Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Lite bilder från Power Meet finns att se från mitt offentliga album. Renard hittade just bara två bilar som du sökte men vet inte om det är rätta års modellen men gjorde mitt bästa för att hitta :)

Power Big Meet 2011

Den röda bilen längst ner till vänster ser definitivt ut som en Camaro! Tror dock inte att det är en 69'a men det spelar ingen roll! Grymt snygg ändå! :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den röda bilen längst ner till vänster ser definitivt ut som en Camaro! Tror dock inte att det är en 69'a men det spelar ingen roll! Grymt snygg ändå! :D

Tackar hittade inte så mycket Camaro just där. För jag fastade framför en dragster som gjorde att det tog upp all tid men lyckades iallafall hitta några som jag tog kort på. Men tack iallafall du uppskattade jobbet sprang runt som en dåre bland bilarna hehe :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar hittade inte så mycket Camaro just där. För jag fastade framför en dragster som gjorde att det tog upp all tid men lyckades iallafall hitta några som jag tog kort på. Men tack iallafall du uppskattade jobbet sprang runt som en dåre bland bilarna hehe :)

Du är ta mig fan grym! Tack än en gång! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Den röda bilen längst ner till vänster ser definitivt ut som en Camaro! Tror dock inte att det är en 69'a men det spelar ingen roll! Grymt snygg ändå! :D

Chevrolets mellanstora modell från 1971 är det (Enkla lysen, hög grill). Kan omöjligt säga om det är en Chevelle eller Malibu, men någon av dom två. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär har fixat så jag kan övningsköra nu privat min gamla lärare sa att han kunde ställa upp och hjälpa till och han hade kört med andra medans dem fortfarande hållde på med körkort och dem klarade det. Så ska bara se till att fixa alla papper nu sen gå kurs med han.

Vad bör man tänka på när det är första gången jag övningskör? Ska gö det ett par gånger så man slipper faila på trafikskolan sen. Så min kväll började rätt så bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Tog första lektionen idag, har tio gratis via skolan. Gick väl ganska bra, svårt med koppling och växla innan 3000RPM i dessa moderna europeiska vagnar. :lol:

Jag vill minnas att Gof har nämnt något riktigt bra teoriprogram i den här tråden, refresh my memory? :)

Ifall du har en smart phone så är det perfekt och sitta o göra när man åker buss eller något :)

På datorn Gjorde jag Teo trafik skola också. Provade bonier men det var inte alls lika bra imo :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Förra torsdagen tog en klasskamrat körkort. Inatt körde han full och torska körkortet -.- jävla idiot.

Han var den ända som jag kände i Västerås som hade körkort också så nu har jag ingen o fucko köra med i vinter. Det var perfekt också för han hade en audi 80 quattro Så han hade kunnat dra lös mig ifall jag fastnat någonstans också.

Var precis och hämtade han hos polisen och han var inte glad. Tog mig också 40 minuter att hitta till polisen för det låg verkligen inte där jag trodde det gjorde :P

Edit: oj vart dubbel tydligen

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förra torsdagen tog en klasskamrat körkort. Inatt körde han full och torska körkortet -.- jävla idiot.

Han var den ända som jag kände i Västerås som hade körkort också så nu har jag ingen o fucko köra med i vinter. Det var perfekt också för han hade en audi 80 quattro Så han hade kunnat dra lös mig ifall jag fastnat någonstans också.

Var precis och hämtade han hos polisen och han var inte glad. Tog mig också 40 minuter att hitta till polisen för det låg verkligen inte där jag trodde det gjorde :P

Edit: oj vart dubbel tydligen

Så jävla rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska vara övningskörningshandledare snart. :ph34r::lol: Då introduktionskursen inte behöver göras tillsammans med den man ska övningsköra med antar jag att det funkar såhär:

- Jag kontaktar körskola eller whatever och bokar in dom 3 timmarna man ska gå

- Går inbokade lektioner/timmar

- Skickar in intyg till Transportstyrelsen

- Anmäler att jag vill vara övningskörningshandledare

- Betalar in avgift

Är det korrekt uppfattat? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Meh.

As you may or may not know så är jag väldigt intresserad av bilar. Jag fyller 18 om två dagar, d.v.s. den 6:e November. Trots det har jag inte bokat någon tid för skrivning/körning. Jag har ingen motivation whatsoever att ta körkort just nu. Från att räkna dagarna till att jag fick börja övningsköra för två år sedan till att inte ens se fram emot körkort idag. How the hell did this happen?

Tja, för det första fick körskolan mig att inse att jag är kass på att köra. Dessutom har jag ingen bil att se fram emot att köra efter tagandet av kortet. Antingen är det min halvruttna Volvo Amazon -67,

eller min pappas bil, en amerikansk Ford LTD Crown Victoria -88.

Don't get me wrong, jag tycker att Forden är ashäftig. Jag menar, kolla utsikten ifrån förarplatsen. En stor, platt och bredmotorhuv med ett stående emblem någonstans därframme där huven slutar,

men ändå, tänk er vilken shitstorm om man åker en 23 år gammal amerikansk vagn till plugget (Can't? Put it this way. I fordonsklassen som jag går finns det tre bilar i mina klasskamraters huvuden. BMW, Audi eller Volvo 740, och någonting amerikanskt är jänkerunk och det är en diskussion som jag vägrar ta varje morgon när jag parkerar). Dessutom känns det helt fel att låna mina föräldrars bil varje dag, speciellt när Volvon ändå är min bil. This sucks.

Så som sagt, zero motivation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh.

As you may or may not know så är jag väldigt intresserad av bilar. Jag fyller 18 om två dagar, d.v.s. den 6:e November. Trots det har jag inte bokat någon tid för skrivning/körning. Jag har ingen motivation whatsoever att ta körkort just nu. Från att räkna dagarna till att jag fick börja övningsköra för två år sedan till att inte ens se fram emot körkort idag. How the hell did this happen?

Tja, för det första fick körskolan mig att inse att jag är kass på att köra. Dessutom har jag ingen bil att se fram emot att köra efter tagandet av kortet. Antingen är det min halvruttna Volvo Amazon -67,

eller min pappas bil, en amerikansk Ford LTD Crown Victoria -88.

Don't get me wrong, jag tycker att Forden är ashäftig. Jag menar, kolla utsikten ifrån förarplatsen. En stor, platt och bredmotorhuv med ett stående emblem någonstans därframme där huven slutar,

men ändå, tänk er vilken shitstorm om man åker en 23 år gammal amerikansk vagn till plugget (Can't? Put it this way. I fordonsklassen som jag går finns det tre bilar i mina klasskamraters huvuden. BMW, Audi eller Volvo 740, och någonting amerikanskt är jänkerunk och det är en diskussion som jag vägrar ta varje morgon när jag parkerar). Dessutom känns det helt fel att låna mina föräldrars bil varje dag, speciellt när Volvon ändå är min bil. This sucks.

Så som sagt, zero motivation.

Ingen är väl speciellt bra i början, övning boy!

Att köra bil är skitkul och avkopplande när man väl får köra ensam.

Och vilken bil du ska köra är ju bara löjligt :D

Lätt att jag skulle köra forden eller volvon om jag fick, oberoende av vad folk tycker.

Jag tolkar det som att du försöker ju gömma din stil för att slippa folks kommentarer.

Stå på dig och var stolt över att du slipper köra mainstream!

Jag körde den här ett tag: (nu är det lite för kallt..)

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/35405_440855266094_623026094_5887263_284690_n.jpg

Den låter som ett as pga raka rör, så folk gav en hel del blickar, men jävlar vad kul det är!

Så jag tycker helt klart du ska göra som DU vill, inte som andra ska acceptera dig.

Redigerad av Wu Zi Mu
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

En Chevrolet Caprice kostar mig, om året, att trafikförsäkra ~11500kr. Bränslekostnaden kommer ungefär att vara ~25000kr per år (endast pendling till&från skola och praktik mind you, inget nöjesåkande till kamrater). Som fattig student med liten inkomst vid sidan om kommer jag ungefär att tjäna strax under 25000kr om året.

Kul att man har råd att äga bil. Hora.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En Chevrolet Caprice kostar mig, om året, att trafikförsäkra ~11500kr. Bränslekostnaden kommer ungefär att vara ~25000kr per år (endast pendling till&från skola och praktik mind you, inget nöjesåkande till kamrater). Som fattig student med liten inkomst vid sidan om kommer jag ungefär att tjäna strax under 25000kr om året.

Kul att man har råd att äga bil. Hora.

Välkommen till studentlivet. Jag drömmer redan om den dagen jag köper min första bil... Lär inte bli förrän jag är 26-27 år gammal. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...