktigt glad för din skull :)

Körkort is le god

Ja, och så även kaffet, tekakorna och bullarna morfar Hans bjöd på :wub:

Förresten, idag den 29onde har jag haft körkort i ett år :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det något som gick lite sämre? (tänkte du någonsin "oh no!") eller gick allt som på räls?

Förresten.. hade du samma känsla som jag? Att du gjorde något du inte fick när du rattade ensam första gången?

Ja, säkerhetskontrollen gick väl sådär. Skulle göra den inre kontrollen och kom bara ihåg ett fåtal saker. Sen när jag skulle backa ut ifrån parkeringsplatsen i början av testet så råkade jag lägga i ettan istället för backen. Att den bilen var parkerad framför ett staket gjorde inte saken bättre. Men jag försökte svälja nervositeten och kunde snabbt backa ut på ett korrekt sätt. Lite senare fastnade jag i en bilkö i nedförsbacke, där blev det lite ryckig körning, no biggie, men ändå.

Ännu lite senare blåste jag på i hela 60 knyck på en 70 väg(!) Började luta lite uppåt, och vad gör jag? Växlar upp till femman! Motorn började hacka lite väl mycket (konstigt nog) så jag skyndade mig att växla ner igen.

Annars hade jag faktiskt inga *Oh, fuck! Nu kuggar hon mig* moments! :) Måste passa på att tacka Tweak (tror jag) som för några sidor sedan skrev att han glömde stänga av motorn när han väntade på att ett tåg skulle passera. Hade faktiskt inte ens tänkt på att göra det förens jag läste din post för några dagar sedan :)

Och ja, kändes helt sjukt att glida fram helt ensam. Men efter ett tag släppte det. Stereon åkte på och alla som gick förbi fick ta del av mitt Trollface smile som jag hade under hela gårdagen ifrån 17.45 :D

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då tråden är ganska livlös just nu tänkte jag liva upp med lite bilder. :)

Lite övningskörning en dag som denna. Körde till ett lokalt industriområde där pappsen blev sugen på att sladda.

--

Tar vanligen bra hand om Amazonen, men ibland måste man leka av sig lite. :P

Var det bara jag som hade denna i huvudet under tiden jag tittade på VARJE bild? ^_^

Kör bil

Till gymmet

(1km)

Lol :) Kan vara värt att få lite löpträning också kanske? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner mig oerhört duktig som blir stannad av polisen endast en vecka efter att jag klarade körkortet!

Låg i 60-65 i en skarp kurva (utan att faktiskt tänka på hastigheten), när en polisman dyker upp några hundra meter efter kurvan. Han vinkar in mig mot vägkanten och jag tänker "Detta händer inte!". Jag öppnar dörren, hälsar artigt och gör mig beredd på att få körkortet återkallat.

Följande konversation utspelas.

Han: Tjenare! Du vet att det bara är 50 här va?

Jag: Jo, hur mycket låg jag på? 55-60?

Han: Ja, i kurvan höll du betydligt högre hastighet, men då kunde jag inte mäta av hur snabbt du körde.

Jag: Jag är verkligen ledsen och medveten om att jag gjorde fel! (Typ någonting i den stilen)

Han: Du får tänka på det i framtiden, det är bara onödiga böter annars. Ha det bra!

Och sen fick jag åka iväg. Anser själv att jag hade en förbannad tur! Lär nog inte överskrida hastighetsbegränsningarna igen :P

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...