Jump to content

Bikttråden.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 180
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kanske mer stereotyp-aktigafördomar..

Väldans mycket offtopic nu..

Äsch - det är loungen, och en diskussion sprang ur en relevant post. Vore dumt om det var så att man skulle hejda sig för att vara rädd att gå en aning OT när man känner att man har något att säga i ett ämne som håller på att diskuteras om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

JA naturligtvis har jag en hel del misstag men majoriteten av dem är inte så illa. Tja, jag hade en ex-GF som var oskuld. Jag har henne lyckligtvis, men 2 år senare hon bedrog mig. Jag har hört från mina närmaste vänner att de såg henne med hemlig affär med två killar. Det är bra att vi gjorde slut, och jag måste säga att jag satte en oskuld! : D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JA naturligtvis har jag en hel del misstag men majoriteten av dem är inte så illa. Tja, jag hade en ex-GF som var oskuld. Jag har henne lyckligtvis, men 2 år senare hon bedrog mig. Jag har hört från mina närmaste vänner att de såg henne med hemlig affär med två killar. Det är bra att vi gjorde slut, och jag måste säga att jag satte en oskuld! : D

Och vad var det dumma som du gjorde? :unsure:

& grattis till din första tagna oskuld..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det sexiga med oskulder egentligen? Dom har ingen aning om vad dom ska göra och man vågar inte försöka något för då kanske dom blir skärrade. Näää..

Jag måste bekänna att jag brukar ställa in radion i köket på The Voice och skruva upp volymen innan jag går och lägger mig så mina föräldrar får krupp när de ska lyssna på morgonekot. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Fick i efterhand dåligt samvete över en tjej som var lite utanför i högstadiet, jag hade aldrig någonsin hört någon kalla henne något annat än smeknamnet "Feo" (kommer inte ihåg hennes riktiga namn som var ganska likt, men det är mindre viktigt).

Hon pratade spanska, och jag tillkallade henne flera gånger med smeknamnet utan onda gärningar eftersom att jag inte visste vad det betydde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag har vansinnigt svårt för att visa att jag inte har pengar (mest för att jag alltid har pengar), och jag tycker nästan det är "fult" när folk säger att de inte har råd med saker. Jag kan verkligen inte förstå hur folk kan vara så öppna med sin ekonomi. Eller alltså, jag berättar ju gärna hur mycket jag ligger plus. ^_^

Min största mardröm vore att stå i kassan och inte ha tillräckligt med pengar för att betala varan. :confused: Tänker se till att aldrig försätta mig i den situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har vansinnigt svårt för att visa att jag inte har pengar (mest för att jag alltid har pengar), och jag tycker nästan det är "fult" när folk säger att de inte har råd med saker. Jag kan verkligen inte förstå hur folk kan vara så öppna med sin ekonomi. Eller alltså, jag berättar ju gärna hur mycket jag ligger plus. ^_^

Min största mardröm vore att stå i kassan och inte ha tillräckligt med pengar för att betala varan. :confused: Tänker se till att aldrig försätta mig i den situationen.

Själv förstår jag inte riktigt hur folk sätter sig i Jag-har-inga-pengar-situationer. Visst, nu för tiden arbetar jag och tjänar rätt bra i månaden, men tills för bara några få år sedan så fick jag inte ens hela mitt barn/studiebidrag och klarade ändå av att hänga med polarna på allt de gjorde och ändå har tillräckligt för att gå plus varje månad.

När jag sedan fick hela barn/studiebidraget så förstod jag ännu mindre, medan mina pengar bara ökade så tycktes alla mina kompisar ha under hundralappen kvar med cirka 1 - 1½ vecka kvar till bidraget. Själv kom jag aldrig under 2 000.

Forgive me Father for I have sinned,

Idag har jag spelat Sims 2.

And I liked it! happy2_1043932_0.gif

post-9459-1229385332_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv förstår jag inte riktigt hur folk sätter sig i Jag-har-inga-pengar-situationer. Visst, nu för tiden arbetar jag och tjänar rätt bra i månaden, men tills för bara några få år sedan så fick jag inte ens hela mitt barn/studiebidrag och klarade ändå av att hänga med polarna på allt de gjorde och ändå har tillräckligt för att gå plus varje månad.

När jag sedan fick hela barn/studiebidraget så förstod jag ännu mindre, medan mina pengar bara ökade så tycktes alla mina kompisar ha under hundralappen kvar med cirka 1 - 1½ vecka kvar till bidraget. Själv kom jag aldrig under 2 000.

Jag, personligen, vet hur det är att aldrig ha pengar. Att bo i norr, med bara ICA (som har extrema priser) så har man inte pengar över varje månad. Som nu t.ex, det är sextonde december och jag har endast 253kr, varav jag har lånat 100kr av min bror.

Jag kommer ju från en familj som faktiskt aldrig har haft det bra ställt, med massa lån hit och dit, krångel med försäkringar etc. Och jag fick aldrig hela barnbidraget när jag var yngre (de behövde resten för att betala hyra osv.), så alltså.. Det handlar egentligen om personen som håller i pengarna. Har jag pengar över, då spenderar jag dem. För jag vet att annars så kommer de gå åt mat eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag, personligen, vet hur det är att aldrig ha pengar. Att bo i norr, med bara ICA (som har extrema priser) så har man inte pengar över varje månad. Som nu t.ex, det är sextonde december och jag har endast 253kr, varav jag har lånat 100kr av min bror.

Jag kommer ju från en familj som faktiskt aldrig har haft det bra ställt, med massa lån hit och dit, krångel med försäkringar etc. Och jag fick aldrig hela barnbidraget när jag var yngre (de behövde resten för att betala hyra osv.), så alltså.. Det handlar egentligen om personen som håller i pengarna. Har jag pengar över, då spenderar jag dem. För jag vet att annars så kommer de gå åt mat eller något.

Blä, jag har en liknande situation och jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag har aldrig (läs: ALDRIG) fått barn eller studiebidrag eller ens en liten del av den. Jag har för visso alltid fått pengar av mor min när man ska se en film på bio eller åka till Gustavsvik för att ta ett exempel, men jag har aldrig fått vecko- eller månadspeng och jag har klarat mig. Jag har varit ilsken och jag har varit avundsjuk som bara den och trots att jag fortfarande är aningen avundsjuk när klasskamraterna för 1000+ i månaden som de spenderar hej vilt så måste jag helt enkelt vänja mig. Jag lever i stort sett på sommarjobbspengarna om det inte är bio/badhus etc. som ska betalas för då får jag alltid pengar. Mor min har under hela min tid jag levt sagt att vi har det tjärvt ekonomiskt sett och efter vissa undersökningar eller kalla det vad man vill som jag har gjort, så stämmer det. Inte så att vi dör eller inte får tillräckligt med mat (och sådär), men långt ifrån den summa som en vanlig svensk familj har.

Att farsan sedan tjänar över en miljon per år och inte delar med sig någonting förutom en femhundring på födelsedagen är bara total idioti. Han har inte ens betalat den korrekta summan bidrag han ska ge till mig som hans barn (kommer ej ihåg vad den heter) under flera år och det gick så långt att det blev en rättstvist förra året där min mor blev lurad av sin advokat och om det skulle gått hela vägen skulle situationen idag varit mycket bättre för oss, men som sagt, advokaten gjorde allt till en sörja. Så, life is tough. Trots pengasituationen har jag de flesta sakerna en normal ungdom har. Xbox 360, duglig dator, tv, bra kläder osv osv., men hela min uppväxt som jag en gång beskrivit har satt spår/ärr i mig och min faders ignorans gör det inte bättre. Men jag har klarat mig hittills och kommer att klara mig, så jag är glad för det. (Blev väl att jag fick skriva ut vad jag hade inom mig ännu en gång).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...