Jump to content

Klagomuren!


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 months later...

Jag är så jävla förbannad på alla dessa usla uppdrag... Först förklarar dom inte vad jag ska göra på ett uppdrag, sedan så är dom jag ska döda ODÖDLIGA... Fan, jag ska döda 4 pers, 3 är odödliga och 1 springer för sitt liv, jag har skyddsväst och klarar mig en stund bara för att sikta in siktet i huvudet på en person, ett helt magazin i skallen och nötet står bara där. Fyfan för dessa usla uppdrag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att det inte går att stänga av DoF på 360. Grrr... Är så irriterande, är ju ingen mening att ha superawesome2000 drawdistance om allt som är på 2 kilometers avstånd ser ut som en jävla gröt.

Fattar inte vad R* tänkte på. :confused:

"Sådär. Nu har vi ett drawdistance som låter oss se 4 mil."

"LOL! Skitbra! Släng på ett filter så att man bara kan se 2 kilometer ändå!"

"JAAA! Vilken satans bra idé, Houser!"

*Slänger på filter*

Har haft en diskussion med min bror om detta.

Han tycker det är bra dom har gjort så, det ger en mer realistisk känsla.

*Jag tittar ut genom fönstret*

Ja men inte fan är allt som är 2 km bort illblått och suddigt?

"Nä, men tänk dig en storstad som New York. Fullt med avgaser och skit i luften."

Nej, usch of fy RockStar. Kunde dom inte slängt in en funktion som gör att man kan stänga av det iallafall?

Är rätt säker på att det är en rätt krävande effekt med, så skulle man stänga av den skulle man säkert få 20FPS+.

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte dessa saker

1. Boxas/slåss med händerna. Känns så drygt och fult ut.

2. Gillar inte att det är omöjligt att köra snabbt med en bil.

3. Att man inte kan modda bilar

4. Man kan inte tatuera sig, träna, klippa sig

5. Skilla i vapen. T.ex. hitman som i GTA san andreas har dem tagit bort.

6. Om någon står framför mig och skjuter på mig så brukar jag ta autosikte, men istället siktar niko på oskyldiga som inte gjort något. Auto siktet flyger runt överallt känns det som. Manuellt gillar jag inte på konsol.

7. Storyn är okej, inte jätte bra, bara okej.

8. Inget finns att göra efter att ha klarat av alla uppdrag.

9. Känns som att man inte kan gå in i ca 90% av byggnader

10. Inget av dessa finns: Jetpack, flygplan, base jumping, fallskärm.

11. Musiken suuuuuuuuuuuger. 1 - 2 bra låtar

12. mini-spelen blir tråkiga så snabbt

13. Skottvästen går bort föööör snabbt.

14. Nästan inga "fina" kläder i spelet. Bryr mig inte så jätte mycket ändå.

om jag skulle sätta betyg på spelet skulle den få 5/10

Grafiken är okej. Allt annat är dåligt. Rockstar försökte göra ett realistiskt spel men faila. Realistiskt + kul går inte ihop, inte än iaf.

Förstår inte hur det blev årets bästa spel. Jo, GTA IV är överskattad.

I början av Gta IV, alltså när det var nytt så hade jag inte hållt med dig, man var ju hypad.

Nu håller jag dock med dig till 100%, Kanske inte Hatar men jag ogillar Gta IV vääldigt mycket och tankarna går på att sälja det nu när jag säljer ut ps3 spel, men bara för att jag köpte ps3 bundle med IV så får det stå kvar.

Tycker att Saint's row 2 klår Gta långa vägar. Man älskade IV i början, men nu, nu syns bristerna! Imo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela spelet är helt sönderbuggat, på alla jävla uppdrag där man ska jaga nån genom alla jävla stadsdelar så kör jag alltid på osynliga blockader. Allting blir osynligt, vet ju fan inte vart jag ska eller vart jag kan gå. Grrr. Plus alla jävliga uppdrag som man måste köra om hela tiden för att man dör för att man inte ser att det är vägg där ivägen och lägger av ett magasin medans en ryssjävel shotgunnar dig i ryggen. Hatar allt med biljakter att göra, hatar alla fanboys som säger att Gta Iv är bäst <333, för att dom själva är helt blåsta i skallen, de kan inte ser brister i sitt favoritspel, idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som inte alls är så imponerad av storyn? Speltidningar är som ''Omg, bästa storyn ever!''

Jag tycker personligen att många uppdrag är tråkiga och ensidiga. Känns som att man gjort allt sådant förut. Far dit, döda han, döda hon.

Det var enbart från början av spelet som jag faktiskt tyckte att det var kul uppdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som inte alls är så imponerad av storyn? Speltidningar är som ''Omg, bästa storyn ever!''

Jag tycker personligen att många uppdrag är tråkiga och ensidiga. Känns som att man gjort allt sådant förut. Far dit, döda han, döda hon.

Det var enbart från början av spelet som jag faktiskt tyckte att det var kul uppdrag.

Håller med dig faktiskt, storyn imponerade inte på mig och tyckte den kändes repetitiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som inte alls är så imponerad av storyn? Speltidningar är som ''Omg, bästa storyn ever!''

Jag tycker personligen att många uppdrag är tråkiga och ensidiga. Känns som att man gjort allt sådant förut. Far dit, döda han, döda hon.

Det var enbart från början av spelet som jag faktiskt tyckte att det var kul uppdrag.

Håller med dig, men som sagt själva grunden till storyn är otrolig tycker jag men när dom ska fylla ut det med 94 uppdrag så blir det bara enformigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som inte alls är så imponerad av storyn? Speltidningar är som ''Omg, bästa storyn ever!''

Jag tycker personligen att många uppdrag är tråkiga och ensidiga. Känns som att man gjort allt sådant förut. Far dit, döda han, döda hon.

Det var enbart från början av spelet som jag faktiskt tyckte att det var kul uppdrag.

Håller delvis med, storyn funkar i längden, men en del uppdrag är som du säger väldigt ensidiga, och lätta.

Men sen dyker det upp uppdrag då och då som är riktigt roliga.

Men ända sen jag spelade spelet för första gången har jag haft känslan av att det är lite av ett "showoff" spel, typ att det här kan vi göra med nya spelmotorn, sen har dom tryckt in hur mycket detaljer som helst, och slipat som fan på grafiken, vilket är bra iofs inför nästa spel i serien.

Satt och diskutera detta med en vän tidigare idag, han har precis skaffat det till PC och hade inte spelat det innan, jag sa till honom det jag skrev här ovan, sa även att jag tyckte det var samma sak när GTA 3 kom, handlingen och uppdragen var inte så roliga, konceptet var då nytt från GTAs sida med third-person spel, och nu är det spelmotorn som är ny, men sen kom GTA Vice City och dom hade tagit med sig allt från GTA 3 till VC plus att storyn var riktigt bra.

Så man får hoppas att dom gör samma sak med GTA 5 (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat av ca 20 % nu och hittills tycker jag att det är helt ok, men storyn är då rakt inte lika rolig och gripande

som San Andreas, då kändes som att man kämpade för något (gänget). Slagsmålen är mer realistiska men för

sega för mig smak.

Tycker även att uppdragen är lite småtråkiga, jaga rätt på honom - döda, ta kort på dem - döda jaga dem - döda etc.

Redigerad av eliizar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela spelet är helt sönderbuggat, på alla jävla uppdrag där man ska jaga nån genom alla jävla stadsdelar så kör jag alltid på osynliga blockader. Allting blir osynligt, vet ju fan inte vart jag ska eller vart jag kan gå. Grrr. Plus alla jävliga uppdrag som man måste köra om hela tiden för att man dör för att man inte ser att det är vägg där ivägen och lägger av ett magasin medans en ryssjävel shotgunnar dig i ryggen. Hatar allt med biljakter att göra, hatar alla fanboys som säger att Gta Iv är bäst <333, för att dom själva är helt blåsta i skallen, de kan inte ser brister i sitt favoritspel, idiotiskt.

Tyvärr så är det din dator som är felet. Inte spelet. GTA IV är processor krävande som satan. Har du då en kass burk så hinner datorn inte med att generera allting. Skaffa en bättre burk så ska du se att spelet flyter på bättre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr så är det din dator som är felet. Inte spelet. GTA IV är processor krävande som satan. Har du då en kass burk så hinner datorn inte med att generera allting. Skaffa en bättre burk så ska du se att spelet flyter på bättre. :)

Du verkar kunna lite, Är en Amd Athlon 5600+ X2 2,8gzh bra ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...