Jump to content

Klagomuren!


Crusader
 Share

Recommended Posts

Jag prövade att använda mig av telefonen för att tillkalla ambulans eller polis.

Jag hade slagit ner en kille som låg och led på marken och tänkte hjälpa honom för ovanlighetens skull. Ambulansen kommer efter ett tag, men de ställer sig 20 meter ifrån mig och offret. De kollar runt upp i luften i några sekunder och åker sedan iväg.

Prövade med att ringa polisen, när polisen kom ställde jag mig framför honom och blev slagen av en rabiat taxichaufför.

Samma scenario upprepas, polisen kollar runt i luften och försvinner sen i sin bil.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag prövade att använda mig av telefonen för att tillkalla ambulans eller polis.

Jag hade slagit ner en kille som låg och led på marken och tänkte hjälpa honom för ovanlighetens skull. Ambulansen kommer efter ett tag, men de ställer sig 20 meter ifrån mig och offret. De kollar runt upp i luften i några sekunder och åker sedan iväg.

Prövade med att ringa polisen, när polisen kom ställde jag mig framför honom och blev slagen av en rabiat taxichaufför.

Samma scenario upprepas, polisen kollar runt i luften och försvinner sen i sin bil.

:confused:

Har även lagt märke till detta. Ringde även en brandbil då en bil på gatan stod i lågor men dom gjorde ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag prövade att använda mig av telefonen för att tillkalla ambulans eller polis.

Jag hade slagit ner en kille som låg och led på marken och tänkte hjälpa honom för ovanlighetens skull. Ambulansen kommer efter ett tag, men de ställer sig 20 meter ifrån mig och offret. De kollar runt upp i luften i några sekunder och åker sedan iväg.

Prövade med att ringa polisen, när polisen kom ställde jag mig framför honom och blev slagen av en rabiat taxichaufför.

Samma scenario upprepas, polisen kollar runt i luften och försvinner sen i sin bil.

:confused:

Saken med det är att när man ringer polis, ambulans och brandbil så har man ringt dit en extra patrull i onödan.

Det brukar 9 av 10 gånger eller åtminstone 8 gånger av 10 komma en ambulans så fort någon dör/en polisbil så fort man gör någonting olagligt/en brandbil när det börjar brinna. Så att ringa efter en brandbil och polisbil är helt i onödan. Dom har gjort den funktionen endast för att man ska kunna ta polisbilen/brandbilen ifrån dom.

Ambulanspersonalen kan hjälpa dig när du har ont om liv, men det känns onödigt då man får liv, förvisso ett halvt liv, men ändå, när man kliver in i ambulansen.

Har även lagt märke till detta. Ringde även en brandbil då en bil på gatan stod i lågor men dom gjorde ingenting.

Se övergående.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken med det är att när man ringer polis, ambulans och brandbil så har man ringt dit en extra patrull i onödan.

Det brukar 9 av 10 gånger eller åtminstone 8 gånger av 10 komma en ambulans så fort någon dör/en polisbil så fort man gör någonting olagligt/en brandbil när det börjar brinna. Så att ringa efter en brandbil och polisbil är helt i onödan. Dom har gjort den funktionen endast för att man ska kunna ta polisbilen/brandbilen ifrån dom.

Ambulanspersonalen kan hjälpa dig när du har ont om liv, men det känns onödigt då man får liv, förvisso ett halvt liv, men ändå, när man kliver in i ambulansen.

Se övergående.

Angående ambulansen så hade den misshandlade killen inte dött ännu eller svimmat av. Utan han låg och led, vilket borde uppmärksammas av ambulanspersonalen. Förut när jag slog ner 2 personer, så de dog alternativ svimmade av, kom ambulansen. De gick fram till offren och försökte få liv i dem, men det gick inte så de lät dem ligga kvar. Varför kommer ambulanserna när det är försent och personen redan är död. Vore smartare om de kommer tidigare när personen i alla fall har en chans att överleva.

Men polisen bör ju reagera på att Nico blir slagen i ansiktet en halvmeter ifrån honom. Om däremot jag slår på någon då blir det en jävla fart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående ambulansen så hade den misshandlade killen inte dött ännu eller svimmat av. Utan han låg och led, vilket borde uppmärksammas av ambulanspersonalen. Förut när jag slog ner 2 personer, så de dog alternativ svimmade av, kom ambulansen. De gick fram till offren och försökte få liv i dem, men det gick inte så de lät dem ligga kvar. Varför kommer ambulanserna när det är försent och personen redan är död. Vore smartare om de kommer tidigare när personen i alla fall har en chans att överleva.

Men polisen bör ju reagera på att Nico blir slagen i ansiktet en halvmeter ifrån honom. Om däremot jag slår på någon då blir det en jävla fart.

Weird. Har själv flera gånger blivit attackerad och då polisen såg det gick de utan från bilen och anhöll mannen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad hände med uppdraget/scenen när man jagade/blev jagad på flygplatsen, under ett stort flygplan?

Fanns med i trailer 4. 00:32-00:33

Tänkte inte på att man får wantedlevel när man kommer dit. Kan ju vara det, helt enkelt.

Men det är skumt att det var flera vanliga bilar där FÖRUTOM polisbilarna. Kanske det är ett race som utspelar sig där? Jag har inte kört särskilt många race för Brucie. Det kanske är ett multiplayerrace med polis aktiverat? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saknar vissa grejer från SA: tatueringar, olika frisyrer och möjligheten att plocka upp gängmedlemmar från gatan (okej, nu kan man ringa Dwaynes kumpaner, men det känns skumt att glida runt med ett par svarta ghettosnubbar som någon rebellisk tonårsbrud. Niko borde ha några juggepolare till sitt befogande).

Sedan är radiokanalerna sämre, urvalet av kläder jävligt tamt och så ogillar jag att ens kompisar är sådana jävla pacifister när man är ute på stan med dem.

Men staden är väldigt engagerande och det bådar gott för nästa kapitel i GTA-sagan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående ambulansen så hade den misshandlade killen inte dött ännu eller svimmat av. Utan han låg och led, vilket borde uppmärksammas av ambulanspersonalen. Förut när jag slog ner 2 personer, så de dog alternativ svimmade av, kom ambulansen. De gick fram till offren och försökte få liv i dem, men det gick inte så de lät dem ligga kvar. Varför kommer ambulanserna när det är försent och personen redan är död. Vore smartare om de kommer tidigare när personen i alla fall har en chans att överleva.

Men polisen bör ju reagera på att Nico blir slagen i ansiktet en halvmeter ifrån honom. Om däremot jag slår på någon då blir det en jävla fart.

Fråga inte mig. R* har väl inte kunnat göra en sådan funktion som skulle bli alldeles för besvärlig. Så fort någon får ett slag eller blir skjuten så kommer det ambulanser hej vilt. Det är lättare och bekvämligare och inte så rörigt om det kommer en när någon dör, istället för skadad. Polisen tycker jag är bra. Jag har blivit slagen och killen har blivit arresterad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev väldigt besviken på sättet Niko slåss. Med tanke på att han är gammal militär borde man kunna använda sig av lite bättre sparkar och slag. Det hade varit riktigt najs om det gick att greppa personer och göra olika kast på dom. Iofs kanske det e lite för avancerat med tanke på att det inte är ett fight-spel, men det går alltid att drömma :P

Sen hade det varit bra om det gick att greppa tag i bilarna, så som förarna ibland gör när man tar deras bilar. Går det??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här :mf_doof:. Men det är ju lättare att hitta saker att klaga på än saker som är bra.

Sant.

Är inte det mesta skrivet här, bara småsaker? Det är ju bara saker man stör sig på, inte något som gör att man slutar spela.

Det finns väldigt mycket bra, självklart.

Håller dock med att denna 'mur' blev stor. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga om någon ens gjorde en klagotopic för San Andreas? Jag menar, spelen har aldrig varit perfekta och kommer aldrig att bli det heller. Om någon skulle gjort en klagotopic för San Andreas när det kom så skulle den också vara full.

Det finns ingenting jag egentligen vill "klaga på" i GTA IV. Jag irriterar mig på en del saker, men jag tycker inte att spelet blir sämre pga dom. Det skulle däremot bli bättre utan dom sakerna, eller om dom förbättrade dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och spela lite igår kväll.

Åkte bara runt lite och försökte hitta något nytt. Stog i en kö när jag såg en hora hoppa in i en bil.

Då tänkte jag att jag skulle följa efter den och kolla om den skulle svänga in i en gränd.

Körde bakom bilen ett bra tag fast dom gjorde inget.

Lite tråkigt, för jag hade hoppats på att få störa dom. Drive by :P

Blev sur, körde framför bilen och parkerade.

Klev ut, tog fram geväret och sköt båda genom rutan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...