Jump to content

Fördomar och förutfattade meningar


Kebab
 Share

Recommended Posts

Hej. Jag har länge tänkt starta en fördomstråd, men har skjutit på det eftersom jag inte visste hur jag skulle inleda den. Tänkte göra en lista på mina fördomar och så, men det blev inte av.

Jag låter er andra sparka igång, så ska jag göra en liten lista sedan. Hej!

Edit: Okej, en liten lista kan jag göra.

  • Norrlänningar (alla som bor norr om Uppsala) jobbar med skogsbruk, åker moped tills de är 20 och hänger vid korvmojjen om kvällarna.
  • Invandrarkillar gillar rap/hiphop och invandrartjejer gillar R'n'B.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Här är min lilla lista.

  • De flesta på GTAsajtens forum är finniga, i tonåren, klagande på "låtsasalternativa" och dricker Coca Cola (eller annan Cola för den delen) när de spelar spel så som WoW, CS, Oblivion, FlyFF m.m.
  • Alla romer/zigenare livnär sig på att stjäla saker ifrån butiker och privatpersoner och tjänar pengar på bland annat försäljning utav sex.
  • Invandrare är stökiga.
  • Elever på Kungshögaskolan, Mjölby, är i regel lata, okunniga och ovilliga att lära sig någonting alls.
  • Svenskar är oförstående.
  • Alla som säger att människan är världens dummaste djur säger det endast för att framstå som intelligent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Privatpersoner som köper dyra kameror gör det för att kompensera; när de är värdelösa på att måla/skapa så satsar de istället på ett säkert kort (pun intended)

- De som har fördomar mot invandrare tänker bara på personer ifrån mellanöstern

- De som skriver att WoWspelare inte har något liv tillbringar lika mycket tid framför skärmen, men surfar och MSNar istället

- Stockholmare ogillar Göteborgare mer än Göteborgare ogillar Stockholmare

- Hundmänniskor ogillar katter mycket mer än kattmänniskor ogillar hundar

Fyller väl på allt eftersom, jag har säkerligen ett helt gäng med fördomar. :o

[youtube-old]rKE7LaQidXk[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några av dem.. :o

  • Invandrare lever i flock
  • Afrikaner är roliga och trevliga
  • Lärare är arga och inte har något liv (hehu, blev chockad när jag var liten när en lågstadie-lärare var och handlade)
  • Svenskar är fjolliga
  • Finnar är rika och stökiga
  • Engelskmän är stråppiga
  • Skottar är.. eh.. som dom är :whistling:
  • Punkare är slarviga
  • Muslimer är terrorister
  • Zigenare är farliga tjuvar som man bör undvika
  • Ryssland förknippar jag ofta med Maffior av olika slag
  • Ryssar gillar vodka
  • Litauer är bodybuilders
  • Nederlänningar är narkomaner
  • Kristna är svaga som människor

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Invandrare som bara umgås med andra invandrare slåss/rånar mer än invandrare som umgås med både svenskar och invandrare.

Alla som går NV-linje har alltid med sig sin ryggsäck innehållandes böcker och miniräknare.

De som tror på religioner är dumma i huvudet.

Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av någon anledning känner jag mig träffad av den där. :o

All of you should!

---

Invandrare har infödd gängmentalitet och är allmänt bråkiga

Svenskar är mesiga, passiva och föds utan ryggrad

Homosexuella gillar att sy kläder, älskar Madonna, bryr sig extremt mycket om hur de ser ut och är tvungna att prata feminint för att styrka sin sexualitet

Muslimer är galna fundamentalister som inget hellre vill än att ta över världen

Killar som färgar håret blont är i regel mindre intelligenta

Italienare gör god mat

Synthare är slabbiga typer vars glädjeämnen är att ha sex med fula tjejer och dricka öl

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Den här tråden är en dålig ide
  • Den kommer bara leda till bråk
  • och offtopic
  • och provocera folk
  • snart kommer "Skåningar är bönder" fördomen
  • någon blir då irriterad och börjar kritisera stockholmare
  • Dessutom finns det oändligt med fördomar. Man kan lista hur många som helst. Så vad egentligen skall diskuteras, hur fel folk har om sina fördomar?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alla fördomar i världen mot WT- personer. Dock så har jag genom åren fått erfara att näst intill alla stämmer i nio fall av tio, så det är inte direkt taget ur luften.

Jag tror också majoriteten av alla moraliska uttal från personer på TV, i tidning och media i allmänhet är oärliga. Och folket vill så gärna tro på denna låtsasmoral, trots att de innerst inne vet att det bara är en ridå.

Jag är ganska övertygad om att män och kvinnor innerst inne är helt lika rent psykiskt. Det finns inget manligt och kvinnligt, bara det vi med våra irrationella hjärnor tycker borde vara manligt och kvinnligt.

Alla etniska grupper är precis lika rasistiska (tycker dock inte det befogar ociviliserat hat mellan grupper).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska övertygad om att män och kvinnor innerst inne är helt lika rent psykiskt. Det finns inget manligt och kvinnligt, bara det vi med våra irrationella hjärnor tycker borde vara manligt och kvinnligt.

Snarare vad samhället tycker borde vara manligt och kvinnligt. Jag avskyr könsroller, I rly do. På vägen hem igår såg jag en mamma med två barn i 8-10-års åldern. Pojken hade blå hjälm med dinosaurier, blåa byxor, blå jacka och en blå sparkcykel medans flickan hade rosa hjälm med my little pony, rosa byxor, rosa jacka och en rosa cykel med en blommig korg och andra tjejiga dekaler på. Usch.

Förresten så är alla skåningar bönder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alla fördomar i världen mot WT- personer. Dock så har jag genom åren fått erfara att näst intill alla

Vad äe wt personer? White trash?

Förresten så är alla skåningar bönder.

Absolut, alla skåningar är bönder. Vi odlar alla. Vissa i stor skala medans andra gör det i mindre.

Men alla har vi ett litet trädgårdsland där hemma, där vi odlar olika grödor så som potatis och råg.

På helgerna tar vi på oss vår allra finaste trätollor och ger oss iväg till logdansen för att ta oss en sväng om med en av våra inavlade kusiner. Vi hoppar runt och och klampar med trätollorna för allt vad vi är värda medans vi hoppas att få till det efter ett par groggar av vår andra kusins allra finaste hemma gjorda sprit.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska övertygad om att män och kvinnor innerst inne är helt lika rent psykiskt. Det finns inget manligt och kvinnligt, bara det vi med våra irrationella hjärnor tycker borde vara manligt och kvinnligt.

Åh, jag håller med dig! Dvs. att det finns få (eller inga) biologiska mentala/psykiska skillnader som bör bestämma hur samhället ska se på en. Det torde vara självklart, men av någon anledning så envisas 'makten' (otroligt luddig term, jag vet, men den passade faktiskt. 'samhället' fungerar lika bra) med att pränta in hur man ska bete sig efter vilket kön man blev.

Och det ska börjas tidigt - kolla bara i vilken leksakskatalog som helst, så riktar sig alla leksaker till antingen pojkar eller flickor, och dikterar vad som är 'rätt' och 'fel' för ens kön. "Coola, tuffa, farliga, hårda blåa, svarta" ska pojkleksakerna vara, medan flickleksakernas genemsamma nämnare brukar vara "rosa, mjuka, fina", och ofta sådant som ska tas hand om. Leksaks-bäbisar som ska matas, bytas blöja på och skötas om, och leksaks-ugnar där man kan leka att man lagar mat åt sin man. Pojkarna i sin tur får leka med polisbilar, vapen, leksaks-bygg-kit.

Unisex-utbudet är verkligen, verkligen smalt.

Jag avskyr könsroller, I rly do.

W0rd. Samtidigt som det är lätt att klaga på dem (som jag nyss gjorde) värmer det lite att tänka på att det faktiskt blir bättre med åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut, alla skåningar är bönder. Vi odlar alla. Vissa i stor skala medans andra gör det i mindre.

Men alla har vi ett litet trädgårdsland där hemma, där vi odlar olika grödor så som potatis och råg.

På helgerna tar vi på oss vår allra finaste trätollor och ger oss iväg till logdansen för att ta oss en sväng om med en av våra inavlade kusiner. Vi hoppar runt och och klampar med trätollorna för allt vad vi är värda medans vi hoppas att få till det efter ett par groggar av vår andra kusins allra finaste hemma gjorda sprit.

Men sluta ta åt dig, det handlar ju just om fördomar. Och de driver.

En annan fördom: Alla skåningar är mycket mer patiotiska inom sitt landskap än människor från andra landskap.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men sluta ta åt dig, det handlar ju just om fördomar. Och de driver.

En annan fördom: Alla skåningar är mycket mer patriotiska inom sitt landskap än människor från andra landskap.

Var snäll och inte har förutfattade meningar tack. Tog inte åt mig det minsta.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snarare vad samhället tycker borde vara manligt och kvinnligt.

Precis. Och det är ett resultat av irrationellt tänkande från förr, från den tiden man hade åskgudar för att förklara åskan och brände häxor på bål.

Vad äe wt personer? White trash?

Ja. Korkad, lat, underutbildad underklass som lever på bidrag eller ett riktigt taskigt jobb. Gillar billig fylla (alkoholism är vanligt) och Eddie Meduza, gamla skitbilar "stylade" med lågprisdelar från Mekonomen och bor i en äcklig lägenhet i en småstad eller förort. De hatar alla som inte är som dem och tror de faller offer- för medel och överklassen.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synthare är slabbiga typer vars glädjeämnen är att ha sex med fula tjejer och dricka öl

Jag visste inte att synthare dricker mycket öl? :o

Jag är ganska övertygad om att män och kvinnor innerst inne är helt lika rent psykiskt. Det finns inget manligt och kvinnligt, bara det vi med våra irrationella hjärnor tycker borde vara manligt och kvinnligt.

Låt oss göra som Carl Gustaf Jung the Pung tycker och erkänna våra manliga och kvinnliga sidor. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Invandrare som bara umgås med andra invandrare slåss/rånar mer än invandrare som umgås med både svenskar och invandrare.

De som tror på religioner är dumma i huvudet.

Det där stämmer ju! :o

Punkare är idioter med en snusdosa i bakfickan, som hoppar av gymnasiumet.

Alla som bor på öfvre Östermalm/Stockholm är brats som tror att dom är bättre än alla andra.

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...