Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Känner mig redo att köra upp nu. Men när man loggar in på körkortsportalen visas bara två tillfällen. Jag vill helst köra upp i Norrtälje, men det går inte att välja. Går det att välja plats? Det är bara Stockholm city och Nyköping som kommer upp när jag söker inom Stockholms län (Fråga inte mig varför Nyköping, som ligger i Södermanlands län dyker upp).

Edit; det ordnade sig när man klickade sig vidare.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körkortet väntas väl innan året är slut då jag måste spara undan en viss del varje månad räknat ut att 12 tusen bör räcka med körkorts paket och annat som man måste lägga till. Så fort jag får pengar blir det ner till trafikskolan och skaffa körkortsboken sen körkorts intyget.

Hur länge pluggade ni innan ni körde upp och sånt där? Och för er som inte har kört bil förut och när ni skulle ut och köra första gången med trafikskolan hur var det för er? Och vad bör man tänka på då?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner mig helt klar för uppkörning och prov nu också. Ska ta och boka uppkörning och prov imorgon :D

Boka nu istället. Det är oftast förbannad väntetid på sommaren och våren!'

@silentviper: Första gången jag körde upp tog jag tre lektioner, men jag körde mycket hemma. Innan den senaste gången, inga lektioner alls. Jag tog inte heller några teorilektioner, utan förlitade mig på Bonniers och TEO.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boka nu istället. Det är oftast förbannad väntetid på sommaren och våren!'

@silentviper: Första gången jag körde upp tog jag tre lektioner, men jag körde mycket hemma. Innan den senaste gången, inga lektioner alls. Jag tog inte heller några teorilektioner, utan förlitade mig på Bonniers och TEO.

Har tappat bort min "personliga kod" som man fick tillsammans med sitt körkortstillstånd.

Så beställde ett förra veckan och trodde jag skulle få det idag men har inte kommit :confused:

Silentviper: Jag har kört väldigt mycket hemma sen jag var 16. tog min första körlektion för någon månad sedan och tyckte inte det gav ett skit, kunde lika gärna slänga bort 450 kr -.-

Inför provet har jag tänkt mig o förlita mig på bonnier trafik skola och körkortsboken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu beställt hem papper för körkortsintyget men jag har en fråga det kommer kosta 220kr för att skicka in kan man då välja skicka in nästa månad? För jag vet inte hur min ekonomi ser ut denna månad. Eller kommer jag få hem nå påminnelse avgift? Alltså menar om man kan skicka in alla papper nästa månad eller slutet av denna månad och betala efteråt man har skickat in hoppas ni förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Lillebror nådde moppeåldern för två månader sen - redan kört flera gånger och läser en lärobok.

Jag fick börja övningsköra förra året - inte förens i år jag fixade tillstånd, gjorde syntest och led igenom en introkurs. That's it.

Det här med att få tummen ur alltså. Ingen av mina styrkor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fail! dry_1185149_0.gif

Kontrollanten tyckte framför allt att jag körde för snabbt förbi en korsning.

Bokat ny tid i mitten augusti. Hoppas det går bättre då. Får gärna vara bra väder också, eller i alla fall inte störtregn som idag.

Körde du likadant som mig eller? :( Fast här var det inget regn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde du likadant som mig eller? :( Fast här var det inget regn.

Det suger!

Hade nog kuggat även om det inte regnade, men det gjorde allt ändå lite jobbigare (det var verkligen skyfall stundtals). Framför allt när jag skulle backa runt hörn. Det gick förvisso bra (inga anmärkningar) men jag såg knappt något i sidobackspeglarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...