Jump to content

GTASajtens forumlogga


 Share

Recommended Posts

Om vi ska bara ha den nya forumlogga med Nicko och den där tjejen från GTA IV då hoppar vi ju över San Andreas. Inte bättre göra som några redan har gjort att ha Nicko och CJ eller nån artwork från Gta San Andreas. Eller försöker få in Claude Tommy CJ och Nicko i en och samma bild som stellhell gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 175
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Shit vad du whinar.

Jag vet! ;)

Kanske bäst att ni låter H göra loggan, jag tror det var så han tänkte.

Är jag "H"? Då har du fel, jag kan inget om redigering.

Men okej, utgå från Stells bild:

99bk3j9c5j03.png

* Ta bort GTA3-tjejen, hon ser mest ut att vara i vägen

* Ta bort lolipop och ersätt med Niko eller nån annan IV-bild

* Behåll bilen, explosionen, texten, Mercedes och SA-tjejen

* Kläm in Panimalas helikopter nånstans där den varken är i vägen eller ligger "utanför" bilden

* Gör den större/bredare

...så tror jag att vi har en fin logga. Tackleberrys har hög kvalitet på redigering, men IMO fel motiv :naughty: Lite väl mörk också kanske :confused:

Annars är Panimalas den bästa av resten. Tror jag får vänja mig vid helikoptern, den var trots allt inte så illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"H" är Hultenius. Och det verkade ju som sagt som om han själv ville göra en ny logo, vilket de flesta verkat ha glömt bort.

Pollen och den här topicen är bra utgångspunkter för H att plocka ideér ifrån. I omröstningen kan han se vad vi vill ha i den nya logon, och här kan han få ideér om hur han ska lägga upp den som.

Men det är ju inte säkert att han vill göra logon själv, utan han skulle ju kunna låta oss bestämma oss för en logo.

Personligen så tycker jag dock att "H" själv borde göra logon, då han är grundaren för GTASajten och forumet, och dessutom lyckades göra en sådan fin logo från första början. Den var väl inte supersnygg i sig, men den har "logo-appeal", och förresten så har säkert Hultenius byggt upp större photoshopskills med åren.

Summan (inklusive kardemumman): Jag är nöjd sålänge Hultenius behåller stilen på texten, lägger till lite mer aktuella GTA-karaktärer, låter logon vara stilren, men att han självklart i slutändan ska göra så som han själv känner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Panimala och Tackleberry är riktigt nära båda två. :angry:

Du är Sideshow Bojj.

Jag vet att jag har använt det här uttrycket lite för mycket, men det här inlägget fick mig verkligen att skratta högt på riktigt. Inte ett sånt där okontrollerat asgarv, utan snarare ett "Hahahahhohohohohohiihihijajävlarhahahahaha"-skrockande som inte riktigt vill ge upp (det blommade upp igen när jag var ute och hämtade posten). Tack för att du förgyllde min i övrigt febertrött-skolångest-saknanågonspeciell-kantade dag. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet förstås att forumet inte bara handlar om IV, men jag testade med like upplägg och tyckte det blev snyggast med bilder från det spelet. Har även gjort en ny variant, där jag la till den klassiska explosionen:

gtasajtens3v2db7_1011231_0.png

Jag tycker att den behåller gtasajtenstilen, men ser mycket fräschare och modernare än den nuvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet förstås att forumet inte bara handlar om IV, men jag testade med like upplägg och tyckte det blev snyggast med bilder från det spelet. Har även gjort en ny variant, där jag la till den klassiska explosionen:

gtasajtens3v2db7_1011231_0.png

Jag tycker att den behåller gtasajtenstilen, men ser mycket fräschare och modernare än den nuvarande.

Underbar! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet förstås att forumet inte bara handlar om IV, men jag testade med like upplägg och tyckte det blev snyggast med bilder från det spelet. Har även gjort en ny variant, där jag la till den klassiska explosionen:

gtasajtens3v2db7_1011231_0.png

Jag tycker att den behåller gtasajtenstilen, men ser mycket fräschare och modernare än den nuvarande.

Ding ding! We have a winner! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet förstås att forumet inte bara handlar om IV, men jag testade med like upplägg och tyckte det blev snyggast med bilder från det spelet. Har även gjort en ny variant, där jag la till den klassiska explosionen:

gtasajtens3v2db7_1011231_0.png

Jag tycker att den behåller gtasajtenstilen, men ser mycket fräschare och modernare än den nuvarande.

Så ja, nu snackar vi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet förstås att forumet inte bara handlar om IV, men jag testade med like upplägg och tyckte det blev snyggast med bilder från det spelet. Har även gjort en ny variant, där jag la till den klassiska explosionen:

Jag tycker att den behåller gtasajtenstilen, men ser mycket fräschare och modernare än den nuvarande.

Den är underbar! Men nu när Hultenius ska göra loggan (antagligen?), så lär den inte komma upp, men wow, riktigt snygg ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Panimala och Tackleberry är riktigt nära båda två. :whistling:

Jag vet att jag har använt det här uttrycket lite för mycket, men det här inlägget fick mig verkligen att skratta högt på riktigt. Inte ett sånt där okontrollerat asgarv, utan snarare ett "Hahahahhohohohohohiihihijajävlarhahahahaha"-skrockande som inte riktigt vill ge upp (det blommade upp igen när jag var ute och hämtade posten). Tack för att du förgyllde min i övrigt febertrött-skolångest-saknanågonspeciell-kantade dag. :mf_doof:

Cheers mate.

gtasajtens3v2db7_1011231_0.png

Inte dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet förstås att forumet inte bara handlar om IV, men jag testade med like upplägg och tyckte det blev snyggast med bilder från det spelet. Har även gjort en ny variant, där jag la till den klassiska explosionen:

gtasajtens3v2db7_1011231_0.png

Jag tycker att den behåller gtasajtenstilen, men ser mycket fräschare och modernare än den nuvarande.

Snacka om att GTA2-gubben förstör. :mf_doof: Men den ska ju vara där, så vad gör man.. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet förstås att forumet inte bara handlar om IV, men jag testade med like upplägg och tyckte det blev snyggast med bilder från det spelet. Har även gjort en ny variant, där jag la till den klassiska explosionen:

gtasajtens3v2db7_1011231_0.png

Jag tycker att den behåller gtasajtenstilen, men ser mycket fräschare och modernare än den nuvarande.

GTA IV's artwork är klart bättre ritade än de i tidigare spel, men ändå, visst kan man hitta artwork från andra GTA-spel och justera färgerna till samma skala som används i GTA IV. Sen ser det nog bättre ut om textraderna trycks ihop lite mer.

Håller med L_Voll att explosionen förstör lite. Den kan man nästan ta bort, du kör ett eget race, där lågupplösta bilder från 2D-spel inte passar. :mf_doof:

Najs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mörka, vad menar du?

EDIT:

Tack alla för kritiken, förresten. Ska pilla fram något mer förslag, även om den inte kommer att användas.

Om jag, med mina dåliga kunskaper, säger rätt nu så menar jag att du ska sänka mättnaden och höja kontrasten så det inte blir en för färgsprakande - men för mörk - bild. Lite mjukare färger, om man så säger.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...