Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag antar att det inte är möjligt att hindra (läs: blocka) vissa trådar här på forumet från att visa nya inlägg? Vad jag menar är att det hade varit jäkligt skönt att slippa få GTA V-forumet att markera att nya inlägg har gjorts när ett inlägg har skrivits i en specifik tråd.

Nej, det går inte, men jag antar att man fortfarande kan minimera forum. Om de visar nya inlägg därefter vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Renard har sagt det.

Vart har han tagit vägen förresten? länge sen man läste nått från honom.

Ok, så vi kan varken bekräfta eller dementera det då?

Ok ny fråga: Vart kan man hitta trädgårdsskjul/friggebodar/redskapsbod/vad-det-nu-heter?

Gärna flera förslag. Hittade nån på bauhuse. Fler?

Byggmax och Hornbach har bra utbud av byggvaror, oavsett om du vill bygga själv eller köpa färdigt. Inte för att det händer så ofta men när jag ska bygga nått eller köpa grejer till uteplatsen eller något rum så tycker jag bauhaus har bäst utbud.

Redigerad av Kiedis
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hur kommer det sig att varje gång jag scrollar till sökningsmodulen (det vill säga så längt åt vänster det går) på en Apple-enhet (iPhone, iPad) så laggar det till första, men inte andra och tredje gången? Borde de inte ha fixat det vid det här laget? Det laggar aldrig någonsin annars men just den här lilla funktionen känns ganska B... någon annan som har upplevt det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att varje gång jag scrollar till sökningsmodulen (det vill säga så längt åt vänster det går) på en Apple-enhet (iPhone, iPad) så laggar det till första, men inte andra och tredje gången? Borde de inte ha fixat det vid det här laget? Det laggar aldrig någonsin annars men just den här lilla funktionen känns ganska B... någon annan som har upplevt det?

Det är likadant för mig. Fast min telefon har börjat lagga ovanligt mycket, det tar tid att öppna appar och i dem laggar det. Att knappa in pinkoden kan också ge lagg..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är alltid textningen till kommande teveprograms trailers så värdelös med stavfel och överdrivet mycket skiljetecken (speciellt utropstecken) när den riktiga sändningen av programmet har högkvalitativ översättning? Är det någon webbdesignprogrammerare som hoppar in på fikarasten och översätter, eller vad kan det annars ha för förklaring?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är alltid textningen till kommande teveprograms trailers så värdelös med stavfel och överdrivet mycket skiljetecken (speciellt utropstecken) när den riktiga sändningen av programmet har högkvalitativ översättning? Är det någon webbdesignprogrammerare som hoppar in på fikarasten och översätter, eller vad kan det annars ha för förklaring?

Besparingstider kanske innebär att det görs per maskin? Kanske hela vägen från ljud till text?

Jag är visserligen imponerad över tekniken och att det är möjligt, men felfritt är det ju inte direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är alltid textningen till kommande teveprograms trailers så värdelös med stavfel och överdrivet mycket skiljetecken (speciellt utropstecken) när den riktiga sändningen av programmet har högkvalitativ översättning? Är det någon webbdesignprogrammerare som hoppar in på fikarasten och översätter, eller vad kan det annars ha för förklaring?

Ja, jag tror det beror på att den "riktiga" textningen görs externt av professionella översättarbyråer, medan trailertextning och liknande i allmänhet sköts internt av tv-bolagens egna datornissar.

---

A döms till två års fängelse för olaga innehav av den narkotikaklassade drogen X. Ett år efter domen legaliseras X. Blir A frisläppt eller måste hen sitta av hela straffet?

Inga gissningar, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...