Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag fattar inte Comviqs reklam om kioskturken som har så "billiga" varor. Här, ta en korv för 3000 kronor. "Alla kioskägare har lärt oss ett och annat om låga priser". Jaha, vänta, va? Kioskägare är ockrare så i kontrast till alla dessa återförsäljare så är Comviq billigt, men vi hade inte kommit nån vart utan dessa kioskägare eftersom de är de enda som säljer våra produkter? Hur får de ihop den här "lol, kiosker kan man ju inte köpa nåt billigt på, du får ju betala 20 spänn för ett äpple"-historien med att "PT! PT-PT! Personlig tränar!" kostar 199 kronor i turkens butik jämfört med brudens 600?

Kortfattat, vad går deras säljpitch ut på? Kiosker är dyra, men inte Comviq?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte Comviqs reklam om kioskturken som har så "billiga" varor. Här, ta en korv för 3000 kronor. "Alla kioskägare har lärt oss ett och annat om låga priser". Jaha, vänta, va? Kioskägare är ockrare så i kontrast till alla dessa återförsäljare så är Comviq billigt, men vi hade inte kommit nån vart utan dessa kioskägare eftersom de är de enda som säljer våra produkter? Hur får de ihop den här "lol, kiosker kan man ju inte köpa nåt billigt på, du får ju betala 20 spänn för ett äpple"-historien med att "PT! PT-PT! Personlig tränar!" kostar 199 kronor i turkens butik jämfört med brudens 600?

Kortfattat, vad går deras säljpitch ut på? Kiosker är dyra, men inte Comviq?

PT historien går väl ut på att det alltid är billigare i kiosken eller? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag går runt i fruktavdelningen i affärerna är alla frukter alltid "Klass 1". Hur tusan ser en Klass 2-frukt ut?

Krokiga, missformade, skeva, små, skrovliga, kanske ett par maskhål osv... Klassificeringarna handlar ju främst om form och utseende och som Kebab skrev används II-klassen förmodligen till sylt, saft och liknande. Bland de ekologiskt odlade frukterna kan man dock hitta II-klass. Jag är inte hundra på hur det är i Sverige atm men jag vet att i vissa Eu-länder (bl.a. i Finland och Italien) kan man sällan hitta förstklassig lök i affärerna, utan den är alltid av andra klass. Det beror inte på att löken skulle vara sämre, utan helt enkelt på att I-klass-formstandarden är så orimligt hög att sådana superlökar antingen inte existerar i verkligheten eller är för besvärliga att producera. Byråkrati...

---

Någon som vet vad broder kicken pysslar med nuförtiden? Lever han?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet vad broder kicken pysslar med nuförtiden? Lever han?

Jag tror han har börjat plugga juridik i Sverige. Tror inte jag har stalkat, så han har nog varit inne på forat och berättat det. :unsure:

In other news: Jag har tydligen en klass-två-penis. :angry:

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahah! Klass P-C!

Flyttade tillbaka till Sverige i somras. Studerar på juristprogrammet vid Örebro Universitet, men överväger att börja jobba efter att ha fått ett väldigt bra jobberbjudande. Tar lite varje dag som den kommer just nu. Reser fortfarande väldigt mycket och Arsenal tar upp fortsatt mycket tid. Annars är allt som vanligt. Studentliv. Träning, fester, studier. Bara varit inne på forumet lite då och då.

Jacker, spelar väldigt sällan! Första gången jag spelade CS på minst ett år, men kul var det. GO är skönt.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

När man ser gamla filmer, foton och bilder är det ofta sviktande färg, skärpa och kvalitet i allmänhet. Är det för att det filmades med sån kvalitet, eller har det bara åldrats? Jag har sett vissa polaroidbilder som är riktigt bra och SVT är ju fullt av filmklipp med riktigt bra kvalitet.

Ta en poster från 50-talet till exempel, den har ju rätt bleka färger. Är det att färgen tynat, även om den legat på vinden, eller var färgen verkligen så blek dåförtiden också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...