Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Kommer jag att behöva legitimation för att lösa ut ett paket som var för stort för min brevlåda? PIN-koden är inte de vanliga fyra sista i koll-IDt utan ett annat som börjar med B.

Anledningen till varför jag frågar är för att paketet är beställt i en polares namn och om jag måste åka via honom.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer jag att behöva legitimation för att lösa ut ett paket som var för stort för min brevlåda? PIN-koden är inte de vanliga fyra sista i koll-IDt utan ett annat som börjar med B.

Anledningen till varför jag frågar är för att paketet är beställt i en polares namn och om jag måste åka via honom.

Nej, det tror jag inte. Det brukar stå om man ska ha legitimation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer jag att behöva legitimation för att lösa ut ett paket som var för stort för min brevlåda? PIN-koden är inte de vanliga fyra sista i koll-IDt utan ett annat som börjar med B.

Anledningen till varför jag frågar är för att paketet är beställt i en polares namn och om jag måste åka via honom.

Det beror helt på stället du ska hämta ut från. Vi är till exempel rätt slappa, och även fast det står att man ska ta med bådas leg om man ska hämta ut någon annans paket så struntar vi i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror helt på stället du ska hämta ut från. Vi är till exempel rätt slappa, och även fast det står att man ska ta med bådas leg om man ska hämta ut någon annans paket så struntar vi i det.

I det här fallet stod det dock ingenting i SMSet och så var också fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I det här fallet stod det dock ingenting i SMSet och så var också fallet.

Ja, står det ingenting så är det bara att tuta och köra, för då behövs ju ingen legitimation.

Jag ville bara poängtera att även om det står i brevet/sms:et/mailet att man ska ta med legitimation så kan man alltid försöka, för vissa ställen är slappare än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Varför skrev man hela tiden STOP i telegram när man lika gärna bara kunde ha någon lång/kort kombination för ett stopptecken, alternativt bara hållit in en lång ton till en ännu lägre ton?

Det måste ju ha tagit tid och telegramlängd att göra så. :confused:

googlade: http://www.guardian.co.uk/media/2006/feb/03/newmedia.usnews

Där står det något om att punkt kostade mer pengar än 4 bokstäver. Låter konstigt ändå.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På de flesta varningstexter står det att man ej ska framkalla kräkning. Varför inte? Är det inte bättre att bli av med det man fått i sig? :huh:

Kräkningar kan åka ner i lungorna, vilket kan orsaka lungskador. Och om det är gift så blir det värre när magen trycker ihop sig för att kräkas, och det kan tas upp snabbare. Plus att det passerar en extra gång i halsen vilket ökar chansen för att det kan orsaka skador där!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Okej, detta har jag undrat i många år.

Vad orsakar huvudvärk?

Och då menar jag inte, orsakerna, stress, alkohol etc. utan vad, fysiskt?

Är det en fysisk smärta, eller en påhittad psykisk? Vad orsakar smärtan? Är det hjärnceller som vrider sig eller vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...