Jump to content

Bikttråden.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Motivera.

Eller är du helt enkelt bara för gangster för att slänga iväg ett tack?

Vem fan har antytt att jag skulle vara en gangster, jag gissar pa att du tror att bara for att jag gillar hiphop maste jag vara typ blatte med guldtander i kaften.. elr? din tölp (jag la in prickarna sa jag kunde franfora hur extra tölpig du ar genom att anstranga mig att trycka in tva extra tangenter)

Motivering: Jag anser att du inte ska behova tacka nagon for att dem gor sitt jobb, att fa lon varje manad ar allas tack for att jobba. Och om du inte arligt kan saga mig att du tackar exakt alla som jobbar med nagot som gynnar dig sa hall kaft! (det sista var inte en mening enbart till dig troxie)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 180
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vem fan har antytt att jag skulle vara en gangster, jag gissar pa att du tror att bara for att jag gillar hiphop maste jag vara typ blatte med guldtander i kaften.. elr? din tölp (jag la in prickarna sa jag kunde franfora hur extra tölpig du ar genom att anstranga mig att trycka in tva extra tangenter)

Motivering: Jag anser att du inte ska behova tacka nagon for att dem gor sitt jobb, att fa lon varje manad ar allas tack for att jobba. Och om du inte arligt kan saga mig att du tackar exakt alla som jobbar med nagot som gynnar dig sa hall kaft! (det sista var inte en mening enbart till dig troxie)

R-R-R-R-RAGE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, kommunal. På min skola nu finns jättebra mat, vegetariska alternativ, alternativ för religiösa, saft, vatten, mjölk, lättmjölk, ekologisk mjölk en och en jättebra salladsbuffé.

Okej... >_<

På min skola finns det ibland vegetariska alternativ och så har vi mjölk. Salladen är inte särskilt god heller. Oftast så är maten inte färdig, och den religiösa/ mat för dom som inte tål maten som serveras känns som något som dom slängt ihop på 5 minuter. Vad mer behöver jag säga, Lajnux har rätt på alla punkter, det är så på min skola också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påtal om att vara snäll, så satt det en tant/kärring på bussen idag, längst fram.

Hon tappar sin biljett på golvet, kunde inte huka sig ner å plocka upp den, försökte med sina gåstavar, men förgäves. Så jag går fram och plockar upp den åt henne. Hon kollar inte ens på mig, tar den, å slänger i papperskorgen.

Haha vad ägd du blev :naughty: Men det är lugnt, tänk på karma.

Btw så tackade jag nog aldrig för maten under hela min gymnasietid. Dock så skulle vi smöra för mattaneterna en gång när dom var "domare" i en tävling. Så vi gav dom ett paket smör :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Appropå snatteri så har jag tagit endel :wub:

Har nog snott saker för 7000 +

Mestadels elektronik som usb minnen som jag sedan sålt, räknande ut att jag hade snott energidryck för ungefär 1000, och har även brutit mig in i bilar :) , men vad gör man inte för pengar, man måste bara sätta gränser nånstans.

Egentligen ångar jag det inte så mycket. :/

Redigerad av Xennah
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Appropå snatteri så har jag tagit endel :wub:

Har nog snott saker för 7000 +

Mestadels elektronik som usb minnen som jag sedan sålt, räknande ut att jag hade snott energidryck för ungefär 1000, och har även brutit mig in i bilar :) , men vad gör man inte för pengar, man måste bara sätta gränser nånstans.

Egentligen ångar jag det inte så mycket. :/

"Snatteri är detsamma som stöld fast med skillnaden att det tillgripnas värde och övriga omständigheter vid brottet är att anse som ringa. Den som stjäl något som endast har ett mycket lågt värde, skall alltså dömas för snatteri. Nuvarande praxis är att stöld till ett belopp under 800 kronor skall anses som snatteri."

Skärp dig, för fan, lägg ner det du håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Appropå snatteri så har jag tagit endel :wub:

Har nog snott saker för 7000 +

Mestadels elektronik som usb minnen som jag sedan sålt, räknande ut att jag hade snott energidryck för ungefär 1000, och har även brutit mig in i bilar :) , men vad gör man inte för pengar, man måste bara sätta gränser nånstans.

Egentligen ångar jag det inte så mycket. :/

Ja, eller så skaffar man sig ett jobb =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina mattanter i högstadiet var fd. mentalpatienter och kriminella vars arbetsuppgifter var att ta nerfryst mat, stoppa den i en stor mikro, lägga fram den i byttor och sen skrika på oss när man råkade ta en svampig sjömansbiff för mycket. Kände inget direkt behov att tacka dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Snatteri är detsamma som stöld fast med skillnaden att det tillgripnas värde och övriga omständigheter vid brottet är att anse som ringa. Den som stjäl något som endast har ett mycket lågt värde, skall alltså dömas för snatteri. Nuvarande praxis är att stöld till ett belopp under 800 kronor skall anses som snatteri."

Skärp dig, för fan, lägg ner det du håller på med.

Jag snattade inte för 7000 på samma gång -.-. Det här var över typ 2 år. Alltså lite varje dag typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag bryr mig inte. Pallar inte skaffa jobb tills jag är 18. :)

Och då kan man ta av andra som faktiskt jobbar för sina grejer? Nu säger jag inte att du tar av privatpersoner men de affärerna du antagligen har snattat hos lever på att sälja sina produkter. Dom får inga pengar för att något skithuvud som du går in och tar saker. Skaffa dig ett jobb, jävla luffare. Hoppas du åker fast någon gång och åker på ett kok stryk av ett butiksbiträde som fått för mycket av snatteri och stölder.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och då kan man ta av andra som faktiskt jobbar för sina grejer? Nu säger jag inte att du tar av privatpersoner men de affärerna du antagligen har snattat hos lever på att sälja sina produkter. Dom får inga pengar för att något skithuvud som du går in och tar saker. Skaffa dig ett jobb, jävla luffare. Hoppas du åker fast någon gång och åker på ett kok stryk av ett butiksbiträde som fått för mycket av snatteri och stölder.

Jag har inte sagt att det är rätt, förlorar personalen någonting för att jag tar lite saker? Nej, eller jag vet knappt hur det funkar, förlorar butiken mycket pengar så måste dom väl sänka lönerna, inte för att jag bryr mig dock :). Jag är heller ingen luffare, du tycker det är fel, jag tycker varken eller, rätt och fel är bara ord. Jag stjäl produkter, slå ner mig. Varför bryr du dig om dom andra förlorar på det?

Redigerad av Xennah
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sagt att det är rätt, förlorar personalen någonting för att jag tar lite saker? Nej, eller jag vet knappt hur det funkar, förlorar butiken mycket pengar så måste dom väl sänka lönerna, inte för att jag bryr mig dock :). Jag är heller ingen luffare, du tycker det är fel, jag tycker varken eller, rätt och fel är bara ord. Jag stjäl produkter, slå ner mig. Varför bryr du dig om dom andra förlorar på det?

Wow, du har varken moral, etik eller vett..

Men det är ju knappast det enda du saknar.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sagt att det är rätt, förlorar personalen någonting för att jag tar lite saker? Nej, eller jag vet knappt hur det funkar, förlorar butiken mycket pengar så måste dom väl sänka lönerna, inte för att jag bryr mig dock :) . Jag är heller ingen luffare, du tycker det är fel, jag tycker varken eller, rätt och fel är bara ord. Jag stjäl produkter, slå ner mig. Varför bryr du dig om dom andra förlorar på det?

Ja, varför i helvete ska man bry sig om andra personer? Folk som dig får mig att bli så oerhört förbannad. Du är en lat jävel som inte orkar jobba och du själ saker av andra för din egen lycka. Hoppas att du kommer få stå upp för dina handlingar en vacker dag. Den dagen kommer jag ha ett leende på läpparna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, varför i helvete ska man bry sig om andra personer? Folk som dig får mig att bli så oerhört förbannad. Du är en lat jävel som inte orkar jobba och du själ saker av andra för din egen lycka. Hoppas att du kommer få stå upp för dina handlingar en vacker dag. Den dagen kommer jag ha ett leende på läpparna.

Jag brydde mig om folk förr, det stog ivägen. Jag orkar jobba, jag vill bara inte, mycket lättare att stjäla, och roligare, varje dag i affären är en utmaning :) . Nån gång åker jag väl dit så det smäller om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sagt att det är rätt, förlorar personalen någonting för att jag tar lite saker? Nej, eller jag vet knappt hur det funkar, förlorar butiken mycket pengar så måste dom väl sänka lönerna, inte för att jag bryr mig dock :). Jag är heller ingen luffare, du tycker det är fel, jag tycker varken eller, rätt och fel är bara ord. Jag stjäl produkter, slå ner mig. Varför bryr du dig om dom andra förlorar på det?

Först tänkte jag skriva: "Jag som tyckte du var schyst, tänk om alla gjorde som du". Men sen kom jag på att många personer tar saker (laddar ner från internet, Vista Ultimate kostar ju 3000, tänk om någon laddar ner dVista+ office+ Photoshop, det blir ungefär 14000 kr) Men folk tänker ju inte på det, det som är dåligt är att du har brutit dig in i bilen som tillhörde en privatperson.

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...