Jump to content

Bikttråden.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Jag var i Frankrike med ett antal personer och vi spenderade en kväll på en restaurang. När vi skulle åka hem insåg vi att alla med körkort hade druckigt, inte jättelite heller. Jag är verkligen emot bilkörning med alkohol i kroppen, ändå bestämde vi oss för att köra, istället för att gå, hem. Det hela gick så bra som möjligt, men jag ångrar mig ändå. Det värsta var att det även fanns småbarn i bilarna, som utsattes för en fara de inte alls kunde göra något åt.

Jag hatar när man tycker att man verkligen står för något, men i vissa fall ändå tänjer på gränserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 180
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tror de flesta som bor själva kan relatera till det här.

Jag glömmer bort att äta.

Det kan ta flera dagar innan jag 'kommer ihåg' att äta. Jag kan sitta, fullt koncentrerad i ett spel/photoshop/prata med någon i timtal, dagvis och sedan när jag ställer mig upp så känner jag bara mig själv gå ned på knä och mina händer skakar, så tar jag och äter det som går snabbast att fixa till.

Har hänt mig flera gånger då jag varit ensam hemma.

Dock aldrig flera dagar. Men hänt att jag glömt att äta både frukost, lunch och middag. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förra sommaren bröt jag och min kompis oss in i en gammal husvagn som stog mitt ute i skogen. Där snodde vi ett antal CD skivor, två groggmixar, en jävla massa kasettband, ett par solglasögon med sverigeflaggor på och lite annan skit. Med andra ord, en misslyckad stöt. Vi behöll inte något, utan dumpade allt i skogen. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vräkte ur mig någonting hemskt till ett handikappat barn för flera år sedan. Jag gick i tredje klass så det var ett tag sen, men jag minns det fortfarande väl.

Hon var två år yngre och kunde inte gå.

Hon kunde krypa, och gå med en rullator. Annars så fick hon åka rullstol.

Det var rast och alla var ute och lekte.

På skolgården finns det en stor lekställning med rushkana, stegar, ett hus man kunde leka i, en trätunnel att ta sig igenom m.m.

Det fanns än ramp som man kunde gå upp för när man skulle till övervåningen.

Där kröp hon upp, det gick lite långsammt och jag gick efter henne.

När hon kommit upp så gick jag förbi henne och sa "Skynda på lite jävla hund!". >_<

Hon blev såklart mycket sårad och började gråta. :w000t:

Jag bad om ursäkt en timme efteråt men det förändrar ingenting.

Jag förstår inte själv hur jag kunde vräka ur mig nåt sådant.

Idag bor hon med sin familj 300 meter ifrån mig.

Varje gång jag ser henne så blir jag arg på mig själv för det jag gjorde. :P

Förlåt ännu engång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

....

Det där fick mig att komma på en gammal bad deed jag gjorde :)

En vän som hade brutit båda benen (tror det var i slalombacken), körde

rullstol ned för en sån där tillfällig ramp han hade där hemma.

Han åkte ut före mig. Och då är jag bakom honom...

Jag: Vill du ha mer fart!?!?

Han: neej!

*Knuff*

*VRROOM!!* *PANG* *SCHFFF!*

Sen låg han i gruset framför trappan och skrek med ansiktet fullt av blod.

Sen dess har jag inte varit dit igen och vi har inte heller snackat :>

Är iaf glad över att det inte blev några större skador än att han var lite uppskrapad av gruset.

Åldern var väl omkring 9, 10 ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där fick mig att komma på en gammal bad deed jag gjorde :)

En vän som hade brutit båda benen (tror det var i slalombacken), körde

rullstol ned för en sån där tillfällig ramp han hade där hemma.

Han åkte ut före mig. Och då är jag bakom honom...

Jag: Vill du ha mer fart!?!?

Han: neej!

*Knuff*

*VRROOM!!* *PANG* *SCHFFF!*

Sen låg han i gruset framför trappan och skrek med ansiktet fullt av blod.

Sen dess har jag inte varit dit igen och vi har inte heller snackat :>

Är iaf glad över att det inte blev några större skador än att han var lite uppskrapad av gruset.

Åldern var väl omkring 9, 10 ?

Åh, herregud, förlåt mig, men det låter så roligt! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så farligt ändå, lite svårt att välja vilken man ska gå på <_<

Omg, är du seriös? Inte lite respektlöst att inte gå på sin egen farmors begravning.

Däremot kan jag förstå mr. U då han har mycket stora prioriteringar i skollivet och den tentan var säkert avgörande på något sätt.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Omg, är du seriös? Inte lite respektlöst att inte gå på sin egen farmors begravning.

Däremot kan jag förstå mr. U då han har mycket stora prioriteringar i skollivet och den tentan var säkert avgörande på något sätt.

Jag tycker inte att begravningar är så hemskt om man missar, om man har en anledning för det. Men, jag tycker inte att döden är läskig heller!

Hm, nånting dumt jag har gjort, det finns så mycket. Dock så är det trevligt att jag bröt armen på min lillebror med flit när vi var mindre. Jag bara tog tag i armen och vred så mycket jag kunde, och knak, 10 mil hemifrån. WOHOOO! Sen spräckte jag en pulsåder i hans tinning med en pinne som jag kastade också, dock inte med flit.

Och, jag gråter inte längre. Jag grät inte när min systerson dog, jag gråter inte när jag tänker på all skit. Visst, nån gång per halvår så har jag ett mentalt sammanbrott och bryter ner helt, men jag gråter inte, utan jag bara rasar känslomässigt och kan inte umgås med nån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Omg, är du seriös? Inte lite respektlöst att inte gå på sin egen farmors begravning.

Däremot kan jag förstå mr. U då han har mycket stora prioriteringar i skollivet och den tentan var säkert avgörande på något sätt.

Ja, jag kan ju inte säga att jag är stolt. <_<

Å andra sidan var jag aldrig så "nära" min farmor och om jag inte hade gått på den där tentan hade jag varit tvungen att vänta 10 månader på en ny chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Omg, är du seriös? Inte lite respektlöst att inte gå på sin egen farmors begravning.

Jag skulle inte gå på begravning heller. Respekt spelar väl ändå inte så stor roll, inte precis som om hon kommer veta ändå. :) Respekt mot familjen? Respektlöst att inte respektera att tentor är viktiga isåfall.

Jag har aldrig förstått mig på begravningar. Och ändå så har i princip hela min släkt kolat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...